4gamers.be

Sony CEO: 'PS4 is eerst en vooral een gameconsole'

Door papfles, 31-05-2013 08:57, bron: computerandvideogames

De aankondigingen van de PS4 en Xbox One zijn ondertussen achter de rug en dus kijkt iedereen uit naar verder nieuws omtrent de consoles. Microsoft heeft daarbij schijnbaar iets meer werk voor de boeg, omwille van tal van geruchten en tegenstrijdige communicatie in de afgelopen weken. Sony lijkt zich voorlopig vooral op de vlakte te houden, maar af en toe laat het wel wat weten.

Zo stond Kaz Hirai, de CEO van Sony, op de D11-conferentie waar hij ook wat over de PlayStation 4 wist te vertellen. "Het belangrijkste is dat we dat we moeten toegeven en beseffen dat de PlayStation 4 een geweldige gameconsole, aantrekkelijk voor gamers. Als we dat deel over het hoofd zien, denk ik niet dat we een goede basis kunnen leggen voor de console. Dat heeft gewerkt voor al onze consoles, ook de PlayStation 3. Andere niet-gamegerelateerde content zullen we de komende maanden onthullen en bespreken, maar het is eerst en vooral een gameconsole."

4Gamers screenshot

Reacties

  • http://www.4gamers.be/profiel

    En zo verkoop je een gameconsole, MS. Sony is goed bezig op gebied van PR,

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:10
  • Crapanut

    Het blijft natuurlijk een heel subtiele media oorlog

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:15
  • demon326 Crapanut

    Natuurlijk, maar Sony focust zich op de doelgroep dat hun grootgebracht heeft met de PS-reeks. MS is gewoon arrogant en wilt apple/google voor zijn in de huiskamer met hun 'one to rule them all'..

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:29
  • Crapanut demon326

    Touché

    Voor mij wordt het ook vrijwel 100% zeker een Ps4 die mijn huis binnenkomt, maar ik ben nooit echt een diehard fan van xbox geweest (met uitzondering van Gears Of War).

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:53
  • demon326 Crapanut

    Ik ben geen console liefhebber, maar op deze manier zie ik het gewoon. voor MS is gaming een leuke extra geworden...

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:58
  • Klart

    Toch nog iemand die aan ons denkt...

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:34
  • Ge0force

    Het maakt mij eigenlijk niet uit of een console ook andere dingen kan dan gamen, ik koop 'm in de eerste plaats voor games. Maar ik vraag me af of MS niet teveel hooi op z'n vork neemt. Ze zullen bij de lancering van de Xbox One wel een mooi aanbod van exclusives hebben of beloven, maar ik betwijfel sterk of ze dit gaan volhouden tijdens de komende jaren.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:35
  • Gemini Ge0force

    Hangt er van af of ze bezig blijven met eigen studio's te voorzien want anders gaat het idd niet lukken.

    Daarbovenop vind 'k de reactie van Sony weer typisch onder de gordel, maar eigen schuld dikke bult MS. De Xbox One is duidelijk een gamesconsole maar niet alleen dat. Dat het nu eerst een mediacenter lijkt is MS' eigen fout door zich bij de eerste voorstelling zo op die media te focussen.

    Na E3 zien we wel of niet waar beiden meer naartoe gaan want ik vrees dat we ook van de PS4 het laatste nog niet weten.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:49
  • papfles Gemini

    Gho, onder de gordel. Als mensen die vraag stellen aan Microsoft en Sony had net "B" gezegd, dan zou Microsoft ook A zeggen.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 09:51
  • Gemini papfles

    Natuurlijk, de ene is niet beter als de andere en omgekeerd. MS zou het op zijn beurt ook niet laten om Sony een tik te geven als ze zouden kunnen.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 10:10
  • Ewinnn

    Heb nog eens beide presentaties bekeken. Zonder vooroordelen, ookal ben ik een PlayStation-gebruiker en heb ik nooit uitgebreid op een Xbox gespeeld. Ik ben van mening dat als je beide conferenties bekijkt, van begin tot eind, dat Sony er véél meer werk van heeft gemaakt. Qua design, belichting, presentatie, video's, (in-game!) footage en alles zeer gelikt en zonder fouten. Veel verschillende developers aan het woord, waarvan een deel ook betrokken is bij het proces. PlayStation is echt 'opnieuw begonnen' en heeft vanaf het begin af aan gezegd: wat willen we echt bereiken met PS4. Wat ging er mis, wat hebben we uit onze fanbase en developers gehoord, en hoe gaan we daarmee om in de toekomst.

