4gamers.be

Ubisoft: "The Crew-reviewexemplaren pas beschikbaar vanaf release"

Door papfles, 25-11-2014 08:50

Toen Assassin's Creed Unity in de Verenigde States uitkwam, stond er een reviewembargo op dat pas 12 uur na de release afliep. Dat zorgde voor heel wat verontwaardiging, omdat de indruk gewekt werd dat men reviewers de mond wou snoeren. Ubisoft heeft toen laten weten dat men het interne reviewbeleid zou herbekijken bij volgende titels. 

Voor The Crew komt men nu zelf naar buiten met uitleg over het reviewsysteem. "The Crew werd vanaf het begin al opgebouwd om een levende speeltuin vol racefans te zijn. Het is dus enkel mogelijk om de game te beoordelen als er ook andere, echte spelers in de wereld zitten [zoals bij andere MMO's]. Daarmee bedoelen we dan ook duizenden en duizenden spelers, iets wat je niet kan nabootsen met een handvol ontwikkelaars", stelt Ubisoft. Dat wil zeggen dat reviewers de game op release zullen ontvangen om vervolgens aan de slag te kunnen gaan.

Men benadrukt dat er geen embargo zal zijn, maar wel dat snelle reviews waarschijnlijk "niet in optimale omstandigheden werden gemaakt of het eindproduct niet zullen weergeven". "We hopen dat iedereen de tijd neemt om door de 5 gebieden te gaan en elk hoekje van de map - alleen en met vrienden - te verkennen en meer."

The Crew screenshot

Reacties

  • MrThom

    Dat ze niet doorhebben dat zo'n bericht hen meer pijn doen dan mindere reviews..

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 09:06
  • jaliisengrali

    Ik denk dat ze eigenlijk wel een punt hebben. Een bordspel voor minimaal 4 spelers beoordeel je toch ook niet door er in je eentje mee te spelen? De game community is wat mij betreft ook teveel gericht op snelle reviews. Meeste reviewers spelen games niet eens meer uit voordat ze hun oordeel vellen.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 09:13
  • YoniVL

    Normaal vind ik dat als reviewer niet zo leuk, maar het is veel erger om een multiplayer te moeten testen terwijl er maar 5 man online is, dus ik kan de keuze hier zeker begrijpen. Heel de game is opgebouwd rond clubs en samen of tegen elkaar racen. Dan moet je ook zeker zijn dat er voldoende volk online is. Verder zijn er tegen release al enkele bèta's geweest en heb je als gamer al genoeg kunnen testen of het iets voor jou is of niet. Als je dan niet kan wachten op reviews, moet je naar mijn mening ook niet echt komen klagen.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 09:38
  • skywarior YoniVL

    Nu maar hopen dat de servers ook vanaf day1 goed blijven werken. These days it's rare. =p

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 19:55
  • jersy

    als ubisoft dit doet, weet ik al genoeg
    thecrew is gonna be shit ^^

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 12:03
  • YoniVL jersy

    Kijk, dat bedoel ik nu se... Er zijn al bèta's geweest en deze week is er een open bèta. Dus het is niet dat ze de game proberen te verbergen tot release. Als je als consument dan de game op release koopt zonder het zelf gespeeld te hebben of op de reviews te wachten, dan heb je van mij nul recht om te komen klagen.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 13:25
  • jersy YoniVL

    wel ik heb de beta gespeeld, dont worry (en na 5 minuten gedeïnstalleerd), dus ik heb er mijn mening al van gemaakt, namelijk zo ver mogelijk negeren deze
    ik hoopte wel dat er nog verbeteringen gingen komen, maar als ze nu al aankondigen dat er dus eigenlijk geen reviews op release datum zullen zijn, weet je al genoeg
    ze hebben het gelapt met watch dogs en unity en nu gaan ze het weer lappen met the crew

    ps : dit is de enige game waarvoor er een beta was, watch dogs en unity waren er geen beta's (toch niet dat ik weet), dus toen was je als gamer wel degelijk erbij gelapt ...

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 15:41
  • jersy jersy

    ps 2 : er zijn ook andere manieren om dit op te lossen
    i mean heel veel sites beoordelen mmo's op een andere manier, ik heb nog niet veel echte reviews met eindscore van de nieuwe expansion van wow gezien, of ik kijk er naast op kotaku en ign
    ze geven al indrukken over wat ze wel gespeeld hebben en geven daar al een mening over, maar het eindverdict is er nog niet
    door wat ubisoft nu al keer op keer aan het doen is, kan zelfs dit niet gebeuren, en dit is imo gewoon lame

    + ja er zijn nog heel veel mensen die gewoon op een review afgaan hoor, net zoals er nog heel veel mensen zijn die hun games aan 69.99 kopen in de game mania
    niet iedereen zit iedere dag alle nieuwtjes af te lopen of heeft tijd om alle beta's te spelen ...

