Black Ops 2-dev snapt kritiek op engine niet
Design director David Vonderhaar van Treyarch heeft tijdens een interview verteld dat hij niet begrijpt waarom mensen kritiek hebben op de Infinity Ward-engine die gebruikt wordt voor Call of Duty: Black Ops 2. De engine draait weliswaar al mee sinds 2005, maar werd voor iedere game aangepast en sommige elementen zijn compleet nieuw, waardoor er volgens Vonderhaar geen sprake is van een verouderde engine.
"Iedereen die naar onze engine uithaalt moet onthouden dat het in de eerste plaats de 60 frames [per seconde] zijn waar ze van houden. En we kunnen het mooi maken - dat komt door jaren en jaren met de engine te werken, hem te verbeteren, het proces te verbeteren en onze aanpak, onze lighting rendering te verbeteren. Mensen praten graag over de engine, maar de waarheid is dat het niet iets is dat zes jaar geleden is uitgevonden. Op dit moment lijkt die engine op geen enkele andere engine - we hebben het UI-systeem eruit gehaald, de rendering en lighting zijn allemaal nieuw, de core gameplay systemen zijn allemaal nieuw. Ik heb het nooit echt begrepen. Het draait aan 60 [fps] en het is prachtig. Wat is er precies om misnoegd te zijn om de engine?" |