    Al het bovenstaande mist VOLLEDIG bij de Xbox-presentatie. Met het verschil dat we wél de console zagen (ja hij is lelijk maar dat kan de PS4 ook nog zijn, herinner nog hoe ik teleurgesteld was dat de PS3 alweer zo'n enorme zwarte doos was) en Microsoft een hele andere kant op gaat. Dat allemaal meegenomen, lijkt het alsof Xbox beslissingsloos is en snel en slordig een presentatie in elkaar gesleuteld heeft. Het zag er goed uit, maar een stuk minder gelikt. Kijk alleen al naar de hoeveelheid schermen in de zaal. PlayStation wilde in die presentatie een experience neerzetten, zoals ze met de PS4 ook gaan doen. Voor Xbox moest het snel. Door niet op de E3 te verschijnen met álle info, maar de slechte info vooraf al kenbaar te maken (en natuurlijk falende gametrailers zonder echte gameplay), schieten ze zichzelf in de voet. Alles hangt nu af van de E3, maar Xbox zal zichzelf opnieuw moeten bewijzen, terwijl het voor PS4 alleen maar zorgen is om foutloos de eindstreep te halen.

    Used games mogelijk op PlayStation = einde van het succes van de Xbox. Niet het einde van Xbox One, wel het einde van de voorsprong en het enorme succes dat de 360 heeft. Luisteren naar je fans, heet dat, die houden niet van ordinair geld graaien.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 10:31
  • sennehuysmans5 Ewinnn

    En ik dacht dat ik de enige was die met dit gedacht rondliep. ^^

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 10:38
  • Drezaem Ewinnn

    Xbox one lelijk? oldschool misschien, maar lelijk is ie niet.
    MS heeft gezegd dat de presentatie ging om de mogelijkheden van de xbox en niet zozeer over de games, dat gedeelte krijgen we op de E3. De presentatie vergelijken met die van de ps4 is appels en peren, sony doet meteen alles en ms gaat alleen voor de functies en laat de details over het gamen voor de E3.
    En ik vind het alleen maar leuk dat sony zichzelf belachelijk maakt door dit punt nog eens door te duwen als we nog niets weten over de games van de xbox. Ik twijfel er niet over dat gamen centraal gaat staan bij de xbox, maar dat ze er wat andere functies bij doen is leuk.

    Begrijp me niet verkeerd, ik heb een xbox 360 en geen ps3. De xbox one ga ik waarschijnlijk niet halen omdat ik een student ben en m'n kamer gewoon te klein is om een kinect kwijt te kunnen. Voor mij zou het een microfoon worden en ik verwacht dat veel games ook de camera willen gebruiken, dus dat gaat niet werken.

    De xbox one gaat zoals het er nu uitziet hard onderuit, maar er staat zoveel bullshit in jou post dat ik hoop dat je een grap maakt.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:03
  • papfles Drezaem

    Bullshit?

    Zelfs de mensen hier op de site die fan zijn van Microsoft zullen toegeven dat de conferentie van Microsoft niet meteen sterk was, zeker niet naar gamers toe. Ja, ze hebben op voorhand gezegd dat ze op andere zaken gingen focussen en dat is ook geen probleem - zeker niet als ze het zo aankondigen. Hetgeen ze wel vergeten zijn, is dat de hardcore gamer het meeste interesse zal vertonen in een onthulling, omdat zij de early adopters zijn en als je die core groep niet als eerste overtuigt (want zij geven het meeste geld uit aan games en producten), kan dat in je gezicht opblazen.

    Sony besloot erop te focussen met veelal positieve reacties nadien (trouwens: als je bij MS niet twijfelt en bij Sony gaat zeggen dat ze "meteen alles" hebben getoond, is dat schromelijk overdreven of gekleurd). Microsoft besloot E3 als mikpunt te kiezen voor gaming (niks mis mee btw), maar dan moet het wel beseffen dat gamers teleurgesteld gaan zijn met dit type voorstelling.

