4gamers.be

Evolve-maker ontslaat community manager na Twitter-reacties

Door papfles, 02-05-2014 10:57

Bij de NBA is er een enorme storm ontstaan na uitspraken van de baas van de LA Clippers (Donald Sterling), die zich racistisch had uitgelaten over zwarte mensen. Het gevolg is dat hij levenslang geschorst is, een boete krijgt van 2,5 miljoen dollar en dat men probeert om zijn team weg te nemen. De community manager van Turtle Rock Studios, de maker van Evolve, liet zich op Twitter ook uit over de situatie, waarbij hij enig begrip probeerde op te brengen voor de situatie waarin Donald Sterling zat en zich negatief uitlaat over de sensatiezucht van de media. Hij vermeldde immers dat Sterling in zijn eigen huis zou moeten kunnen zeggen wat hij wil en dat hij misschien nu eenmaal opgegroeid is in zo'n milieu, wat het moeilijk maakt om het te vergeten.

 

Op die reacties kreeg hij behoorlijk wat tegenkanting en Turtle Rock Studios zei al snel dat de uitspraken niet aan de studio gebonden mochten worden. Hij werd dan ook ontzet uit zijn functie als community manager en mag bij deze op zoek naar ander werk. 

 

Niet iedereen heeft echter begrip voor het ontslag, aangezien er ook mensen zijn die begrijpen wat de community manager wou aankaarten. De man liet zich nadien ook uit over zijn bedoeling en dat hij geenszins de opmerkingen van Donald Sterling steunt.

Terecht ontslag of niet?

Reacties

  • Staticated

    BULLSHIT!!!
    ONTERECHT ONTSLAGEN!

    Alsof hij racisme goedkeurd? Hij relativeert de zaak.
    Als dat al ook niet meer mag, dat je iemand anders zijn standpunt zou proberen te verklaren (en niet het goedkeuren ervan, wat de mensen blijkbaar denken).

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 11:01
  • http://www.4gamers.be/profiel

    Onterecht ontslag. Hij heeft recht op vrije meningsuiting. Hij lijkt het ook niet als community manager te zeggen. Ik zou hem aanraden een rechtzaak aan te spannen.
    Gans die zaak was een media circus en iedereen sprong op de kar 'wij zijn tegen racisme' waardoor de ene wou bewijzen dat hij minder racistisch is dan de andere. Erger is dat die man blijkbaar ongestraft kan worden afgeluisterd worden in zijn huis, waar hij het recht heeft om een idioot te zijn. Maar blijkbaar is privacy niet meer belangrijk. Let op, de man was al eerder beschuldigd van racisme, maar in je eigen huis ben je blijkbaar niet meer veilig om domme dingen te zeggen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 11:09
  • BelgianTerror

    Ik ga er een schepje boven op doen. Ik snap zelfs niet dat racisme strafbaar is ... Ik dacht dat recht van vrije meningsuiting vooral in Amerika een belangrijk gegeven was.

    Van mijn part zegt iedereen wat hij/zij wil, zolang het bij woorden blijft en niet daden kan het ermee door.

    Wat dit ontslag betreft, inderdaad dikke zever. Die manager relativeert gewoon de gedachtegang van Sterling, hij geeft hem nergens gelijk in zij uitspraken. ochja, lang leve de media en een overgrote lompe meerderheid die alles slikt wat ze te lezen/horen krijgen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 11:46
  • http://www.4gamers.be/profiel BelgianTerror

    Racistische uitspraken zijn niet strafbaar. Racistische daden stellen zijn strafbaar.
    De manager geeft hem geen gelijk. Hij klaagt de manier waarop de hele zaak is begonnen, aan. Namelijk door afluisterpraktijken in de privé van je eigen woning.
    Bill Maher heeft het goed verwoord. Gewwon eens Bill Maher Sterling opzoeken op youtube.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 12:00
  • romeobollen

