"Open karakter pc beste MMO-omgeving"
Er gaan geregeld vragen op over de reden waarom er op consoles eigenlijk geen MMO's weten te overleven. Los van de mogelijke besturingsproblemen, ziet Matt Firor (The Elder Scrolls: Online) echter vooral een reden in het open karakter van de pc-wereld.
"De Xbox 360 was een heel leuk toestel toen het aangekondigd werd, maar het is niet zo goed meer, in vergelijking met pc's, zelfs toen het pas verscheen. De technologie was wat beperkt voor de omvang van de wereld. Het komt dus neer op het open karakter van de pc's. Online games maken gaat om de grenzen verleggen en dat is makkelijker met een open platform. Misschien verandert dat ooit eens." Ondanks wat hij al gehoord heeft over de volgende generatie consoles, heeft hij met zijn team achter The Elder Scrolls Online nog niet echt nagedacht over die optie. "Het ergste wat je kan doen, is tijdens de ontwikkeling bezorgd zijn over nieuwe platformen. We willen doen wat we nu doen en dan kijken naar nieuwe mogelijkheden."