    Wat "zich belachelijk maken" betreft: Microsoft zou exact hetzelfde antwoorden als ze in dezelfde situatie zaten én andere uitgevers reageren ook gewoon met hun mening als die vraag hen gesteld wordt. Uiteraard gaan mensen dat koppelen aan "tiens, wat heeft de concurrentie gezegd", maar wat verwacht je dat een Sony of een Microsoft in dit geval doet? Zoals ik hieronder ook al zei: "Nee, sorry, ik ga hier niet op antwoorden, want anders komt het over alsof ik een sneer uitdeel" ?

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:34
  • Drezaem papfles

    Ik vind het grappig dat sony nu impliceert dat de xbox geen gameconsole is, terwijl daar nog helemaal niets over bekend is, ja dat kunnen ze doen aangezien zij wel al hebben laten zien wat zij kunnen met hun console. Ik denk alleen dat ze de fout maken zichzelf hoger in te schatten dan de xbox als daar nog niets over gezien is.
    Ik bedoel, als ms nu ineens met een paar leuke toepassingen voor de kinect in games komt of met een paar goede exclusives waarmee ze eigenlijk het gaming beter doen dan de ps4 dan gaan we ineens de ps4 uitlachen omdat die is neergezet als de beste gamingconsole terwijl dat niet is. Sony begeeft zich op glad ijs met deze actie, ze claimen nu al de beste te zijn terwijl ze dat nog niet weten.

    En, ja ze hebben de eerste presentatie niet voor gamers gedaan en dat hadden ze misschien beter wel kunnen doen. Het maakt alleen niet veel uit, het is nog bijna een half jaar tot de consoles in de winkel liggen, nog meer dan genoeg tijd om meningen te winnen. Ik weet zeker dat elke gamer die de xbox one onthulling heeft gekeken ook de show op de e3 gaat kijken.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:49
  • papfles Drezaem

    Ik snap je punt, maar ik denk dat er soms niet meer moet in gelezen worden dan wat er staat, anders kan je geen enkele opmerking nog lezen zonder per se volledige analyses te moeten doen of complotten te zoeken, tbh.

    Als de vraag naar hen toe "Gaan jullie ook focussen op non-gaming zaken" en hij reageert daarmee zoals in het artikel staat, dan is dat toch niet per se "zichzelf hoger inschatten"? Da's gewoon antwoorden op de vraag. Jij gaat er nu van uit dat Microsoft nog een homerun slaat op E3, maar je lijkt er wel vanuit te gaan dat Sony vanaf nu enkel nog maar blunders kan begaan (of dat lijkt je tekst toch te veronderstellen). Sony beweert NIET de beste te zijn met deze uitspraak... ze blijven op de vlakte qua grote aankondigingen omdat zij in goed water zit en ze eigenlijk verder weinig moeten doen om daarin te blijven, terwijl Microsoft nu al de zeilen moet bijzetten om uit woelig water te geraken.

    Inderdaad, Microsoft heeft nog tijd om het allemaal recht te trekken, maar het is makkelijker om goed te starten en de race uit te lopen, dan om te struikelen en dan proberen in te halen. Gaat meer moeite kosten, meer middelen enz. Sony doet er nu goed aan om gewoon te focussen op wat ze nu al hebben, want de wind zit hen in de zeilen en dat zullen ze willen houden. Het verbaast me dat er nog geen enkele Sony-kerel iets doms heeft gezegd tot nu toe, dus men lijkt (ik zeg 'lijkt') de rangen iets beter onder controle te hebben nu.

    (en ik ben niet zeker dat iedereen ook E3 zal volgen. Sowieso zijn er mensen nu teleurgesteld, die zullen afhaken en moeten via andere kanalen weer "geïnteresseerd" gekregen worden en dat zal deels via advertising, via in-store activaties, via mailing, via fora en vrienden die erover spreken zijn.)

