Ed brengt levensechte graphics weer wat dichterbij
Graphics worden beter en beter in games en tegenwoordig wordt er geflirt met fotorealisme, al gebeurt dat voorlopig nog vooral in het kader van demo's. Het duurt vermoedelijk nog wel even alvorens zulke graphics effectief in een game gebruikt kunnen worden, maar intussen staat de evolutie natuurlijk niet stil.
Een van de moeilijkste zaken om te bereiken is een realistisch mensengezicht. Als mensen zijn we namelijk erg gevoelig voor kleine onnauwkeurigheden die weggeven dat het om een door een computer gegenereerd beeld gaat, waardoor het geheel ongamakkelijk gaat aanvoelen omdat het tot op zekere hoogte wel realistisch is, maar dan toch net niet helemaal. Ook wat dat betreft worden er evenwel nog steeds stappen vooruit gezet. Zo introduceert een zekere Chris Jones ons aan Ed, die je hieronder kan zien. Ed werd gemaakt met behulp van Lightwave, Sculptris en Krita, en is voor Jones nog een work in progress, dus er volgen ongetwijfeld nog betere versies van Ed. Tot dan is deze versie natuurlijk al indrukwekkend genoeg.