"Hopelijk enthousiasme over Black Ops 2-veranderingen"
Call of Duty komt elk jaar weer uit en bij een deel van de community is het gemor omwille van de weinige vernieuwingen steeds luider te horen. Treyarch heeft echter geprobeerd om meer nieuwigheden in Call of Duty: Black Ops 2 te steken, in plaats van de vorige game enkel wat aan te passen. Mark Lamia (hoofd van Treyarch) zegt dan ook dat het team niet zomaar de vorige game wou gebruiken voor een "update".
"We hebben alles opnieuw gedaan, van setting tot nieuwe speeltjes tot een aftakkend verhaal en belangrijke keuzes in de campagne. [...] We vonden het een leuk idee dat Black Operations niet echt toegelaten acties waren en dat je het gevoel krijgt dat die gasten eender wat mochten doen. [...] Het team heeft zich dus creatief kunnen uitleven op dat vlak, zowel qua verhaal als qua multiplayer. Net zoals we in Black ops gedaan hebben, zal je ook in Black Ops 2 tal van gadgets zien en we hebben ons laten gaan qua wapens. Het moet gewoon leuk zijn om te spelen en binnen het universum van Black Ops vallen deze wapens te verantwoorden. Omdat die kerels eender wat in hun handen zouden kunnen krijgen, van prototypes tot aangepaste wapens, was het echt een creatieve uitlaatklep om op te bouwen. [...] Hopelijk zijn de mensen enthousiast over de veranderingen. Wij zijn het in elk geval wel."
Verdere aanpassingen zijn het nieuwe Pick 10-systeem (waarbij je 10 zaken kan kiezen voor je personage en dus keuzes moet maken bij je inventory) en het feit dat beslissingen in de campagne bepaalde gevolgen zullen hebben voor de rest van je spel. Hebben jullie er hoop in dat Treyarch de nodige vernieuwingen heeft kunnen doorvoeren in Call of Duty: Black Ops 2?