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 12:12
  • Drezaem papfles

    Sony hoeft niet te blunderen, maar ms heeft nog te veel kaarten op hand om nu dit soort dingen te gaan doen.
    Je kan wel zeggen: niet tussen de regels gaan lezen, maar dat is onzin. Als je iets schrijft doe je dat met een reden, je kan net zogoed die reden bediscussieren als wat er wordt gezegd. Idd, letterlijk beweren ze niets, maar het staat er wel.

    Ms heeft idd een giga achterstand nu, maar des te leuker het is als toch blijkt dat ze winnen (en jammer als ze dat niet doen). Wie er gaat winnen is op het moment nog te vroeg om over te discussieren. Dingen als betalen voor online, 2e hands games en games moeten installeren (en als dat moet dan een vaste of wisselbare hdd), zullen waarschijnlijk bepalend gaan zijn.

    De mensen die consoles op release kopen kijken ook wel naar de E3, ik ben vrij fanatiek gamer, maar ik ga zowiezo na de release eerst een paar maanden wachten welke nou echt het beste is in de realiteit.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 13:06
  • papfles Drezaem

    Ik zou niet weten waarom MS wel nog veel kaarten heeft en Sony niet (zoals je post lijkt te suggereren, net zoals je in je vorige post zei dat Sony alles al op tafel had gesmeten)
    ,
    Bovendien hoop ik dat jij (of anderen die vinden dat dit een steek van Sony is) dat je exact hetzelfde komt zeggen (maw: "belachelijk doen") als Microsoft, EA, Activision, Nintendo enz. dit doet, want dat is hetgeen ik vaak mis. Mensen zien het wel als het gebeurt bij een partij die ze niet per se zelf volgen, maar zien het niet als hun eigen geliefde partij het doet.

    Mij maakt het voor alle duidelijkheid niet uit welke visie je nastreeft he. Als jij Microsoft wil zien winnen, fine by me. Hetzelfde voor wie pc, Wii U of PS4 wil zien winnen. Hoe meer gamers, hoe liever voor mij als hoofdredacteur van deze site tbh, maar ik probeer in discussies gewoon soms de andere kant van een reactie te belichten, om even in te schatten hoe mensen erover denken. Ik ben je dus voor alle duidelijkheid niet aan het aanvallen, maar gewoon even "devil's advocate" aan het spelen :)

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 14:04
  • Drezaem papfles

    Het belangrijkste is natuurlijk gamen, en ms heeft daar nog vrijwel niets over vrijgegeven, en sony al wel, dat bedoel ik dat ms meer kaarten heeft dan sony. Je kan tv erbij gooien, je kan radio erbij gooien, je kan er een livestream naar twitch.tv bij gooien, maar dat maakt allemaal niet veel uit.

    Ik vind het een beetje een steek van sony, maar dat hoort erbij. Wat ik dan wel weer vervelend vind is dat het een steek is die door niets ondersteund wordt.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 18:39
  • papfles Drezaem

    Nja, als er niet gespecifieerd wordt, kan alles ondersteund worden he :) Als Hirai wijst naar de getoonde games, heeft hij gelijk bijvoorbeeld.

    Spinning doen ze allemaal he. Ik wil niet weten hoe ze allemaal plots nummer 1 zijn als ze er bepaalde voorwaarden aan toevoegen.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 19:27
  • Jbcarey

    Weet je, als je het mij vraagt ben ik zeer tevreden met de manier waarop Microsoft het doet. Ik vind het een super idee om ALLES via een centraal punt te laten lopen, zowel films, games, muziek, foto's.... ALLES via dat ene media center is een SUPER concept als je het mij vraagt.

    Ik denk ook dat qua processing power en grafisch de twee machines elkaar gewaagd zijn en eerlijk gezegd, maakt het design van de console voor mij geen reet uit.... De controller vind ik wel belangrijk (en vanwege m'n grote handen, kies ik hiervoor voor een xbox bakske).

    ik denk dat MS ook een "gameconsole" is... die meer kan dan games alleen... punt.

    We zullen zien op E3.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 10:49
  • papfles Jbcarey

    De kans zit er inderdaad in dat er heel wat mensen gaan zeggen dat Microsoft toch nog heel wat heeft weten te verwezenlijken. Als die exclusives stevig zijn en men ook nog de geruchten kan laten bevestigen dat er ook third party exclusives tussen zitten, dan trekt men meteen weer heel wat gamers naar zich toe.

