Guild Wars 2 introduceert weldra het Megaserver-systeem
In Guild Wars 2 heb je de keuze uit ettelijke servers om te spelen. Hoewel het in de eerste maanden na lancering overal een erg drukke bedoening was, blijven er nu heel wat gebieden voor dood achter en kom je in dergelijke gebieden slechts af en toe wat andere spelers tegen. Om dit euvel op te lossen, zal Arenanet dit jaar op de proppen komen met een Megaserver-systeem, wat je het beste kan vergelijken met het systeem van The Elder Scrolls Online.
Dit systeem zorgt er voor dat er geen vast aantal kopieën meer zijn van de wereldmappen in de vorm van typische servers, maar dat er, afhankelijk van de omstandigheden extra mappen aangemaakt worden. Bij drukke gelegenheden zal jij, afhankelijk van je party, guild, taal, home world en andere factoren, in de best passende map geplaatst worden. Hierdoor zal je altijd in een map terechtkomen met een voldoende aantal gelijkgezinden en zal de speler zich steeds in een levendige omgeving bevinden. De exacte en technische details van het gehele systeem kan je nu via de link in de bronvermelding terugvinden. Men zal dit systeem geleidelijk aan testen vanaf 15 april en het later dit jaar toepassen op alle gebieden.