"Experimentele" reclame Ouya viseert dure Medal of Duty
Afgelopen week verscheen op het officiële Youtube-kanaal van Ouya een nogal eigenaardig reclamefilmpje. De reclame hekelde het feit dat een nieuwe game als "Medal of Duty" 60 dollar kost, terwijl het elk jaar dezelfde game lijkt te zijn. Dan is de Ouya kopen natuurlijk een betere optie, aangezien je daar een hoop games gratis kan downloaden.
Hoewel een hoop gamers zich ongetwijfeld zullen aansluiten bij de kritiek op Medal of Duty, kan de reclame op zich niet meteen op de liefde van gamers rekenen. Ongetwijfeld zullen Medal of Honor- en Call of Duty-fans er niet meteen mee kunnen lachen, maar daarnaast is het ook zo dat de Ouya zelf ook door velen wordt beschouwd als geldverspilling. In dat opzicht is de Ouya dus niet veel anders dan Medal of Duty.
Het filmpje is inmiddels trouwens niet meer te zien op het kanaal van Ouya en blijkbaar was dat ook nooit de bedoeling. Een vertegenwoordiger van Ouya liet weten dat het om experimentele reclame gaat die men wilde voorleggen om feedback te vergaren, maar het zou nooit de bedoeling zijn geweest het filmpje voor iedereen zichtbaar te maken. Daarvoor is het inmiddels natuurlijk wel te laat.