    Je kan mensen wel ontslaan voor een mening. Zeker als die mening publiek gemaakt is en het imago van uw bedrijf kan schaden. Bedrijven zijn er om winst te maken en als een gezicht van een bedrijf iets doet dat die winst kan verkleinen kan dat het einde van de samenwerking betekenen.
    Voorts is alles strafbaar, niet altijd gerechtelijk maar zelfs goede daden worden afgestraft als je die voor de verkeerde mensen doet.
    Verkonding uw mening aan de verkeerde persoon en je hebt kans dat je lichamelijk een straf mag ontvangen. Leuke anekdote, mijn collega was op stap in Leuven, en al goed dronken. Hij zag toen een manneke van rond de 17 jaar die een sigaret aan het roken was. Stapt erop af en zegt;"Kerel, zou je niet stoppen met roken? Je begint er bruin van te zien." Resultaat paar blauwe ribben en een leuk verhaal om verder te vertellen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 12:34
  • http://www.4gamers.be/profiel romeobollen

    Nee, dat kan je niet. Hij spreekt niet in naam van het bedrijf. Dus er is geen schade voor het bedrijf. Hij zegt trouwens niks racistisch en verdedigt enkel vrije meningsuiting in de privé van het eigen huis. Het bedrijf ontslaat hem onterecht. Het tweede amendement wordt hier geschonden door het bedrijf. Ikben ervan overtuigd dat als hij er een rechtzaak van maakt, dat hij deze zal winnen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 12:46
  • Tomba

    Het tweede amendement beschermt je tegen vervolging door de overheid omwille van je mening. En aangezien Turtle Rock de overheid niet is heeft dat hier niets mee te maken. Anders zou je ieder forum een proces kunnen aandoen omdat ze posts verwijderen die de regels van het forum schenden.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 13:52
  • http://www.4gamers.be/profiel Tomba

    In een rechtzaak gaat Turtle Rock de 'geleden schade' moeten kunnen bewijzen die veroorzaakt werd door zijn recht op vrije meningsuiting. Anders is het onrechtmatig ontslag. Hoe ze dat gaan bewijzen is mij onduidelijk aangezien het spel of de studio nergens vermeld wordt en er geen racistische uitspraak wordt gedaan. Ik begrijp dat Turtle Rock op geen enkele manier in de sensatie wil terecht komen, en ze daarom een signaal sturen met het ontslag. Maar ze gaan het in een rechtzaak wel moeten bewijzen dat ze schade hebben geleden.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 14:18
  • Tomba

    Helemaal niet. Ze moeten kunnen aantonen dat hij het zichzelf quasi onmogelijk gemaakt heeft om zijn job te doen. Het is ook niet gewoon ergens een programmeur hé, het is zijn job om het contact met de community (= potentiele klanten) zo goed mogelijk te laten verlopen. Als dat contact permanent verzuurd is door wat hij zei op Twitter kan hij z'n job nu eenmaal niet meer correct doen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 14:43
  • YoniVL

    funny thing, kerel wilde blijkbaar zelf dat vrijwel alles opgenomen werd, omdat hij nogal vergeetachtig zou zijn.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 14:09
  • YoniVL

    Het schijnt ja. Er zouden honderden uren footage zijn. Dus ja...

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 15:46
  • kekeangels

    Bill Maher klip doet me deels denken aan "F* The Poor - A social Experiment"

    Reactie aangepast door kekeangels om 2014-05-02 om 16:46

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 16:43
  • Tomba BelgianTerror

    Zit hij in de gevangenis dan? Is hij opgepakt? Nee, want racistische daden zijn niet strafbaar. Maar als bedrijf mag je toch wel kiezen om niet samen te werken met mensen wiens mening je afkeurt?

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 13:50
  • kekeangels BelgianTerror

    inderdaad, zo lang het zijn persoonlijke twitter was en niet die van de studio, who cares.
    hoe komt de studio zelf dit te weten eigelijk?
    mensen die klachten indienen van iemands persoonelijke twitter bij de studio?
    ugh, ge zou al een schuil naam twitter moeten hebben om enkel met je naasten te mogen twitteren, of ge word nog onslagen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 16:15
  • LeXtruX BelgianTerror

