Ontwikkelaar Payday verontschuldigt zich nog eens
Overkill, de studio achter Payday en Payday 2, heeft er de afgelopen weken een zootje van gemaakt. Het begon met de introductie van microtransacties, waarvan nochtans gezegd werd dat die nooit aan de game zouden worden toegevoegd en als ze dan toch zouden worden toegevoegd, dan zou het enkel om cosmetische zaken gaan. Zo gezegd, zo gedaan, maar de community kreeg skins voor wapens die wel degelijk een voordeel voor de speler opleverden. De reactie van de community was dus niet min en er volgden aanpassingen en verontschuldigingen, alsook een verklaring voor de microtransacties. Onlangs echter was er opnieuw ophef, dus gamers bleven kwaad, de pers deed zijn zegje en de vrijwillige moderators van Payday legden het werk neer. Kortom: opnieuw tijd voor excuses.
Die excuses postte Overkill via een bericht op Steam, maar hoewel men toegeeft dat men er een zootje van gemaakt heeft, lijken er nog niet meteen concrete rechtzettingen aangekondigd te worden. Men wil de zaken verbeteren, maar zegt ook voorlopig nog de tijd te nemen om feedback van de community te verzamelen en te verwerken. De eerste reacties van die community lijken wel negatief, omdat het volgens die community duidelijk genoeg is wat de feedback is, maar blijkbaar hebben ze bij Overkill dus wat tijd nodig om alles nog eens te bespreken.