GTA-maker bouwt oorspronkelijke GTA in 3D
Grand Theft Auto V laat je in een immense 3D-wereld rondhossen, maar zo begon de franchise allerminst. Toen was het nog zo dat je van bovenaf de wereld kon volgen en op die manier moest zien rond te rijden en aanvallen te doen. Pas bij nummertje 3 werd overgeschakeld op de 3D-wereld die we nu kennen.
De maker van het spel, Michael Dailly, is ondertussen elders aan de slag, maar is nog steeds bezig met zijn oude game. Hij heeft dan ook besloten om het spel terug te maken, maar dan in 3D. Het ziet er niet zo goed uit als de games van tegenwoordig, maar tal van pixelgetinte indie games, waaronder Minecraft, tonen aan dat het niet altijd nodig is om overdonderend mooie graphics te hebben. Hij is wel niet van plan om de missies opnieuw te gaan bouwen of om de build ooit vrij te geven. "Ik zal ooit iets uitbrengen, maar niet met mappen en texturen", zei hij. Waarschijnlijk verwijst hij daarbij eerder naar wat hij nu aan het ontwikkelen is bij Yoyo Games, met name GameMaker Studio.