4gamers.be

Rise of the Tomb Raider toont nog 15 minuten extra gameplay

Door Jay, 22-06-2015 10:01

Tijdens de E3-persconferentie van Microsoft kregen we al een ijskoude demo van Rise of the Tomb Raider te zien, maar op de beursvloer kon je een nog meer actievolle demo spelen ook. Daar waren tot nu toe enkel off-screen beelden van opgedoken, maar nu zijn die gameplaysegmenten ook in een direct-feed versie te bewonderen.

Reacties

  • Rh!nO

    Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat die tijdelijke exclusiviteit voor de One in het voordeel kan werken voor Sony. Tomb Raider lijkt alleszins een goede game te gaan worden waartegen het niet makkelijk opboksen is. Qua humor en personages zou ik denk ik voor Uncharted gaan, qua setting, mechanics en actie voor TR.

    • Geplaatst op 2015-06-22 om 12:56
  • Snertie Rh!nO

    Jij komt de laatste tijd ook met snelle oordelen. Eerst zien dan praten.

    • Geplaatst op 2015-06-22 om 17:41
  • Rh!nO Snertie

    Dat is niet iets van de laatste tijd hoor. Ik laat meestal wat ballonnetjes op zodat anderen erop kunnen schieten. Enkel de nieuwsberichten lezen vind ik zo saai. Vaak krijg je mooi onderbouwde reacties terug, of soms reacties zoals deze... Maar saai wordt het nooit!

    • Geplaatst op 2015-06-22 om 22:12
  • Gemini Rh!nO

    Het ziet een goed game uit, maar die tijdelijke exclusiviteit is een voordeel voor Sony? Confusing no?

    Origineel hadden ze ongeveer samen moeten uitkomen, en dat had een nadeel voor TR geweest. De ene heeft het cinematografische mee, de andere meer de gameplay, maar Uncharted is volgens mij los van de verschilpunten en overeenkomsten, momenteel sowieso de grotere naam qua verkopen denk ik.

    De PS4-versie van TR had het dus sowieso lastig gehad qua verkopen tegen Uncharted 4. Misschien ligt daar de hoofdreden van de deal. MS sponsorde mee de ontwikkeling van TR, en ze hadden een excuus waarom ze niet moesten opboksen tegen Sony's grootste kanon. Win-win voor Square Enix.

    Ik stel me trouwens de vraag of we überhaupt nog een PS-versie gaan zien als MS echt zo veel mee geïnvesteerd zou hebben. Wie weet betekent timed-exclusive in dit geval gewoon dat er nog wel een PC-versie komt en that's it. Time will tell, maar als TR een goeike wordt zou het echt jammer voor de PS4-gamers zijn als hij uiteindelijk niet komt.

    • Geplaatst op 2015-06-22 om 21:12
  • Staticated

    [ja ik ben een Sony-boy, maar dit heeft er niks mee te maken]

    Was er geen reis rond de wereld beloofd? Want tot nu toe lijkt dit de één maar op een andere locatie (ipv gestrand op een eiland met bad-guys, gestrand in de koede wildernis met badguys...). Ik hoop dat er nog wat andere locaties zullen komen anders wel maar lame. Gameplay ziet er goed uit.
    Snelle klimwerk van Underworld, Legends en Anniversary hebben ze overgenomen, tof (oké, ook Tomb Raider reboot en Uncharted klimwerkelementen zijn erin herkenbaar). Schiet en stealthwerk van de vorige diende niets aan te veranderen IMO. Ik hoop wel dat er meer exploratie en metroidvania in zal zitten dan de vorige. Het was goed in de vorige, maar ik verwacht nu toch wat meer (en meer uitgewerkt) dan de vorige [en wat GOEDE puzzels!]. Bij de vorige was het gewoon goed IMO.
    We hier natuurlijk maar een stukje van de taart ^-^ .

    [Wel zuur hoe die diepe sneeuweffecten zijn als ze erin voortbeweegt. Er is al beter gezien, maar geen absoluut drama]

    • Geplaatst op 2015-06-22 om 13:13
  • Gemini Staticated

    Ik heb van bvb Uncharted 4 ook nog maar 2 verschillende locaties gezien, maar ik ga er van uit dat er een pak meer afwisseling in het uiteindelijke spel zal zitten. Dat zal hier waarschijnlijk niet anders zijn, daar zou 'k me niet te veel zorgen over maken. In de trailer toonden ze trouwens nog wat meer locaties https://youtu.be/3VYDtDixyyA