Eerste info over next-gen Hitman
Onlangs werd de ontwikkeling van een next-gen Hitman bevestigd en IO Interactive heeft vandaag de eerste info over die nieuwe game gedeeld. De nieuwe Hitman wordt ontwikkeld voor pc en next-gen consoles, waaronder we vermoedelijk PS4 en Xbox One mogen verstaan, en draait rond Agent 47 aan het begin van zijn carrière, ondersteund door Diana Burnwood en de ICA.
De game zou vooral focussen op de "Hitman fantasy" waarin je veel middelen hebt om verschillende soorten tegenstanders uit te schakelen op verschillende, exotische locaties over de hele wereld. Er wordt gebruik gemaakt van de basis van de Glacier 2 engine, waarvan men de beste stukken gebruikt en voorts wordt ook rekening gehouden met wat men geleerd heeft van Hitman: Absolution. Ook wordt inspiratie gehaald bij eerdere games, zoals Contracts en Blood Money, om die "Hitman fantasy" te kunnen bieden. Dat betekent onder meer dat men de grootste en meest levendige levels ooit in een Hitman-game zal brengen, met een open en non-lineair level design. Grote sandbox levels dus waarin spelers zich kunnen uitleven.
IO Interactive vertelde verder dat de Contracts Mode terug is en dat je dus weer zelf levels zal kunnen ontwerpen en delen. Ook heeft men ervoor gezorgd dat de zakken van Agent 47 minder diep zijn om al zijn wapens in op te bergen.
Later dit jaar zal IO Interactive naar eigen zeggen met meer details komen en van dichterbij in contact treden met fans. Een feitelijke onthulling zit er dus wel in dit jaar, en dan wordt natuurlijk al snel gekeken naar E3.