Dark Souls III-director: "Niet echt trots op Poise"
Dat je in een Dark Souls-game niet altijd meteen weet hoe je een vijand moet aanpakken of waar je moet lopen, is deel van de franchise. Niet echt veel uitleg en de speler die heel wat zaken zelf moet uitzoeken, is volgens vele gamers net deel van de charme.
Echter, bij Dark Souls III was er heel wat te doen om de Poise-statistiek in de game. Afhankelijk van hoe je deze wist op te bouwen, kon je een weerstand creƫren tegen "stagger" (dat je dus niet wankelt bij een vijandelijke klap) in vorige games. Echter, in Dark Souls III leek dat niet meer zo te werken en bleef het gissen naar de werking van deze Poise. Een eerdere opmerking van de studio was dat de "statistiek werkte zoals gepland en dat het meer afhangt van de situatie", maar daar lijkt men nu op terug te komen.
Hidetaka Miyazaki, de director, laat immers weten dat de "Poise statistiek niet iets is waar we als studio echt trots op zijn. [...] We kunnen het nu verbeteren en het is ook een agendapunt voor verbetering in de toekomst", laat hij weten. Wanneer we een update kunnen zien en wat de stat nu effectief moest doen, liet hij echter wel niet weten.