4gamers.be

Retailversie Dying Light loopt vertraging op

Door Jay, 19-01-2015 00:02

Enkele dagen geleden werd er gespeculeerd over uitstel voor Dying Light in Frankrijk. Franse bronnen hadden het over uitstel en Franse retailers bleken inderdaad hun releasedatum voor de game aan te passen. Vermoed werd dat de release in Frankrijk zou worden uitgesteld omwille van de recente aanslagen in Parijs. Inmiddels is evenwel aangekondigd dat de retailversie van de game, dus de versie op disc, vertraging oploopt in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Australië.

Concreet zou het drukken van de games vertraging hebben opgelopen, waardoor de discs niet tijdig in de winkelrekken kunnen belanden. Wanneer we de discversie dan wel kunnen verwachten, is voorlopig niet bekend, maar men zou ons op de hoogte houden. Normaal zou Dying Light bij ons op 30 januari verschijnen. De digitale release blijft wereldwijd ongewijzigd op 27 januari staan.

Dying Light screenshot

Reacties

  • S3RiOuS

    Eindelijk eens een voordeel van de digitale zijde :) Er zijn er wel meerdere maar toch... ze maken het niet makkelijk

    • Geplaatst op 2015-01-19 om 07:25
  • S3RiOuS

    Onmiddellijke beschikbaarheid van u games zonder ze elke keer uit de ps4 te halen en terug in te steken,geen plaatsinname van de hoesjes,geen draaiende schijf in de ps4 en zo dus minder geluid en je hoeft niet naar de winkel als je lekker in de zetel zit en je ziet een game aan stevige korting. Dat zijn voor mij persoonlijk de voordelen ervan waarom ik al ruime tijd gebruik maak van dit systeem.

    Op de pc ben ik ook een fervent steam gebruiker en daar ik weet dat er genoeg mensen zijn die de fysieke exemplaren verkiezen ( waaronder jij, puur afgaande op u verbaasde vraag ) is dit allemaal een perfect persoonlijke keuze. Ieder zijn ding hè. Ik heb nu eenmaal echt niets aan die hoesjes en doorverkopen doe ik ook nooit dus ik zie er voor mij persoonlijk geen punt aan waarom ik een andere manier zou moeten opteren dan de digitale manier ;)

    • Geplaatst op 2015-01-19 om 12:22
  • http://www.4gamers.be/profiel S3RiOuS

    Ik probeer het rationeel te houden en niet over persoonlijke voorkeuren te hebben. Objectieve voordelen dus.
    Games op launch date op console zijn duurder dan de retail versies.
    Je krijgt minder (geen hoesje, geen disc). Daar tegenover staat jouw argument dat je idd niet moet wisselen, er geen extra draaiende schijf is en dat de hoesjes geen plaats innemen.
    Nadeel digitaal: als je schijf vol is moet je deleten en als je het opnieuw wil spelen opnieuw downloaden voor zolang de server de game host. Terwijl bij disc het gewoon deleten is en opnieuw installeren is. Geen afhankelijkheid van internet of servers.
    Nadeel schijfjes: mogelijke krassen
    Voordeel schijfjes: tweedehandsverkoop (voor console).
    Nadeel digitaal: pas beschikbaar op release datum. Voordeel schijfjes: meestal beschikbaar voor de releasedatum.
    Nadeel en voordeel schijfjes: je moet naar de winkel of wachten op de levering via post.

    Dingen waar jij nog aan denkt?

    Reactie aangepast door om 2015-01-19 om 13:17

    • Geplaatst op 2015-01-19 om 13:15
  • S3RiOuS

    En uw bedoeling is? Ik heb het duidelijk wel over persoonlijke voorkeur dus waarom hierop ingaan met een dusdanig uitgebreide uitleg om mijn persoonlijke keuze in twijfel te nemen.

    Ik kies hier voor namens de zaken die ik heb opgesomd en heb hier niet bepaald een tegenargument voor nodig :)

    Ja je hebt uw objectieve voordelen en nadelen, maar wat ben ik daarmee als dit allemaal niet van toepassing is op een persoonlijke mening?
    Als je mijn eerste post leest staat hier nadrukkelijk in dat er "eindelijk" eens een voordeel opduikt en dat er wel meerdere zijn maar dat dit niet makkelijk gemaakt word. Concreet wil ik hiermee duidelijk maken dat er logisch gezien zeker nadelen zijn maar het lijkt me niet nodig alle punten gaan aan te halen? Ik hou steeds in mijn mening de optie vrij naar mensen die hier wel voor kiezen zoals ik ook aantoonde in mijn antwoord op u eerste vraag.

