Riot gaat League of Legends teams en pro's beter betalen
Vorige maand ontstond een relletje binnen de eSports wereld van League of Legends, toen enkele bekende namen van teams kritiek hadden op de manier waarop Riot Games hen ondersteunde. Dat kon volgens velen namelijk een stuk beter. Door de huidige gang van zaken namelijk komen de eSports teams erg onder druk te staan.
De interesse in League of Legends en eSports in het algemeen neemt nog steeds toe, waardoor meer en meer sponsors opduiken die met geld over de brug komen. Daardoor echter ontstaat er ook een stevige concurrentie tussen teams onderling om de beste spelers in handen te krijgen en spelers lok je natuurlijk met een aantrekkelijk salaris. Door de hoge bedragen die zo naar spelers gaan hebben de teams op zich het moeilijk om winst te maken en het hoofd boven water te houden, terwijl sommige professionele spelers het na hun professionele carrière, die doorgaans sowieso al redelijk kort is, ook moeilijk krijgen op financieel vlak.
Riot Games wil hier nu dus iets aan doen en heeft daarom enkele veranderingen aangekondigd om teams en spelers financieel meer te steunen. Zo zal het bijvoorbeeld meer in-game items aanbieden die gebaseerd zijn op teams en spelers, waarvoor de teams en spelers in kwestie dan ook vergoed worden. Riot haalt hier natuurlijk zelf ook extra inkomsten uit, maar op die manier worden ook wel extra inkomsten gegenereerd voor teams en spelers.
- Championship skin & ward - From now, 25% of revenue from each year’s Championship skin and Championship Ward will be added to the Worlds prize pool. That means every purchase of Championship Zed will directly increase the prize pool for Worlds 2016. For context, had this been applied last year, it would have more than doubled the prize pool. - Challenger skin - Similarly, going forward, 25% of revenue from each year’s Challenger skin will be added to the MSI prize pool. - Team Championship skins - Beginning with the winning team from this year’s Worlds, we will be sharing 25% of the revenue earned on skin sales in the launch year of each set of Team Championship skins directly with the players who inspired them, as well as their team and league (because it takes a village to make a champion). In the spirit of celebrating past champions, we’ll also be sharing revenue from past Team Championship skins with the previous winners - players, teams and leagues (Fnatic, TPA, SKT, Samsung White and SKT again) - New (and improved) digital goods - Next year, we’ll be introducing new revenue sharing opportunities, such as team-branded in-game items and esports promotions, as well as improving revenue sharing on summoner icons (World icons increasing from 20-30% and regional league increasing as determined by each league). We believe the potential for revenue is extremely strong for committed teams building strong brands - but given that these are new and untested products and we’re looking to address an immediate gap in team revenue, in 2017 each league will set aside a guaranteed minimum to each of its teams as it determines appropriate based on regional needs. For example, the EU LCS will have a minimum revenue amount of €100,000 per team for the full season, of which 50% will go to players as supplemental income on top of their existing salaries |