Dark Souls II niet op next-gen consoles, meer aandacht voor pc-versie
De gameplay demo van Dark Souls II zag er behoorlijk goed uit, wat doet vermoeden dat het om beelden van de pc-versie gaat. Een versie voor next-gen consoles is namelijk niet aangekondigd, maar From Software heeft het zeker wel overwogen. Producer Yui Tanimura en zijn team opteerden echter voor de huidige generatie omdat men fans graag zo snel mogelijk iets nieuws wilde bieden, hetgeen niet zou kunnen als men de game zou ontwikkelen voor next-gen consoles. In plaats daarvan tracht men op de huidige consoles nog het onderste uit de kan te halen, hetgeen volgens Tanimura wel zal lukken. De geoptimaliseerde engine zou trouwens ook eventuele problemen die er waren met de frame rate moeten verhelpen.
Verder vertelde Tanimura dat men deze keer meer aandacht zal besteden aan de pc-versie van de game. Het vorige deel kwam naar pc na een petitie van fans, maar omdat de ontwikkelaar vooral gewoon was om met de consoles te werken, bleek het eindproduct op pc wat tegen te vallen. Die fout hoopt men nu niet opnieuw te maken en het feit dat de pc-versie nu vanaf het begin mee ontwikkeld wordt, is daarbij een groot voordeel.