    Je haalt ook punten aan waarvan ik in mijn eerste reactie al aanhaalde dat deze niet van toepassing zijn bij mij zoals het tweedehands verkopen en dat je minder krijgt.

    Als extra wil ik er ook bij vermelden dat de prijs in vele winkels dermate schommelt dat je soms duurder af bent in de ene dan de andere. Game mania vind ik bijvoorbeeld ontzettend duur vergeleken met de carrefour.

    Ik zou graag ook jou punten ordelijk willen plaatsen zodat de mensen die hier nog niet van op de hoogte zijn er makkelijk aan uit kunnen en zal mijn beeld erbij zetten waar dit gepast is.

    - Games op launch : Digitaal duurder dan fysiek (afhankelijk welke winkel je gaat en welke titel je kiest daar sommige games even duur kunnen zijn )
    - Inhoud algemeen : digitaal bied geen hoesje of disc. fysiek exemplaar wel maar beide kunnen gerust extras bevatten zoals speciale items of wapens. ( Far cry 4 gold edition bevat season pass en extras die onlangs te koop stond op psn voor 59 euro ipv 99 euro )
    - Opslag : Digitaal neemt aanzienlijk meer ruimte in beslag en kan zorgen dat je schijf vol raakt en je moet wissen. fysiek exemplaar neemt minder plaats in maar hier is nog steeds vaak een installatie voor nodig. tijdens de installatie kan je wel de tijd nemen te kiezen waar je je hoesje wil steken tenzij je verkiest dat dit vrij rondslingert op de tafel of dergelijke.
    - connectie : digitaal heeft uiteraard een goede internetverbinding nodig om het te downloaden maar dit is in de meeste gevallen snel afgehaald. Sony bied hiervoor ook de handige functie om een game te downloaden naar je ps4 op afstand zodat deze erop staat als je thuis komt. fysiek exemplaar heeft evenzeer een goed connectie nodig voor de updates die bij beide versies uitkomen sinds games tegenwoordig half afgewerkt worden uitgebracht en steeds bijgewerkt moeten worden. fysieke exemplaren hebben namelijk geen aparte updates beschikbaar in de winkel. LET OP : je hebt ook steeds voor beide een connectie nodig wil je online spelen. Het punt is hierbij dat beide exemplaren eigenlijk redelijk afhankelijk zijn van internet of servers. Dit is bij de digitale versie wel feller omdat deze volledig gedownload moeten worden.
    Gebruiksgemak : digitale versie sluit je af door een andere game te starten. fysieke exemplaar heeft een iets groter wisselgebruik. Digitale versie kan helaas niet worden verder verkocht daar de fysieke dit wel toelaat;

    Dit laatste is een zeer groot pluspunt voor de fysieke versie zoals meerder pluspunten hierbij maar ook enkel voor de mensen die dit toepassen, wat maakt dat dit punt en zovele andere vernoemde punten eerder neigen naar een persoonlijke voorkeur dan een objectieve voorkeur. Je kan het draaien of keren hoe je wil, maar wat heeft het nut om het aan te halen als hetgeen de persoon in kwestie zelf verkiest toch beslist wat hij uiteindelijk gebruikt? Tegen elk nadeel staat een voordeel of andersom ( hoe jij het wil bekijken maar het blijft hetzelfde ) en dit komt enkel omdat elke persoon zelf kiest of iets een voordeel of nadeel is voor hem of haar. Jij vind het namelijk slecht dat notch geld spendeert aan dikke feesjes terwijl jij een muziekstudio zou oprichten? Wel wie ben ik om jou hierbij te gaan wijzen op de effectieve voordelen of nadelen? :)

    Jij verkiest fysieke exemplaren van games en ik zal nooit meer een fysiek exemplaar vastnemen.

    • Geplaatst op 2015-01-19 om 14:24
  • Enzime S3RiOuS

    Digitaal op console? Why zoude dat doen? Paar jaar later en PSN op PS4 sluiten ze af en daar sta je :')

    • Geplaatst op 2015-01-19 om 17:13
  • InSaint

    Oh goed, kunnen ze meteen de DLC op het schijfje zetten.

    • Geplaatst op 2015-01-19 om 12:52
  • tomdoetsch

    bij mijn leverancier staan die nog op 29/1