4gamers.be

Medal of Honor: Warfighter

Door rafbanaan, 29-10-2012 00:09

Twee jaar geleden konden we aan de slag met de reboot van Medal of Honor na jaren van stilte omtrent de reeks. Ontwikkelaar Danger Close wist toen een solide titel op de markt te brengen die vele spelers wist te bekoren. Men kreeg in die tijd hulp van DICE, bekend van Battlefield, om Medal of Honor te voorzien van de multiplayer. Met Medal of Honor: Warfighter neemt Danger Close echter de hele game onder haar hoede, zowel singlpelayer als multiplayer.

[Getest op PS3]

In Medal of Honor: Warfighter kruip je terug in de huid van de getrainde Tier 1-operatoren. Vanaf de start zullen enkele namen een belletje doen rinkelen, indien je de vorige Medal of Honor hebt gespeeld tenminste. Preacher, Dusty, Mother zijn namelijk weer van de partij, met Stump als de nieuweling en zij loodsen je doorheen de campagne. Als Tier 1-operator ga je overal in de wereld aan de slag om het kwaad te bestrijden. Zo strijd je in het begin tegen enkele piraten en ga je niet veel later gegijzelden redden van de dood.

Medal of Honor: Warfighter screenshot Medal of Honor: Warfighter screenshot

De campagne van Medal of Honor: Warfighter komt pas echt op gang wanneer je een aanslag op het openbaar vervoer in Madrid meemaakt. Het hele team wordt ingezet om uit te zoeken wie verantwoordelijk is voor de aanslag en wat men gebruikte om de aanval uit te voeren. Niet echt een speciaal verhaal, maar gelukkig krijg je af en toe afwisseling bij de missies. Zo kruip je achter het roer van een boot en achter het machinegeweer van een BlackHawk. Je zal ook een opdracht krijgen die zich afspeelt in Dubai en waar je plaats mag nemen achter het stuur van een wagen. Het is eens wat anders dan constant van punt A naar B lopen en schieten.

Tijdens de campagne krijgen we filmpjes voorgeschoteld die een beeld scheppen van wat het gezin van een Tier 1-operator ondergaat. Je merkt hier de opzet van de ontwikkelaar om je de emotie te laten zien en voelen. Spijtig genoeg zorgen de tussenfilmpjes ervoor dat de missies niet echt aan elkaar hangen. Er is geen structuur te vinden en het lijkt erop alsof je van de hak op de tak springt.

Medal of Honor: Warfighter screenshot Medal of Honor: Warfighter screenshot

Dat je voor het vijandelijke vuur veel dekking mag gaan zoeken, is logisch, maar de ontwikkkelaar voorziet hiervoor een leuke functie. Je kan namelijk over een dekking heen kijken door een bepaalde knop ingedrukt te houden. Dan pin je jezelf vast aan de dekking en kan je erover, links of rechts ervan kijken zonder geraakt te worden.

Tijdens de campagne zal je voorts veel te maken krijgen met gesloten deuren. Kloppen omdat de bel het niet doet zit er spijtig genoeg niet in. Wel krijg je de mogelijkheid om te kiezen uit een resem breach-mogelijkheden, waaronder intrappen, het slot uitschieten met een shotgun, een explosieve lading en meer. Je start met de mogelijkheid om een deur in te trappen. Eenmaal gebeurt dan schakel je over naar een slow motion-actie waar je de vijanden, die zich in de kamer bevinden, kan voorzien van een extra gat in het hoofd. Een volgende breach-mogelijkheid speel je vrij nadat je vier personen in het hoofd weet af te knallen.

Medal of Honor: Warfighter screenshot Medal of Honor: Warfighter screenshot

Bovenstaande zaken zijn al bij al een leuke afwisseling bij het openen van een deur. In de andere gevallen zal je AI-gestuurde teamgenoot de deur openen. Hier stoten we op een ergernis die we ook terugvonden in de vorige Medal of Honor. Je zal in sommige gevallen immers even moeten wachten vooraleer je teamgenoot er is. Tijd die je verspilt dus omdat er zich een gescript moment moet afspelen, jammer.

Nu we toch over de AI bezig zijn: de vijandelijke AI is bij momenten lachwekkend. Zo nemen ze dekking aan de verkeerde zijde, negeren ze je volledig of blijven ze tien minuten achter een dekking zitten. Bij je teamgenoten zal je je dan weer ergeren aan het feit dat ze in sommige gevallen dezelfde dekking als jou kiezen en je komen wegduwen, waardoor je in het vijandelijke vuur terecht komt. Wat ook grappig is, is dat je onbeperkt munitie kan vragen aan je teamgenoten. Raap je overigens een vijandelijk wapen op dan komt dit in de plaats van het wapen dat je in je handen had. Wil je vervolgens van wapen verwisselen dan wordt het vijandelijke wapen weer weggegooid en komt je vorige wapen weer in de plaats. Met andere woorden: je kan het vijandelijke wapen niet bijhouden.

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2019 door 4Entertainment bvba.