    Toch zal ook Microsoft zelf wel erkennen dat het misschien toch net iets anders uit de startblokken had willen komen (en dat is nu eenmaal het aard van het internetbeestje: mensen zullen zich laten horen als ze iets niet willen / leuk vinden)

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 12:14
  • Megafire777 papfles

    Hoeveel van de xlusives zijn kinect based?:)

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 16:09
  • papfles Megafire777

    Gaan we moeten zien he. Daarover is al veel gespeculeerd, maar ik heb nog niks gezien dat in de ene of andere richting wijst om eerlijk te zijn

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 16:40
  • Ge0force Jbcarey

    Ik heb eerder de indruk dat de Xbox One een multimediaconsole is waar je ook op kan gamen. Na E3 van vorig jaar hebben verschillende analisten al opgemerkt dat Microsoft zich niet langer bezig houdt met concurrentie t.o.v. Sony, maar wel alle middelen inzet om te concurreren met Apple. Het feit dat de Xbox One nu eerst wordt voorgesteld als multimediatoestel zegt al genoeg.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 16:23
  • MooseTheStampede

    LOL wat onsportief. Net aasgieren die op andermans fouten gaan voeden.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 10:55
  • BBozMen MooseTheStampede

    Tsja enigszins geef ik je wel gelijk, maar dat is nou eenmaal hoe het werkt tegenwoordig. Je zag het bijvoorbeeld ook tijdens de presidentsverkiezingen in de USA, waarbij Mitt Romney continu aankaartte wat er slecht zou zijn gegaan in de, toen, afgelopen 4 jaar dat Barrack Obama president was.
    Ik zie het niet anders gaan in deze "consolestrijd".

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:18
  • papfles MooseTheStampede

    Onsportief? Nogmaals, in het verleden zijn er ook vragen gesteld aan de CEO's of topmensen van andere uitgevers (zoals Take Two en EA bv.) en die hebben dan gewoon een antwoord gegeven, dat dan niet strookte met wat andere uitgevers net hadden gezegd.

    Wat wil je dat die mannen doen? "Nee, sorry, ik ga hier niet op antwoorden, want anders komt het over alsof ik een sneer uitdeel"?

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:26
  • MooseTheStampede papfles

    wees eerlijk, deze uitspraak op zijn conference is geen antwoord op een vraag geweest maar een duidelijke jab richting microsoft tussen de antwoorden in. Dit is Samsung Vs Apple all over again: Apple zegt "Geen porno", krijgt de wind van voren van de consumenten en de eerst volgende uitspraak voor de nieuwe samsungtablet is "Yes, it does play porn".
    Ik snap de dog eat dog situatie wel waar deze grote spelers van de industrie in vertoeven, maar daarvoor moet ik het nog niet leuk vinden. vroeger waren games en alles er rond zo veel simpeler...

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 13:26
  • papfles MooseTheStampede

    Geen idee of het een duidelijke jab is. Hij kan in elk geval zo geïnterpreteerd worden, dat wel. In elk geval is het mij vooral te doen om het feit dat als Microsoft, Nintendo, Sega, EA, Activision, ....dit zegt, het ook zo moet worden opgevat. Ik zie namelijk veel (bij eender welke partij, hangt van het bericht af) dat men akkoord gaat als X het zegt en het begint te analyseren als Y het zegt.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 13:54
  • MooseTheStampede papfles

    wel de timing is anders wel weer toevallig he. Net nu de recente nieuwsberichten gaan over hoe zoveel gamers zo ontevreden zijn met de te grote focus op TV toepassingen en en niet op de games gaan ze nu plots in een persconferentie gaan vertellen dat zij dat wel doen. Bij de PS4 reveal waren de twee sleutelwoorden Social en Share, iets waar je nu plots minder van hoort.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 14:21
  • papfles MooseTheStampede

    Social en Share gingen over de games, waardoor veel gamers dat niet erg vonden. De timing is inderdaad niet toevallig, maar als het via een vraag kwam, dan is het 1) logisch dat de reporter die vraag stelt 2) logisch dat Kaz Hirai zo antwoordt.

