Balans in The Division wordt stevig aangepakt
Ubisoft gaf onlangs te kennen dat het de basiservaring van The Division wil verbeteren, waardoor het de release van de laatste uitbreidingen voorlopig uitstelt. Een belangrijk onderdeel van het heruitvinden van de game is update 1.4, die in oktober allerlei verbeteringen met zich moet meebrengen. Onder meer aan de balans zou stevig gesleuteld worden.
Een van de problemen die The Division nu heeft is dat er een enorm verschil in sterkte is tussen spelers die hun uitrusting ten volle optimaliseren en spelers die dat niet doen. Het verschil is zo groot dat spelers ofwel de game domineren ofwel een vogel voor de kat zijn. Dit verschil wil men weer kleiner maken en Ubisoft wil naar eigen zeggen het "shooter gevoel" weer terugbrengen, terwijl men ook meer keuzes wil introduceren die je zal moeten maken bij het opbouwen van je personage. Ook wil men meer variatie in character builds waarmee je effectief wat kan doen in de game.
Een volledig overzicht van de geplande veranderingen kan je hier vinden, maar een van de interessantste vernieuwingen is dat elk stukje uitrusting dat in World Tier 2 of hoger gedropt wordt alle drie de statistieken zal bevatten (Firearms, Stamina en Electronics). De bedoeling hiervan is om zo een gebalanceerde basis te creƫren in de uitrusting van alle spelers.
Ook zal de gear score van gear sets worden aangepast. Ubisoft wil high-end gear sterker maken zodat builds niet meer ten volle afhangen van gear sets. Spelers zouden zo niet langer gestraft worden omdat hun gear score niet hoog genoeg is. Door meer aandacht te geven aan high-end gear tegenover gear sets kunnen meer verschillende builds gebruikt worden in de game, terwijl gear sets wel nog steeds kunnen voor wie een heel specifieke speelstijl wil hanteren.
Tot slot worden ook nog zaken als armour, wapens, skills en consumables opnieuw gebalanceerd.