Oculus Rift voor pc en mobile, consoles geen focus
Met Oculus Rift lijken we als gamers eindelijk onze eerste echte stappen in de "virtuële realiteit" te kunnen zetten, tenminste als we op pc of via een mobiel apparaat zoals een tablet of smartphone gamen. CEO Brendan Iribe liet namelijk verstaan dat men zich momenteel vooral richt op pc en mobile en dat consoles dus niet echt priortiteit zijn. Men is namelijk veel enthousiaster over wat met mobile mogelijk is. Iribe wijst erop dat de kracht van smartphones elk jaar verdubbelt, terwijl het bij consoles tot 8 jaar wachten is. Men voelt er dan ook meer voor om in de toekomst een Oculus Rift in je smartphone te kunnen pluggen dan in een console.
Over een concrete retail release voor de VR-headset wilde Iribe trouwens niet veel kwijt. Men hoopt de Oculus Rift tegen het einde van het jaar op de markt te hebben, maar of dat gehaald zal worden, is lang niet zeker. Er zijn blijkbaar nog heel wat factoren die geoptimaliseerd moeten worden, gaande van de vormfactor tot HD en motion blur. Er is dus nog werk aan de winkel.