Pachter: "PS4-games aan 240 frames per seconde"
Analist Michael Pachter verwacht dat Sony op 20 februari de PS4 zal aankondigen. Tot daar weinig nieuws onder de zon, want waarschijnlijk verwachten de meesten onder ons dat wel. Men vroeg hem echter ook wat hij verwacht van de PS4, en zijn antwoord mag waarschijnlijk worden opgetekend in het boekje van memorabele Pachter-uitspraken. Hij verwacht namelijk dat de PS4 "hyper-realistische games" zal bieden en "veel meer personages op het scherm" zal kunnen toveren dan nu het geval is. Voorts denkt hij dat de processor van de PS4 games zal kunnen renderen aan 240 frames per seconde.
Vooral dat laatste deed heel wat gamers raar opkijken, aangezien games op de huidige consoles het veelal moeten hebben van slechts 30 FPS. 240 FPS lijkt dus misschien iets teveel van het goede, al was Pachter er zelf ook snel bij om zijn eigen uitspraken te relativeren. Hij wilde naar eigen zeggen gewoon uitdrukken dat de PS4 volgens hem genoeg ruimte zal bieden voor ontwikkelaars om te doen wat ze willen. Volgens Pachter zou de processorkracht van de PS4 namelijk vier keer zo sterk zijn als bij de PS3, wat dan zou resulteren in 240 FPS. Dat die berekening niet zo simpel te maken is, leek hij even uit het oog verloren te zijn, al relativeerde hij nadien, zoals gezegd, zichzelf wat. Desondanks is hij er "redelijk zeker" van dat wat hij zei, juist was.