    Wat wil je nu? Dat ze weigeren te antwoorden omdat het als steek wordt ervaren? Natuurlijk willen ze hun product zo goed mogelijk voorstellen en als dat kan door iets te vermelden dat momenteel anders wordt gezien bij de tegenpartij, dan zou je als zakenpersoon achterlijk zijn om die kans te laten liggen.

    Nogmaals: als Microsoft ook de kans had, zou het die ook niet laten liggen, los van of het nu als steek of als statement of als melding bedoeld was ... Stel nu dat Sony het nu gewoon echt eerst als een gameconsole ziet, dan is het toch wederom een logisch antwoord?

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 14:52
  • MooseTheStampede papfles

    ach neen helemaal niet, wil gewoon het punt duidelijk maken dat ze de kans niet laten liggen en dat de industrie onderling veel meer cutthroat aan het worden is in vgl met vroeger. niet nodig om er kwaad over te worden het is me gewoon allemaal op die manier opgevallen qua timing en opportunisme. ik bedoel niemand kwaad en ben zelf redelijk neutraal wat de console wars betreft.
    again: observaties :)

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 16:34
  • papfles MooseTheStampede

    Same here, maar blijkbaar met lichtjes andere conclusie ^^

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 16:41
  • Vewen MooseTheStampede

    Je kan het ook op een andere manier bekijken. Sony reageert gewoon op de algemene discussie die bezig is op het internet, iets wat een bedrijf best doet: communiceren met de toekomstige klanten. En Sony en Microsoft zijn de enige 2 echte directe concurrenten van elkaar. Als Microsoft graag de nadruk legt op TV, dan heeft Sony evenveel recht om een andere nadruk te leggen bij een gelijkwaardig product dat de directe concurrentie moet aangaan. Mensen die dit als onsportief zien, zijn misschien ook eerder mensen die de keuze voor TV verdedigen. Ik zie er niks anders dan een objectieve keuze om bepaalde aspecten van het product te promoten.

    Nee, ik vind dit dus niet onsportief. Maar ik zoek er ook gewoon niets achter.

    Reactie aangepast door Vewen om 2013-05-31 om 14:08

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 13:56
  • Kuro Tenshi

    Leuke aan PS is dat het meestal toch al standaard de features voor multi media ondersteund @Launch en anders ff een Software update die dat dan wel fixt. Kijk maar naar de PS2 (DVD player support trough software) en PSP(webbrowser (1.50))... idk als er meer nodig is want ja :/ "XBOX TV" lijkt mij net zo handig met een remote die meestal langs je ligt + hoef je de console niet voor niets te laten draaien. Achja Xbox One mag van mij z'n fame bij amerika houden ivm die leuke tv features die hier toch niet werken.

    (misschien laat ik beide links liggen zoals de xbox 360 en ps3 aangezien ik een nu al 3x z'n dure pc heb)

    Reactie aangepast door Kuro Tenshi om 2013-05-31 om 11:55

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:52
  • djdadream77

    Ik vind Sony zeer sterk naarbuiten komen. Ik heb totaal niks met gimmik Kinect, en al diemedia functie waarmee MS loopt te pronken, in de tijd van foons en tablet is dat een bijzaak. MS had zich ook meer kunnen richten op de gamer, want niet of bijna niet gamer gaat geen XBOX ONE kopen als er goedkopere alternatieven zijn.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 11:54
  • Slash MLT

    Heel veel sony fanboys moet ik zeggen.

    Ik vond de PS4 conferentie saai en het enige dat ik heb gezien zijn wat demo's en gezever dat me toch niet boeit. En hoe klein is die controller wel niet. Gewoon voor dat koop ik waarschijnijk een xbox one. Tenzij xbox one teveel geld vraagt. Bij mij gaat het hoe praktisch een console is. PS4 belooft veel en Xbox one ook. Wie er zal winnen zal worden bepaalt in E3

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 13:04
  • YoniVL Slash MLT

    Het is niet omdat mensen vinden dat Sony momenteel beter bezig lijkt te zijn, dat het daarom fanboys zijn. Dat is toch wel eens een verschil dat gemaakt moet worden, want het begint weer de richting op te gaan dat je niets goed mag zeggen over de ene of slecht over de andere zonder voor fanboy aanzien te worden.

