Lage That Dragon, Cancer-verkoop door YouTube en Twitch
Omgaan met de kankerproblematiek, zeker als het gaat om een jong kind, is voor elke ouder ongetwijfeld een enorm moeilijke aangelegenheid. De man achter That Dragon, Cancer heeft het zelf aan de lijve moeten ondervinden bij zijn eigen (5-jarig) kind en besloot er dus een game van te maken.
De game kreeg heel wat aandacht en zelfs een documentaire, maar qua verkoop doet de game het helemaal niet denderend. Zo zijn er op 2 maanden tijd maar 14.000 exemplaren verkocht en werd het geld daarvan meteen gebruikt om schulden af te betalen. Echt winstgevend is het dus niet, aangezien de studio nog geen cent heeft gezien van de game.
Volgens de studio ligt de reden voor de lage verkoop (van het avontuur dat zowat 2 uur duurt blijkbaar) ook bij YouTube en Twitch. "We hebben onderschat hoeveel mensen meer dan tevreden zouden zijn met de mogelijkheid om naar de game te kijken in plaats van het zelf te spelen. [...] Als je kijkt naar hoeveel miljoen keren de game bekeken werd op YouTube, in vergelijking met de verkoop, dan zie je hopelijk wel het verschil. We hebben zoveel mensen onze game zien posten op YouTube, zonder enige bijkomende commentaar. Ook onze soundtrack werd gewoon op YouTube gesmeten."
"Vele Let's Players hebben ook onze game gewoon hun kanaal geplaatst met ongelooflijk veel links naar hun sociale media en hun eigen merchandise, maar geen enkele link naar onze site. [...] Als slechts een fractie van de kijkers ons 1 dollar zou geven op onze website, als fooi, dan zouden we dit soort zaken kunnen blijven maken."