    recht op vrije mening is er, maar enkel als je dit doet op een manier deze geen haat-uitspraken of dingen als feiten gezegd zijn... En een ontslag hiervoor is zeker normaal... ookal is het gelekt, ja ok, zijn privacy is dan wel geschonden door de lek, maar als ze hem niet ontslaan zouden hebben, dan zou hij veel problemen hebben op zijn werk, want vele basketters zijn zwart... en over Olin, achteraf gezien was zijn ontslag inderdaad onterecht, maar hij had het beter moeten verwoorden, want het lijkt wel zeer sterk op het feit dat hij vond dat Donald Sterling gelijk had in zijn mening, terwijl hij het over de schending van de privacy ging en hij door iets wat hij in zijn eigen huis zei ontslagen werd... again, een mening mag, maar filter je woorden :) "negers zijn kak" mag misschien zijn wat je denkt, maar dat is haatspraak en staat los van vrije meningsuiting, "ik vind dat mensen met een donkere huidskleur minderwaardig zijn" is een vrije mening al denk ik dat je met die uitspraak ook nog problemen op je dak kan krijgen (nota: die 2 uitspraken die ik hier plaatste zijn louter als voorbeeld en in geen manier mijn mening >.>)
    EDIT: even ook de europese wet op vrije meningsuiting er bij plaatsen:
    Art. 10 EVRM
    Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is bindend voor alle landen van de Raad van Europa.

    Volgens art. 10 EVRM mag de vrijheid van meningsuiting alleen worden beperkt als

    deze beperking voorzien is bij (kenbare) wet,
    deze beperking een legitiem doel dient,
    deze beperking in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van:
    de nationale veiligheid,
    territoriale integriteit,
    openbare veiligheid,
    het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten,
    de bescherming van de gezondheid of de goede zeden,
    de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen,
    om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of
    om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.

    Reactie aangepast door LeXtruX om 2014-05-02 om 17:10

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 17:07
  • Piratescaptain

    Hij zegt t in zen eige huis, op twitter. Elk genie weet wel dat m ni afgeluisterd werd ma dingen openbaar postte

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 12:36
  • http://www.4gamers.be/profiel Piratescaptain

    Nee, het was een conversatie met zijn vrouw die op tape werd gezet

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 12:40
  • toyboy51

    Ontslag om dringende redenen (ODR) kan ook voor privéfeiten die een verdere samenwerking onmogelijk maken. Of dit zo een feit is valt nog ten zeerste te betwijfelen, aangezien hij alles gewoonweg relativeert.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 13:48
  • Tomba

    Door zijn mening publiek te verkondigen heeft hij een bijzonder groot deel van het doelpubliek van het spel kwaad gemaakt. Wat ervoor zorgt dat hij zijn job niet meer kan doen. Bij zoiets moet je nu eenmaal stil staan als je een PR-job aanneemt. Hij heeft recht op vrije meningsuiting, maar hij moet er ook tegen kunnen dat er gevolgen kunnen zijn aan het uitdrukken van zijn mening.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 13:48
  • YoniVL

    Jon Stewart verwoordde het trouwens goed: er is een verschil tussen vrije meningsuiting en vrije meningsuiting zonder gevolgen. Sterling en ook Olin mogen zeggen wat ze willen, maar dat wil niet zeggen dat hun uitspraken daarom zonder gevolgen zijn.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 14:11
  • Burned-_-Ice

    Ontslagen voor een mening te uiten in een land van vrije meningsuiting die zelfs niets te maken had met het bedrijf waar hij voor werkte. Eerlijk gezegd deel ik zijn mening ook, ik vind niet dat je iemand kan schorsen door wat hij zegt binnen zijn eigen huis. Kan Olin Turtle Rock Studio's niet aanklagen ofzo?

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 11:41
  • youri5189 Burned-_-Ice

    de persoon di edit geleaked heeft was enkel maar uit op sensatie en een mooie bedragje te verdienen.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 12:07
  • Tomba Burned-_-Ice

    Vrije meningsuiting betekent niet dat je beschermd bent tegen de reacties op je mening. De overheid mag je niet vervolgen wegens die mening, maar voor de rest is iedereen vrij om te doen wat hij wil, dus ook iemand ontslaan owv een mening.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 13:54
  • MrFlix Vasz01

    Serieus??? Alsof het hier niet gebeurd...

