"Zakenlui weten niet altijd beter wat gamers willen"
Als je zelf de middelen niet hebt om een game te maken, maar wel denkt dat jouw idee goed is, dan zal je andere mensen moeten overtuigen dat het nuttig is om er geld tegenaan te smijten. Dat kan soms een ontnuchterende ervaring zijn, zoals ook Brian Muir heeft ontdekt. Hij is nu project lead voor Massive Chalice, het nieuwste project van Double Fine, maar probeerde eerder Brazen aan de man te brengen, wat niet gelukt is.
"Ik wil geen namen noemen, maar er werd altijd gevallen over het feit dat het idee achter het spel stop-motion was. Mensen zouden daar niet toe aangetrokken worden of zouden het niet cool vinden, kreeg ik te horen. Het was gewoon een groep zakenlui, maatpakken rond een tafel. Voor mij was het bijzonder moeilijk om naar hen te luisteren, met hun visie van wat gamers leuk vinden. Het is heel raar om je idee naar een kleine groep zakenlui te brengen en te moeten horen of het zal verkopen of niet. Ik denk niet dat zij altijd beter weten wat gamers willen."