Update - Creative director bij Microsoft verdedigt 'altijd online'-idee
Update
Adam Orth (Microsoft) en Manveer Heir (Bioware) hebben via Twitter laten weten dat de discussie over de mogelijk verplichte online connectie van de next-gen Xbox eigenlijk bedoeld was als inside joke. Orth zou dus helemaal niet de bedoeling hebben gehad om op deze manier "always-online" effectief te verdedigen. Uiteraard denken velen dat hij probeert om zo zijn hachje te redden, maar vermoedelijk zullen we nooit echt weten wat de bedoeling was.
Origineel (05/05/2013, 09:12)
Als je op Twitter je mening deelt, ga je er rekening mee mogen houden dat niet iedereen akkoord zal zijn en dat mensen er wel eens op zouden kunnen reageren. Nadat de geruchten over de volgende Xbox-console, die je zou verplichten om altijd online te zijn om games te kunnen spelen, weer oplaaiden, besloot Adam Roth (creative director bij Microsoft Studios) zijn mening even te delen en dat viel niet meteen in goede aarde.
Zo snapte hij de hele heisa niet, want "elk toestel is tegenwoordig altijd 'aan'. Dat is de wereld waarin we leven. #dealwithit" volgens hem. Toen hij vervolgens geconfronteerd werd met de problematische lanceringen van Diablo III en SimCity wimpelde hij die klacht af door te stellen dat "de elektriciteit soms ook uitvalt". Verder had hij schijnbaar ook geen begrip voor mensen die misschien geen al te beste internetverbinding hebben omdat ze in een minder bereikbare regio woonden."Waarom zou ik daar gaan wonen?" liet hij zich ontvallen. Ondertussen heeft hij zijn Twitteraccount afgeschermd van de buitenwereld.