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 15:01
  • DiDi9621

    @BelgianTerror Ik schaam me in jouw plaats dat er Belgian in jouw naam voorkomt. Vrije meningsuiting geldt alleen in een bepaald kader en is niet onbeperkt. Je spreekt niet meer van vrije meningsuiting wanneer je bepaalde mensen kwetst of schade berokkent door wat je zegt. Wat jij eigenlijk zegt is het volgende :

    Een man, die ik niet ken, mag naar 1 van mijn kinderen stappen (hypotethisch want ik heb geen kinderen), en mag tegen hen, terwijl ik er bij ben, zeggen: Ik vind dat jullie lelijke achterlijke kinderen zijn en ik hoop dat jullie doodgaan. Want alles valt volgens jou onder vrijheid van meningsuiting, en dat is zijn mening. Maar als ik die man dan een peer op zijn oog geef ben ik fout omdat het niet bij woorden blijft? Dit is de grootste bullshit die ik al ooit heb gehoord.

    Je kan mensen zeker ontslaan voor een mening die indruist tegen de waarden van een bepaald bedrijf en zeker wanneer deze persoon zijn mening publiceert zodat de hele wereld dit kan zien. Ook al heeft hij duidelijk gezegd dat hij niet achter de woorden van Sterling staat, had hij zich hier beter van een 'publieke' mening onthouden. Wat hij zegt in zijn living of keuken is zijn zaak maar hij heeft wel degelijk de stap gezet om dit publiek te maken (actie - reactie).

    Wat Sterling betreft hij heeft wel degelijk dit gezegd in privé-verband, maar hallo we zijn 2014 en racistische uitspraken, wat deze wel degelijk waren, door een man die zijn geld haalt uit een sport waar voornamelijk afro-amerikanen aan deelnemen. Dit is gewoon hypocriet en hij verdient wat hij krijgt. We mogen niet vergeten dat er 2 mensen deelnemen aan een gesprek en zijn vriendin wou wel degelijk dat dit gesprek naar buiten kwam (gezien zij zelf een mix is)

    Terecht ontslag.

    Als je morgen tegen je baas zegt dat je niet kan komen werken omdat je ziek bent en je post daarna op twitter dat je op een zot feestje bent en je wordt ontslagen is dit dan ook onterecht? Denk het niet. Wanneer je dingen op social media post neem je verantwoordelijkheid voor je daden en moet je rekening houden met wat de gevolgen kunnen zijn. Mensen zullen je nu eenmaal afrekenen op wat je post.

    Reactie aangepast door papfles om 2014-05-02 om 14:17

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 13:42
  • papfles DiDi9621

    Blij dat je je mening gefundeerd probeert te brengen, maar laat het verwijt achterwege, want dat wil ik hier niet lezen :)

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 14:18
  • Staticated DiDi9621

    Allez ja, omdat hij (Olin) community manager is zal hij wel een zekere vertegenwoordeging van het bedrijf betekenen.
    Ma ik ben het nog altijd niet eens met zijn ontslag [persoonlijke mening].

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 15:10
  • BelgianTerror DiDi9621

    Dus vrije mening telt zolang de meerderheid ermee akkoord is? Zodra je mening een minderheid is (zoals iets racistisch getint) mag je het geen vrije meningsuiting meer noemen?

    Kijk, ik ga even mijn eigen in de voet schieten, maar ja, ik persoonlijk heb bijvoorbeeld vooroordelen tegen bepaalde types mensen/buitenlanders. Wil dat zeggen dat mijn mening strafbaar is of irrelevant? Nee, zeker niet. Dat mijn mening er in bepaalde mensen hun ogen minder toe doet of dat ik voor sommige mensen een 'mindere ' mens ben als gevolg, dat wil ik begrijpen. (voor de duidelijkheid, ik geef iedereen kansen, maar soms heb je nu eenmaal vooroordelen die al dan niet waar blijken te zijn. Als ze onwaar blijken, des te beter)

    Nu, dat van Sterling werd gezegd in de privésfeer. Als ik in mijn huis tegen een vriend wil zeggen dat ik vind dat walen lui zijn of Antwerpenaren dikke nekken zijn, dan mag ik dat. Ik zou dat zelfs op fb mogen plaatsen. Wettelijk gezien kunnen ze me niets maken (tenzij ik persoonlijke aanvallen doe, dan wel).

