Maker van Space Invaders geraakt zelf amper voorbij eerste level
In het lijstje van meest invloedrijke games mag Space Invaders niet ontbreken. Het spel staat symbool voor de moeilijke arcadegames van de jaren '70 en '80, en heel wat carrières in game development zouden niet begonnen zijn zonder de inspiratie van Space Invaders. Vreemd genoeg is Tomohiro Nishikado, de maker van Space Invaders, zelf helemaal niet zo goed in het spel. "Ik ben verschrikkelijk [slecht] in videogames, eigenlijk heb ik zelfs moeite om voorbij het eerste level van Space Invaders te geraken," bekende hij.
Nishikado vertelde verder dat, wat hem betreft, het spel veel makkelijker zou geworden zijn, maar voor de moeilijkheidsgraad ging hij uiteindelijk toch af op feedback van zijn omgeving, waardoor het spel dus wel wat uitdagender werd. Nishikado is alleszins wel erg blij met de impact die Space Invaders heeft gehad. "Over de jaren heen heb ik gezien hoe Space Invaders heeft geholpen om de game-industrie te laten groeien en jongere designers te inspireren. Ik ben trots op die grote impact, ook al kan ik het eerste level nog niet uitspelen."