Spelers niet blij met last-minute verandering in NIOH
Sinds deze week kunnen we eindelijk aan de slag met NIOH, maar de release van de game komt gepaard met een focus op een nogal ongelukkige aanpassing die last-minute blijkbaar nog werd doorgevoerd. Alles heeft de maken met de co-op van de game.
Qua co-op valt NIOH te vergelijken met de Soulsborne games. Bij een shrine kan je een bepaald voorwerp offeren, waarna spelers die geïnteresseerd zijn jouw game kunnen joinen. Ook is er een wachtwoordsysteem, zodat je met specifieke spelers, bijvoorbeeld vrienden, kan samenspelen. Nu blijkt echter dat het in de finale versie van de game enkel mogelijk is om een game te joinen als je het specifieke deel van de game waartoe je wordt uitgenodigd reeds uitgespeeld hebt. Dit was bij de (recente) bèta's nog niet het geval.
Concreet betekent dit dus dat twee vrienden de game niet samen voor het eerst kunnen ontdekken. Bij co-op zal namelijk één van de twee het gebied in kwestie altijd al gezien en uitgespeeld hebben, wat toch een deel van de charme wegneemt.
Spelers zijn hier uiteraard niet over te spreken, ook al omdat deze aanpassing redelijk last-minute werd doorgevoerd, waardoor spelers verkeerde verwachtingen hadden. Fans sporen zowel Sony, Koei Tecmo als Team Ninja aan om de verandering terug te draaien, maar of dat ook zal gebeuren is nog maar de vraag.