Rocket League fluit EA even terug vanwege EA Originals
Rocket League is één van de populairste games van het moment, maar heeft ook een behoorlijk lange ontwikkelperiode achter de rug. Net zoals wel vaker gebeurt bij games wordt daarbij gesproken met tal van partijen in de hoop (financiële) steun te kunnen verkrijgen.
Dat principe wil EA nu ook toepassen bij EA Originals, waarbij men indie studio's wil ondersteunen en de winsten terug naar de studio wil laten vloeien, zodat ze verder creatief aan de slag kunnen. Daarbij laat Patrick Söderlund zich ontvallen dat hij graag Rocket League had "gevonden" en dat hij uiteraard graag had gehad dat het onder de EA-vlag zat. Net daarom bestaat EA Originals volgens hem.
Echter, de mensen achter Rocket League zijn blijkbaar niet gediend met zijn antwoord, want ze hebben via Twitter laten weten dat Rocket League wel degelijk werd aangeboden in 2011 via het EA Partners-programma, maar dat EA de titel heeft laten schieten of besloot te negeren.
We actually pitched the game to EA Partners in 2011, so I'm not sure what would be different this time around! https://t.co/FF59BS3Z6N
— Corey Davis (@mrcoreydavis) 16 juni 2016