Molyneux bekritiseert aanpassing ME3-einde
Tijdens een interview gaf Peter Molyneux zijn mening over de toenemende feedback van consumenten die ontwikkelaars tegenwoordig krijgen. Daarbij haalde hij het voorbeeld aan van Mass Effect 3, dat recent een Extended Cut kreeg nadat spelers massaal hun beklag hadden gedaan over de naar hun mening belabberde kwaliteit van het einde van de game. Volgens Molyneux had BioWare niet mogen toegeven, omdat zij de auteurs zijn van het Mass Effect-universum. Zij bepalen dus wat er gebeurt en als ze zelf vertrouwen hebben in hun product, dan blijven ze daar ook bij, vindt Molyneux. Niet toegeven aan het geklaag van mensen noemt hij "zin voor auteurschap."
Voorts vertelde hij dat er tegenwoordig eigenlijk geen echt "einde" maar is bij de ontwikkeling van een game. Vroeger had men een spel klaar, kwam het in de winkelrekken te liggen en dat was het dan. Tegenwoordig echter, zo vertelt hij, biedt de technologie de mogelijkheid om ook na de release nog zaken te veranderen en dat wordt vaak ook verwacht. De veranderende manier van games maken en de veranderende technologie zorgen volgens Molyneux evenwel ook voor opportuniteiten, vooral dan wat betreft de communicatie tussen ontwikkelaars en gamers.