2K geeft Battleborn nog niet op
Met Battleborn als game op zich is er weinig mis, maar dat garandeert natuurlijk nog geen goede verkoop. Wat dat betreft deed Battleborn het dan ook redelijk slecht, wat met verschillende zaken te maken heeft, waaronder het feit dat de game constant in één adem werd genoemd met Overwatch van Blizzard, ondanks hun duidelijke verschillen. Het resultaat is dus een tegenvallende verkoop, en ook bij 2K zelf hebben ze onlangs toegegeven dat die onder de verwachten blijft. Toch wil men Battleborn nog niet opgeven.
Strauss Zelnick, CEO van Take-Two, liet tijdens een interview weten dat hij nog groeikansen ziet voor Battleborn. Men zal dan ook blijven investeren in nieuwe content, om zo een groter publiek aan te trekken voor de "unieke ervaring" die Battleborn volgens Zelnick biedt. Zo hoopt hij ook dat het (nieuwe) publiek zijn centjes zal uitgeven aan nieuwe add-on content en de in-game currency die er zit aan te komen.
De vraag is natuurlijk hoe men precies dat grotere publiek wil gaan bereiken. Free-to-play gaan lijkt dan alvast een optie. 2K zat met Evolve al bij al in een gelijkaardige situatie, en recent heeft men die game free-to-play gemaakt, wat tot nu toe al redelijk succesvol is gebleken. Het free-to-play gaan van Evolve kwam er echter redelijk laat, dus misschien durft men de stap nu sneller zetten met Battleborn. Feit is alleszins dat men de prijs van de game (tijdelijk) al aanzienlijk heeft laten zakken, dus de game erg goedkoop aanbieden, of in de toekomst eventueel helemaal gratis, lijkt zeker een optie te zijn die overwogen wordt.