"Consoles te beperkt voor Oculus Rift"
De Oculus Rift lijkt de volgende evolutie te worden binnen de gamesindustrie, al blijft men wel nog naarstig verder werken aan het toestel. Daarbij lijkt het niet meteen naar de PS4 en Xbox One te komen, toch als we de woorden van Palmer Luckey mogen geloven. Een van de grootste redenen volgens de Oculus Rift-bedenker is dat de hardware niet mee kan met de innovatie die in de industrie aanwezig is.
"Consoles zijn te beperkt voor wat we willen doen. We proberen het best mogelijke virtual reality toestel te maken en we willen elk jaar blijven vernieuwen en verbeteren en als we grote sprongen maken, willen we dat naar het publiek doorduwen", zegt Palmer. "Het probleem is dat de PS4 en Xbox One niet meekunnen met wat VR nodig heeft, namelijk 'met hoge resoluties op 60 frames per seconden in 3D'. We zien nu games die al zeggen dat ze op next-gen aan 720p, dus ze kunnen amper 60 fps in 2D aan. [...] We proberen iets te maken dat op snel veranderende platformen werkt en platformen die voortdurend sterker worden. Dat is niet het geval bij consoles."