    In het geval van Sterling zijn de uitspraken eigenlijk ook niet strafbaar voor de gewone mens. Maar omdat het hier gaat om iemand in een 'voorbeeldfunctie' knijpt men een oogje toe en gaan ze straffen uitdelen. Bizar ... En al helemaal bizar is het dat ze mensen ontslaan die trachten de redenering achter Sterling zijn gedachtegang te verklaren (verklaren, niet verdedigen). Dat ze die PR-kerel ontslaan dat kan/mag volgens de bedrijfswereld, maar in mijn ogen verliezen ze hun gezicht voor veel mensen omwille van zoiets triviaal.

    En als laatste, je moet je niet schamen in mijn plaats. Schaamte is enkel goed voor zaken/uitspraken waar de persoon van wie ze doet er zelf niet in gelooft. Ik sta achter wat ik zeg. Uiteraard is niet altijd iedereen akkoord met mijn mening of ik niet met die van anderen. Maar het belangrijkste is dat je elkaars meningen aanhoort, je stellingen onderbouwd en de andere in hun waarde laat.

    EDIT: betreffende die man die kinderen beledigd en slaan ... wettelijk gezien ben jij dan in fout en niet die man. (of in ieder geval, uw straf zal zwaarder zijn). De wet is de wet, ethiek moet je buiten beschouwing laten helaas.

    Peace out ^^

    Reactie aangepast door BelgianTerror om 2014-05-02 om 15:28

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 15:21
  • romeobollen BelgianTerror

    BelgianTerror, betreffende uw statement van de wet is de wet...
    De wet is een vastgelegde vorm voor orde te bewaren in een staat. Dit is een weerspiegeling van de ethiek van de tijdsgeest in welke de wet geschreven is. Aangezien tijdsgeesten afhankelijk zijn van de tijd en staten er veel te lang over doen om hun wetten te herzien, kan het voorkomen dat een wet onethisch aanvoelt in een bepaalde tijdsgeest.
    Vaak worden bepaalde wetten dan gewoon niet meer gesanctioneerd maar blijven ze wel aanwezig in de wetboeken.

    • Geplaatst op 2014-05-05 om 15:22
  • Maus

    Onterecht. De communitymanager kaartte aan dat die Nba man moest kunnen zeggen wat ie wil in zijn eigen huis. Daar ben ik het mee eens. Hij zei niet dat hij achter de uitspraken staat van die Nba-man. Kijk als hij had gezegd: "Ik ben het nba-man eens", gevolgd door een racistische uitspraak, dan hadden ze hem mogen ontslaan. Maat dat zei hij niet. Hij zelf dat die vent een "bigot" was... Wat mij betreft is dit een slechte zet van Turtle Rock. Als je zo met je personeel omgaat, omwille van een positieve publieke opinie, ben je een slecht bedrijf. Ik vond dat de communitymanager zijn mening goed heeft genuanceerd en Turtle Rock slaat de plank volledig mis.

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 14:59
  • Rozaantjie

    Waarom hoor je niemand over Jay Z of Carmelo Anthony die met een groot gouden pendulum van de 5 percent nation Basketball wedstrijden bezoeken? Die houden er ook niet bepaald frisse gedachten op na. Waarom? Omdat blanken schijnbaar een monopolie op racisme hebben... Ikzelf ben gekleurd, maar wij zeggen ook soms lekijke dingen over zwarten of blanken in de privaatheid van ons eigen huis. Moet kunnen toch? Waarom zou je een blanke kwalijk nemen dat hij niet geassocieerd wil worden met een zwarte man, als je het diezelfde zwarte man niet kwalijk neemt als hij niet met de blanke gezien wil worden.
    Discriminatie zit ingebakken in de mens, het is een tool om de overlevingskansen van ne eigen soort te vergroten; eigen mensen probeer je te steunen, terwijl je de ander gezond wantrouwt.
    Zolang Sterling niet oproept tot het doden van gekleurden en ze niet discrinimineert door enkel blanken op te stellen in z'n team (dan kan hij beter meteen stoppen ;) ) is er weinig aan de hand. Weet je wie erg is? Die gekleurde vriendin van hem! Die moeten ze een keer hard onder haar Vajayjay schoppen; ze laat zich zo behandelen en wil niet met haar eigen mensen omgaan omdat een rijke oude man haar dit vertelt. Heb gvd trots en loop weg, maar ga niet telefoongesprekken lekken als hij je aan de kant zet... Het wantrouwen van een andere "soort" is nog tot daaraantoe, maar je eigen mensen zo bejegenen is een echte zonde...

