Peter Molyneux werkt aan nieuwe game
Peter Molyneux, ooit een gevierd game developer die de laatste tijd jammer genoeg veel van zijn pluimen verloren heeft omdat hij kort gezegd te veel belooft en te weinig aflevert, heeft tijdens een interview bevestigd dat hij aan een nieuwe game werkt. Voorlopig wil hij er echter nog niet veel over kwijt, wat misschien wel aantoont dat hij heeft geleerd van zijn fouten.
Zijn nieuwe project heet Legacy en blijkbaar programmeert hij het spel zelf. Het is een soort "return-to-your-roots" project wat dat betreft en hij voelt zich er naar eigen zeggen sterker door dan de laatste jaren.
"Ik denk dat het fout zou zijn om erover te praten," vertelt Molyneux. "Het enige dat wijs zou zijn om al te zeggen is dat het anders is. Een van de dingen waar ik trots op ben is het aantal verschillende genres dat ik al heb uitgeprobeerd. Op dit moment is het moeilijk te zeggen in welk genre Legacy valt."
Voorts hangt Legacy nog niet vast aan een specifiek platform. Molyneux focust vooral op het "juiste gevoel" voor de game. Denk daarbij aan zaken als de interface en input. Wat dat betreft focust Molyneux momenteel gewoon op de muis als input methode, simpelweg omdat dat het makkelijkste is voor hem.
Een nieuw project van Molyneux dus, maar wat het uiteindelijk wordt, zal nog moeten blijken.
Tijdens het interview heeft hij het over nog andere zaken ook trouwens, zoals over de afgelopen jaren die erg moeilijk waren op professioneel vlak. Ook over No Man's Sky had hij wat te zeggen.
Volgens Molyneux is No Man's Sky het slachtoffer geworden van de hype die voor de release was ontstaan, en wat dat betreft kan er natuurlijk wel een parallel getrokken worden met games van Molyneux zelf, waarvoor voor de release door hemzelf hoge verwachtingen gecreƫerd werden. Volgens Molyneux zou No Man's Sky een prachtige game zijn als je eraan begint zonder van iets te weten. Je bezoekt verschillende planeten, zonder laadtijden, trekt de ruimte in en beseft dat elk lichtgevend bolletje dat je ziet een planeet is die je kan bezoeken. "Bloody hell, dat is toch vrij ongelooflijk, niet?"
Molyneux maakt verder de vergelijking met de The Lord of the Rings films. Die vielen voor hem persoonlijk tegen. Hij geeft toe dat het erg goede films waren, maar omdat hij de boeken had gelezen en er van tevoren al zoveel hype was, vielen ze voor hem uiteindelijk tegen, omdat hij in zijn hoofd al een beeld van Middle-Earth had gevormd op basis van de boeken en de hype. Zo is het volgens Molyneux ook met No Man's Sky. Van tevoren werd al een beeld gecreƫerd, en daar kon de uiteindelijke game niet aan tippen, hoewel het op zich wel een uitstekende game is.