EA "wil herinnerd en gerespecteerd" worden voor diens games
EA krijgt regelmatig klappen te verduren qua reputatie. Zo was NBA Live niet meteen een schot in de roos en heeft het ook al twee keer op rij de "Worst company in America" gewonnen, iets wat het uiteraard liever niet wint. Patrick Söderlund, executive vice president bij EA, zegt dat EA liever "herinnerd en gerespecteerd wordt" voor de games die het maakt.
"We beseften dat we dingen aan het doen waren die de mensen niet leuk vonden. We kijken dan bijvoorbeeld naar de Online Pass, iets wat mensen duidelijk hebben gemaakt. We hebben dan de voor- en nadelen opgelijst en besloten om het weg te doen. Deze beslissingen moeten vanuit de consument komen en daar hebben we in het verleden misschien de trein gemist. Als we dit soort zaken blijven doen, zullen we het vertrouwen en respect van de mensen verdienen. We willen niet 'slecht' zijn en we willen ook niet tot 'slechtste bedrijf in Amerika' gestemd worden. We willen net de beste zijn."
Hij erkent dat elk bedrijf fouten zal maken, maar er moet goed over gecommuniceerd worden en de fouten moeten worden rechtgezet. "Ik wil dat mensen ons erkennen voor de games die we maken, dat boven alles. [...] We moeten herinnerd en gerespecteerd worden voor de games die we maken", stelt Söderlund als doel. Met Titanfall wil men bijvoorbeeld laten zien dat men geluisterd heeft en dat men een nieuwe game en nieuwe gameplay naar het publiek brengt.