    Je vond de persconferentie van Sony saai, omdat je enkel wat demo's hebt gezien en zaken die je niet boeien. Moet ik je dan een fanboy noemen? Nee, het is gewoon je mening. Ik vond ze allebei wat mager, maar Sony toonde me tenminste nog een aantal games, terwijl MS welgeteld 2 games heeft laten zien die exclusief voor hen zijn, waarvan 1 die iedereen al van mijlenver zag aankomen.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 13:32
  • th0rg1l Slash MLT

    ik heb een Xbox 360 thuis en een PS3, en ik game respectievelijk 30% op MS en 70% op Sony.

    Ik vind dat ze allebei hun sterktes en zwaktes hebben (mijn kinderen zijn dol op die Kinect games, ik heb het iets meer voor de PS3 exclusives) maar je kan me helemaal niet van "fanboy" gedrag beschuldigen. Bekijk mijn posts gerust maar na, ik was ook kritisch voor het hacking-debacle bij Sony en voor de teleurstellende ondersteuning van de PS Vita...

    Maar als ik mijn mening geef en de PS4 presentatie veel beter vond dan die van Xbox One omdat er meer over games en gameplay werd gesproken,...dan geeft je dat nog niet het recht om mij van fanboy gedrag te beschuldigen.

    Lang leve de Gamers, die een schitterend 2014 te wachten staat!

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 15:34
  • Ge0force Slash MLT

    Heel rare redenering. Persoonlijk koop ik een console om te gamen, dus wat jij zever en demo's noemt is voor mij de reden van aankoop. Daarnaast hou ik ook rekening met het totale prijskaartje. Het wordt natuurlijk afwachten tot E3, maar ik betwijfel sterk dat Microsoft met een voordeligere formule gaat afkomen dan PS+.

    Dat de controller voor jou een doorslaggevend argument is snap ik al helemaal niet. Er zijn voor de PS3 een massa 3rd party controllers te krijgen, waarvan er een aantal als twee druppels water lijken op die van de x360. Er bestaan zelfs adapters om de x360 controller op de ps3 aan te sluiten als je dat echt zou willen.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 16:27
  • th0rg1l

    ik sluit me volledig aan bij Ge0force: ik koop een console om te gamen, al het andere is mooi meegenomen maar zal mij niet over de streep trekken.

    Op PSN en via de PS3 kan je nu al films bekijken (MUBI) of naar muziekvideo's kijken (Vidzone) maar als dat er niet was, dan zou ik daar niet van wakker liggen en gewoon youtube opzetten. Dat de PS3 het aankan is dus fijn meegenomen, en ik ben ervan overtuigd dat de PS4 dat ook wel zal kunnen (en waarschijnlijk nog meer...denk maar aan de share-knop), maar indien niet: geen probleem...ik zal al genoeg werk hebben met de launchgames: Killzone: Shadow Fall, Driveclub, Infamous: Second Son, Watch Dogs, Knack.

    Reactie aangepast door th0rg1l om 2013-05-31 om 15:22

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 15:21
  • Slash MLT

    Hoe kan een controller geen factor zijn in een aankoop van een console ?
    Ik heb lange vingers, dus een klein controllertje van de PS4 is heel oncomfortabel en de oplossing zou zijn om nog eens geld uit te geven aan een controller die mij dan wel past. En die controllers zijn pas uit weken, maanden na de release. Als de PS4 goedkoper is en de 3de partij controllers goedkoop zijn dan koop ik de PS4. Bij mij gaat het voor kwaliteit. Nu mag PS4 zo goeie exclusives hebbn, maar als hun lay-out, services en controller bagger zijn dan ben ik al niet meer geinteresseert.

    Dit zeg ik er wel bij: als de xbox one te veel geld vraagt op korte en lange termijn koop ik mij een PS4 en dan koop ik mij idd een meer comfortabeler controller.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 19:39
  • YoniVL Slash MLT

    Kwaliteit van de console is toch veel meer dan een controller, de lay-out en extra services? Games zijn toch nog steeds het belangrijkste.

    • Geplaatst op 2013-05-31 om 20:16

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2020 door 4Entertainment bvba.