EA reageert op vraag over jaarlijkse Battlefield-game
Voor vele hardcore gamers is het quasi een zonde om een game jaarlijks uit te brengen, omdat het creativiteit en vernieuwing zou vernielen. Toch blijven games als Call of Duty bijzonder goed verkopen, wat uiteindelijk voor bedrijven wel belangrijk is. Toch lijken sommige uitgevers stilaan meerdere reeksen klaar te zetten om zo afwisseling te kunnen bieden. Gezien het feit dat Battlefield voor EA bijzonder belangrijk was, kreeg het bedrijf ook de vraag of men de franchise eventueel jaarlijks zou uitbrengen.
"De uitdagingen zijn dat je het waarschijnlijk met twee studio's zult moeten doen omdat het moeilijk is [om het jaarlijks te doen]. Het is een project van 2 jaar. Battlefield vergt zowat 2 jaar ontwikkeling en je moet dus zeker zijn dat dat talent over meerdere studio's zit. Op die manier hou je de kern van de productie en de spelervaring samen. Je wil ook wat voorzichtigheid inbouwen, want je wil gaandeweg de franchise niet vergallen. Je moet het spannend en anders maken, maar tegelijkertijd moet je ervoor zorgen dat het een geweldige franchise blijft. Battlefield is ook geen eenmalige verkoper. Het blijft 24 maanden lang verkopen dankzij zaken die eraan verbonden zijn, zoals Battlefield Premium. Je moet dus opletten dat je de blijvende verkoopscapaciteit van een Battlefield-product niet verknalt", liet EA weten.