4gamers.be

Diablo 3 patch 1.0.4 maakt co-op aantrekkelijker

Door Jay, 12-08-2012 12:56

Patch 1.0.4 voor Diablo III zit eraan te komen en op de officiële website blikt senior technical game designer Wyatt Cheng vooruit op de update. Zo wil men met de nieuwe patch onder meer de co-op aantrekkelijker maken zodat meer mensen voor die mode zouden kiezen. Nu blijkt het overgrote deel van de games nog singleplayer te zijn en zelfs wie liever co-op speelt, kiest daar vaak niet voor omdat er enkele pijnpuntjes zijn die de ervaring verpesten.

Die pijnpuntjes wil men dus wegwerken, onder meer door statistieken van spelers minder invloed op elkaar te laten hebben, de kracht van tegenstanders beter te balanceren, item drops op te voeren en meer. Een volledige preview van de nieuwigheden is, zoals gezegd, terug te vinden op de officiële website.

Reacties

  • SpaGheTTi

    Ik had net in een Diablo 3-groep van vrienden op facebook alles op een rijtje gezet, kan geen kwaad om het hier ook te kopiëren :p

    1) In co-op games was totnogtoe ieder zijn magic find gelijk aan de opgetelde magic find gedeeld door het aantal spelers (het gemiddelde dus). Voortaan speelt iedereen met zijn eigen magic find.

    2) De hoeveelheid waarmee monsters sterker worden per toegevoegde speler aan een party verlaagt. In een party spelen wordt dus voordeliger.

    3) De kloof tussen normale en elite monsters wordt kleiner. Normale monsters zullen 5-10% meer hp krijgen in Inferno, maar ook vier keer zoveel kans hebben om magic en rare items te droppen! Elites krijgen 10-25% minder hp.

    4) Enkele der meest frustrerende elite eigenschappen gaan aangepast worden, zoals Fire Chains en Shielding. INVULNERABLE MINIONS VERDWIJNEN ALGEHEEL!

    5) Level 61 en 62 wapens kunnen vanaf deze patch een weapon damage hebben die zo hoog is als de hoogste lv 63 wapens. Ge moet dus niet meteen ontmoedigd zijn voordat ge uw items inspect, wanneer ge ziet dat het niet lv 63 is.

    6) Om de kloof tussen 2-handers en dual-wielding ook te verkleinen, gaan 2-handers sterkere eigenschappen krijgen om te compenseren met het verlies van een off-hand/tweede wapen.

    7) Enrage timers (die u damage over time aandoen bij elites wanneer ge er te lang mee vecht) en "heal back to full" wordt verwijderd bij elite packs, omdat ze het onfair maakten om te vechten met classes die er langer over doen om iets dood te krijgen.

    8) Repair costs van hoge level items worden terug met 25% verlaagd.

    9) Legendary items zouden beter worden, de huidige zullen echter niet veranderen, het gaat zijn voor legendary drops en crafts vanaf de patch.

    10) Allerlei skills en runes worden aangepast om ze competitiever te maken met de populairste. Zo worden bij de Wizard runes van de Hydra aangepast om ze competitiever te maken met de Venom Hydra. Bola Shot van DH wordt ook sterker om te kunnen competen met Hungering Arrow. De Gargantuan en Zombie Dogs van de Witch Doctor krijgen ook enorme verbeteringen. Kortom: Ze proberen te zorgen dat niet iedereen dezelfde skills gebruikt met een class, maar eerder de skills die een speler het liefst gebruikt en het best onder de knie heeft.

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 14:00
  • GoldenNathan SpaGheTTi

    6) Om de kloof tussen 2-handers en dual-wielding ook te verkleinen, gaan 2-handers sterkere eigenschappen krijgen om te compenseren met het verlies van een off-hand/tweede wapen.

    Voor wizard heb ik een 2 handed weapon omdat het simpelweg meer damage geeft. Nog meer damage voor 2 handeds. Excellent :)

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 15:44
  • SpaGheTTi SpaGheTTi

    Weapon damage niet per se he, vooral de eigenschappen (dus bvb wapens met 300 intelligence die makkelijker te vinden zijn etc.). Ik gebruikte destijds ook staffs omdat ze meer damage leken te doen, maar ben ondertussen weer overgestapt naar 1H + Source. Momenteel is dat gewoon echt beter. Vergeet niet dat er op een Source ook damage staat hé. Die moet ge dan optellen bij uw one-hander. Daar komt dan nog eens bij dat ge 2x magische eigenschappen hebt i.p.v. 1x met een 2hander.

