Call of Duty-producer voelt geen rivaliteit met Battlefield
Tijdens een interview met Mark Rubin, producer bij Infinity Ward en executive producer van Call of Duty: Ghosts, werd even gesproken over de vermeende rivaliteit tussen Call of Duty en Battlefield, en de rivaliteit tussen de teams achter de franchises. Hoewel er in het verleden indicaties zijn geweest van een sterke rivaliteit, is dat in werkelijkheid niet echt het geval volgens Rubin. Hij schrijft het beeld van rivaliteit vooral toe aan de marketing, want in werkelijkheid zou hij eerder van kameraadschap spreken.
"Het is minder antagonistisch vanuit het standpunt van een ontwikkelaar," vertelde Rubin. "Natuurlijk draait marketing en zo daarrond, maar langs de kant van een ontwikkelaar is het eerder 'O, heb je gezien wat zij doen? Dat is zo cool!' Wij zouden dan iets kunnen doen dat zo en zo is en we worden enthousiast wanneer we zo'n zaken zien. Dus vanuit het standpunt van een ontwikkelaar, spoort het ons zeker aan [om beter te doen]. Maar het spoort ons aan in een - ik weet niet of andere studio's het ook zo aanvoelen - maar ik hoop in een soort van kameraadschap. 'O, die mannen doen geweldige dingen. Laten we een tandje bijsteken.' Maar niet als twee tegenovergestelde teams, eerder als hetzelfde team dat in dezelfde richting gaat."
Rubin had het ook nog even kort over de aandacht die de hond van Call of Duty: Ghosts krijgt. Blijkbaar was het niet de bedoeling de hond zo sterk te positioneren. "Wij hebben eigenlijk nooit zo'n grote zaak gemaakt van de hond - hij zat gewoon in de trailer en plots ontplofte het internet en maakte het van de hond een sensatie ... Mensen zijn zo verliefd op de hond. Ze zijn al emotioneel betrokken. Het is verbazend hoeveel Twitter-berichten ik krijg die zeggen - allemaal in hoofdletters - 'als jullie de hond doden, dan speel ik nooit nog een [Call of Duty]' ... en dan denk ik: o, je bent emotioneel betrokken."