Beslis over andermans game in One Life
Het is tegenwoordig niet zo eenvoudig om echt op te vallen tussen alle andere games. In One Life doet men toch een poging om uniek uit de hoek te komen door de game ook effectief ontoegankelijk te maken als je sterft. Je zou het kunnen vergelijken met een hardcore mode, waarin je eigenlijk niet mag doodgaan of je bent alles kwijt, maar dan nog wat extremer.
Om het geheel nog wat interessanter te maken kunnen andere spelers beslissen wat er met je gebeurt als je sterft. Je kan dan namelijk beslissen dat die persoon uit de game gesmeten wordt, maar je kan hem ook verplichten om zaken voor jou te doen in ruil voor diens (in-game) vrijheid. Op die manier kan je gamers dus een kans geven om nog langer te spelen, maar dat beslis je helemaal zelf. Het lijkt het principe van onder meer DayZ en hardcore modes dus net dat tikkeltje verder te duwen.
Voorlopig is er qua prijs nog niet veel bekend, maar een pre-order kost 10 dollar, een stevig prijsje dus als je meteen doodgeschoten wordt en de tegenstander vrij genadeloos blijkt te zijn. De game zal ongetwijfeld een grote hit zijn bij de Steam Refund-kassa.