DmC Devil May Cry niet aan 60 fps, "maar het lijkt wel zo"
Er wordt wel vaker geschreven en gesproken over de grens van 60 frames per seconde. Voor de ene gamer is dit quasi noodzakelijk, omdat hij anders vindt dat het spel te stroef en niet soepel genoeg speelt. Toch zijn veel games eerder op 30 frames per seconde gericht, iets wat bij DmC: Devil May Cry ook zal zijn.
Toch hoeft dat geen obstakel te zijn, laat Hideaki Itsuno van Capcom weten. "Tijdens de ontwikkeling van Dragon's Dogma hebben we veel zaken uitgeprobeerd en getest met de Unreal Engine. Sommige zaken worden behoorlijk uitgebreid en lieten toe dat de controller-reactie de speler de indruk gaf dat er 60 frames per seconde waren. [...] 60 frames is een snelheid die het brein en het oog kunnen volgen en vatten. Op 30 frames is er een techniek om gebruik te maken van het brein en diens capaciteit om de leegtes in te vullen. Zelfs als wij het op 30 frames zetten, zorg je voor de bewegingen en houdingen waarmee het brein zelf de lege frames invult. Aan de spelerskant hebben we wat aanpassingen gemaakt aan de reactietijd van de knoppen en wanneer het op het scherm komt." Op pc zou het spel wel aan 60 frames lopen.