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 16:27
  • GoldenNathan SpaGheTTi

    Ik speel niet met wizard hehe. Heb die damage alleen omdat het leuk staat op me profile :)

    • Geplaatst op 2012-08-13 om 00:38
  • TheOnlyOne

    tziet er nog een deftige Patch uit, kzal het meschien wel weer spelen samen met een maat ^^ aloewel ik niet echt van Grinding hou :(

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 14:58
  • GoldenNathan TheOnlyOne

    Als je leuke dingen vind en het lekker doorspeelt word het misschien wel weer leuk :P

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 15:45
  • SpaGheTTi

    Het ziet er in mijn ogen vooral een patch uit die het leuker maakt om in multiplayer te spelen, maar over het algemeen ook makkelijker. Waarschijnlijk zien ze teveel mensen afhaken door de moeilijkheidsgraad van Inferno.

    Reactie aangepast door SpaGheTTi om 2012-08-12 om 16:29

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 16:29
  • Echelon SpaGheTTi

    Ook wel een beetje terecht niet? Nog maar eens dezelfde levels en questes doorlopen is sowieso al niet boeiend meer. Na 12 jaar had het wat meer mogen zijn dan gewoon de vijand moeilijk, moeilijker, bijna onmogelijk te maken. En dat voortdurend op een idiote manier sterven is nog niets... daar kan je je als doorwinterde gamer wel doorbijten... maar dan die belachelijk hoge kosten qua repair...

    Reactie aangepast door Echelon om 2012-08-12 om 22:12

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 22:11
  • SpaGheTTi SpaGheTTi

    Goh ja, die schroeven ze nu ook een beetje terug hé :p

    Ik amuseer mij er in ieder geval wel mee. Heb de vorige games nooit gespeeld dus ik heb hier ook geen 12 jaar op zitten wachten. Maar voor het feit dat ze honderdduizenden- misschien zelfs miljoenen gamers hier 12 jaar op hebben laten wachten, is er idd wel schrijnend weinig content. PvP hadden ze ook al mogen fixen imo.

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 22:44
  • GoldenNathan SpaGheTTi

    Het grootste minpunt aan het spel vind ik dat je maar tot level 60 kan. Bij bijv. Diablo 2 wat ik veel (heel erg veel) gespeeld heb was het zo dat je op level 80 alles wel aankon met de juiste gear. Daarna kon je nog grinden voor items voor bij PVP en level 99 worden. Omdat dit spel op het moment nog geen PVP heeft en lvl 60 max lvl is hebben ze denk ik heel veel spelers verloren.

    Bij Diablo 2 was het zo dat als er meer mensen in de game waren de monsters meer hp hadden en meer damage deden. Bij Diablo 3 doen de monsters al niet meer damage als er meer spelers in de game zitten maar ze krijgen op inferno belachelijk veel hp als je met meerdere mensen speelt. Mooi dat ze dat fixen en dan nog wachten op PVP

    • Geplaatst op 2012-08-13 om 00:43
  • Tomba

    Grappig dat Blizzard en hun fanboys altijd hebben lopen roepen dat D3 een multiplayer game is, en dat iedereen die het tegendeel beweerde een idioot was. En nu komen ze ineens tot de wonderbaarlijke conclusie dat de grote meerderheid van games in SP gespeeld wordt. Wie had dat ooit zien aankomen!
    Wie cynisch is, zou misschien wel durven denken dat Blizzard goed genoeg wist dat er vooral SP gespeeld werd maar dat ze een excuus zochten voor draconische DRM? Dat er dan mensen dom genoeg zijn om alles te geloven is mooi meegenomen natuurlijk :)

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 19:09
  • Echelon Tomba

    In mijn ogen is het toch ook altijd in de eerste plaats een singeplayer geweest hoor. Als je het spel gewoon start, start je het ook als SP... pas bij public games wordt het MP.

    • Geplaatst op 2012-08-12 om 22:13
  • GoldenNathan Tomba

    MP is alleen leuk met mensen die je kent. Anders rushen die andere gasten erdoorheen en mis je een hoop XP/Items. Op inferno is het met z'n 4en sowieso al niet te doen omdat de monsters teveel HP hebben. Dan komt er ook nog bij dat er verschrikkelijk veel bots zijn die allemaal single player spelen.

    • Geplaatst op 2012-08-13 om 00:44
  • kennaah

    Ik ga afwachten tot de patch er werkelijk is. Na de crappy launch en de ontnuchtering dat D3 eigenlijk een schijt spel is heb ik niet zo veel vertrouwen in blizzard. Al hun vorige patchen leken ook goed, tot ze online kwammen en het spel nog meer om zeep hielpen.
    Best wel jammer dat blizzard een AH heeft gemaakt met een spel rond om een context te creëren ipv een spel met een ah in.

    • Geplaatst op 2012-08-13 om 00:05
  • L3viZ

    Ik hoor enkel veel gezijk op het spel, maar toch blijft iedereen het spelen en kopen. Ik heb het niet gekocht hoewel ik tot 2 jaar geleden super uitkeek naar deze titel. vanaf ik hoorde dat het AH erin kwam heb ik afgehaakt. Regelrechte schande imo.

    • Geplaatst op 2012-08-13 om 13:16