    ubisoft misleidt dergelijke mensen keer op keer door ervoor te zorgen dat er op day 1 een reviews zijn, mocht dit de eerste keer zijn, kunnen we nog misschien nog es de andere kant opkijken, maar dit jaar alleen al is het de 3de keer

    Reactie aangepast door jersy om 2014-11-25 om 15:53

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 15:51
  • papfles jersy

    Een dagelijkse (of om de zoveel dagen) update van zulke zaken lijkt inderdaad een andere manier te worden waarop "reviews" zullen worden gedaan in de toekomst.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 15:55
  • Tomba

    Dus de handling, graphics, geluid,... kunnen niet getest worden omdat je de multiplayer niet kan testen? Dat is misschien logisch bij multiplayer only spel, maar hierbij is dat compleet belachelijk. Ze zeggen zèlf dat het spel ook op je eentje gespeeld kan worden. En er dan nog subtiel bij zeggen dat reviews die kort na de release verschijnen 'niet juist' zijn, is gewoon al op voorhand een excuus geven waarom die reviews negatief zullen zijn.

    Het enige dat Ubisoft denkt dat ze 'fout' gedaan hebben is om bij Unity wèl nog reviewexemplaren uit te delen voor de release maar enkel het embargo later te plaatsen. Toen waren mensen boos omdat reviewers niet mochten zeggen wat voor een mislukking het spel was. Dus ontneem zèlfs die reviewexemplaren en alles is in orde!

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 13:12
  • YoniVL Tomba

    Als je The Crew echt alleen speelt, dan mis je like 80% van de content. Veel dingen doe je solo, maar worden wel aangedreven door wat de community op dat moment al heeft gedaan. Als dat er allemaal niet is, dan speel je enkel maar de buitenste laag van The Crew. En graphics en dergelijke kan je idd op voorhand testen, maar dat kan ik ook terwijl ik aan het spelen ben. Daar heb ik echt geen extra tijd voor nodig. Sterker nog, je zal de graphics van The Crew beter kunnen testen bij meer aanwezige spelers dan wanneer er 5 man en een paardenkop online is, want je kan dan niet testen of dat effect heeft op de performantie. Als er reviews van The Crew 2 dagen na release verschijnen, dan zal ik die als lezer ook gewoon de vuilbak in smijten, want het kan niet dat ze er dan genoeg tijd in hebben gestoken. En dan geef ik Ubisoft gewoon gelijk.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 13:29
  • Drezaem YoniVL

    The crew zonder community = skyrim zonder quests? zou dat een beetje redelijke vergelijking zijn?
    Ik ben het eens met ubisoft in dit geval. Komt wss voor een groot deel omdat ik spellen niet op release koop, maar gewoon even 1-2 maanden wacht om te kijken wat men er van vindt, wat streams/revieuws te kunnen kijken zodat ik weet dat ik een kwaliteit product koop.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 13:57
  • YoniVL Drezaem

    De vergelijking is niet zo extreem. Het is gewoon een MMO zonder volk. The Crew kan het dan mss nog net iets meer trekken als singleplayer, maar dat is niet het doel van het spel.

    Ik wil trouwens geen betoog doen voor The Crew, want naar mijn mening is het niet zo'n speciale game. Alleen kan ik de redenering van Ubisoft hier wel volgen.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 14:01
  • Tomba YoniVL

    Er zijn duizenden reviewers in elke regio. Iedereen met een YT kanaal krijgt tegenwoordig een review copy. Of de statistiekjes etc op de achtergrond nu door 5000 of 5000000 spelers gemaakt zijn, maakt toch niet uit? In de beta konden er toch maar een tiental spelers tegelijk spelen met elkaar, dus daar heb je geen enorme spelersbasis voor nodig. Het enige dat een verschil kan maken is of de servers het inderdaad houden, en dat weet je al snel genoeg.
    Bij Ubisoft weten ze goed genoeg dat veel sites toch zo snel mogelijk een review online willen zetten, en dat ze het spel dus vlug vlug zullen gaan spelen, wat neer komt op niet grondig. En als een uitgever zoiets probeert te bereiken, weet ik ook hoe laat het is.

    Als ze nu in plaats van dit soort marketingleugens gewoon zouden zeggen: sorry, het spel gaat pas àf zijn op de release datum; dan zou ik daar meer begrip voor hebben...

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 20:06
  • badsemtex Tomba

    Voor handling en geluid moet je dit spel al zeker niet kopen als je de beta's hebt gespeeld vondt het vooral erg dat elke beta er geen verbeteringen waren op vlak van handling tegenover de gamescom beta. Ook is een goude medaille belachelijk want soms win je en krijg je het en soms ook niet bij een foutloze race.

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 19:05
  • Manderlay

    nuja een zelfrespecterende gamesite wacht enkele dagen voor men een review schrijft over een MMO hoe kan je dat anders beoordelen?

    • Geplaatst op 2014-11-25 om 15:32