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 15:51
  • romeobollen Rozaantjie

    Rozaantje uw statement van "Discriminatie zit ingebakken in de mens, het is een tool om de overlevingskansen van ne eigen soort te vergroten;" Dude, je hebt geen eigen soort en niemand heeft eigen mensen. Je staat er alleen voor. Dergelijke fobieën zijn prehistorische overblijfselen. Ik sta er ook alleen voor, dat geeft mij vrijheid. Ik heb geen bepaald volk, geen ras welke ik beschouw als mijn soort, geen religie en ik heb ook geen nood aan dergelijke verouderde noties. Ik zie alleen maar medemensen en het grappige is als je hun zo benadert gaan ze u ook 9/10 zo behandelen.

    • Geplaatst op 2014-05-05 om 15:30
  • papfles romeobollen

    Mensen zullen zich echter wel altijd in "groepen" proberen te verzamelen, omdat het hun eigen kansen op "overleven" vergroot. Misschien een prehistorisch feit, maar wel iets dat waarschijnlijk ingebakken zit (onbewust) door eeuwenlange verankering

    • Geplaatst op 2014-05-05 om 15:40
  • romeobollen papfles

    Wat ben ik dan? Er zullen mensen zijn die dat doen maar om iedereen over dezelfde kam te scheren, dit als een algemeen karakter eigenschap van mensen te benoemen, krijg je wel een hoop mensen die niet langer zich als mens gaan kunnen profileren.

    • Geplaatst op 2014-05-05 om 16:16
  • BadToTheBones

    Moesten mensen door Twitter nu eens niet aangezet worden om over alles een mening te hebben, zou dit allemaal niet gebeurd zijn.

    Reactie aangepast door BadToTheBones om 2014-05-02 om 16:55

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 16:54
  • skywarior

    Misschien is het beter sowieso GEEN twitter te gebruiken voor dit soort dingen.
    (Je beargumentering is altijd te kort)
    Probleem is vervolgens dat mensen het verkeerd gaan lezen, en je een anger flow teweeg brengt. Zoals nu dus.

    Ik snap van beide kanten de actie zeg maar, maar gezien hij community manager is, dan is het wellicht belangrijk meer op de vlakte te blijven. Ik gok namelijk dat er zat mensen op zijn persoonlijke twitter reageren vanwege zijn functie. En mogelijke doorverwijzingen etc.

    De vraag blijft dan, is dit een account altijd gebruikt puur voor community management, of was het een persoonlijk account met geen banden naar het bedrijf?
    In geval er banden waren naar het bedrijf, bad Idea. Heel slecht vanuit zijn functie. ; )

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 17:32
  • Construct skywarior

    Ik ben absoluut geen fan van Twitter, maar vindt dat je eerste alinea dan ook beide kanten op moet gelden. Niet alleen het NADEEL van de twijfel geven omwille de beperkingen, maar ook het voordeel.

    Maar goed, deze kwestie is helemaal onbegrijpbaar voor een land waar een politicus een tijdje terug nog gewoon vrij kan roepen om minder Marokkanen.

    Al helemaal als je bekijkt dat in Amerika een soort "white guilt" gaande is. Er zijn negers zoals Magic Johnson die pleiten voor een "blacks-only league" en dat soort dingen. Die gast is notabene kandidaat #1 om de Clippers over te nemen, mocht Sterling vertrekken.

    Reactie aangepast door Construct om 2014-05-02 om 17:44

    • Geplaatst op 2014-05-02 om 17:41
  • skywarior Construct

    Ja idd.

    Wat dat betreft lopen er heel wat van dat soort mensen rond. (Jammer genoeg) En dan zul je idd zien dat de opvolger wat dat betreft net zo erg is of zelfs erger.

    Heb altijd zoiets van als je niet wilt dat anderen mensen haat naar jou brengen, doe dat dan ook niet naar hen.

    Reactie aangepast door skywarior om 2014-05-02 om 17:57