4gamers.be

Preview - LEGO: The Hobbit

Door GuerrillaDawg, 15-03-2014 00:05

4Gamers: Onze eerste vraag gaat over het free-play onderdeel van de game. Je hebt het eerder slechts in het kort vermeld als een "hub-gebied". Betekent dat dan dat we een meer gesloten free-play sectie krijgen zoals de oudere games of toch een open wereld?

James Norton: Het is best een groot open gebied, één van de meest ambitieuze die we ooit hebben gedaan. Er zijn meer dan 150 quests, waaronder de bekende fetch quests, maar ook escort quests. Verder hebben we een deel verborgen locaties, gebieden in de omgeving zelf waar je het interieur van kan verkennen door bepaalde deuren te openen. Verder zijn de minibuilds in de hub ook lichtjes anders. Deze zijn nu constant aanwezig als je ze bouwt. Er is ook zeer veel loot om te verzamelen en karakters om vrij te spelen. 

Dus, vergelijkbaar met Lord of The Rings... maar nóg groter?

Ja, uitgebreider.

Nu, in deze game heb je slechts twee van de drie films, gezien de laatste film pas eind dit jaar in de zalen komt...

Als ik even mag verduidelijken: Lego The Hobbit is dus gebaseerd op de eerste twee films. The Unexpected Journey en The Desolation of Smaug. Inhoudelijk heb je zeer veel zaken om mee te werken, genoeg om een volledige game mee te vullen. De tweede film is nu al even uit voor de fans en we dachten: "waarom nog wachten?".

Was het moeilijk om te werken met een verhaal dat nog niet af is? Als je de boeken hebt gelezen, weet je natuurlijk wat er zal gebeuren, maar in de game weet je dat niet.

Natuurlijk, maar er is zoveel inhoud. Elke film duurt om en bij de drie uur, dus er is zeer veel waarmee we kunnen werken. Er is zeker geen tekort aan zaken om de game mee te vullen. Om specifiek op je vraag te antwoorden: momenteel kunnen we enkel zeggen dat we erg gefocust zijn om Lego The Hobbit, met de eerste twee films, zo goed mogelijk af te werken.

Lag de focus ook op de boeken? Het boek is natuurlijk veel korter dan de LOTR-trilogie, dus ligt de focus volledig op de films of ook een klein beetje op het boek?

Normaliter bekijken we al het bronmateriaal, maar de game is gebaseerd op de films. Dat is onze nummer één inspiratie voor de game, de visie van Peter Jackson.

Over de draak dan...

Smaug? (lacht)

Ja. Hoe groot zal hij zijn in de game? Gezien je werkt met echte Lego-stukjes voor de personages en andere schepsels, kan ik me inbeelden dat het best moeilijk is om zo'n grote draak te reconstrueren.

Een goede vraag. Ik zou het echt niet willen verpesten door hierop te antwoorden. Laten we gewoon zeggen dat ik niet denk dat fans van de franchise, de films en onze vorige games teleurgesteld zullen zijn als ze eindelijk Smaug te zien krijgen. Het is echt geweldig. (met een grote glimlach)

Jullie gebruiken ook altijd veel extra personages naast de main cast. Zal deze game een vergelijkbare behandeling krijgen?

We hebben Thorin en zijn groep dwergen, dus alle dwergen zitten sowieso in de game. Bilbo en Gandalf uiteraard ook en dan hebben we ook enkele vijanden. Azog, Saruman... als je die op dit punt natuurlijk kan bekijken als een vijand. Sowieso zijn er weer een hele hoop personages eigenlijk. Meer dan tachtig. Zeker geen gebrek aan personages.

Was het een leuke ervaring om ongeveer twaalf personages tegelijkertijd te gebruiken? De meeste Lego-games hebben maar enkele personages op hetzelfde scherm. 

Ja, het vergde wel veel werk van ons team om dat waar te maken. Gelukkig zijn ze erg ervaren als het op zo'n dingen aankomt. Het zorgt er ook weer voor dat het geheel ietwat meer trouw is en respect heeft voor het bronmateriaal. Het team is erg gepassioneerd door The Hobbit, dus het was geweldig dat dat mogelijk was en dat alle dwergen samen zijn op hetzelfde scherm.

Nu, een van de mooie dingen aan de Lego-games is dat er elke game wel iets nieuws is. Het zijn nooit dezelfde games. Er is altijd wel één of andere grote verbetering. Wat brengt Lego The Hobbit naar tafel?

Er zijn meerdere verbeteringen. Ik zou specifiek het buddy-up systeem willen aanhalen. Dat omvat combat. Daarnaast heb je de platform-elementen, de navigatie, de puzzels en specifieke dwerg-vaardigheden zoals het bouwen van een ladder. Genoeg nieuwe zaken, om nog maar te zwijgen over de uitgebreide hub.

Je hebt het even over combat gehad, die ietwat moeilijker is. Niet erg veel, maar in de vorige games was het soms nogal een domper als je tegen een baas moest vechten. Meestal was er niet veel verschil met een gewone vijand en moest je ze enkel blijven slaan.

De nadruk ligt nog altijd op toegankelijkheid. Kinderen moeten het kunnen spelen. Dat is een belangrijk onderdeel van onze missie en uitdaging om ervoor te zorgen dat kinderen deze games kunnen spelen. De moeilijkheidsgraad is dus niet onze prioriteit. Uitdaging betekent niet per sé dat iets leuk is. Onze nadruk ligt op het maken van een game met de meest vermakelijke ervaring voor een familie-omgeving.

Dat is best een dunne lijn om mee te werken. Je maakt games voor kinderen, maar in de realiteit zijn ze ook erg populair bij volwassenen.

Ja, inderdaad. Als je iets maakt dat leuk is, dan kan je families benaderen en volwassenen zullen de humor ook begrijpen. Fans van de film ook, maar uiteindelijk blijft het een spel dat ook leuk moet zijn voor kinderen.

LEGO games in het algemeen dan. Jullie maken er redelijk veel. Ben je ergens niet bang dat je jouw doelpubliek als het ware bedelft met games gezien er de laatste tijd veel uitkomen op een korte periode?

Ik heb het gevoel dat we met onze games een apart Lego-genre hebben. Elke game heeft andere behoeften en is gemaakt voor een verschillend publiek. Met de Lego Movie Game heb je bijvoorbeeld een leuk spel voor fans van de film. We hebben gewoon erg veel verschillende Lego-games en ik denk dat ze enkel maar beter en beter worden, steeds voor verschillende redenen.

Conclusie

Lego: The Hobbit lijkt een leuke, doch traditionele Legogame te worden. Er zijn enkele nieuwe aanpassingen aangebracht: de dwergen zijn leuk en grappig en qua adaptatie zal het wellicht dezelfde kwaliteit hebben als de Lord of The Rings-game. Dat de derde film er niet in zit, is natuurlijk wel een domper als je liefst een volledige ervaring hebt. Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen of dit de game zal maken of kraken, zeker gezien we slechts twee levels hebben gespeeld.

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2018 door 4Entertainment bvba.