4gamers.be

Dragon Quest Heroes 2

Door Vancha, 15-05-2017 13:49

Dragon Quest Heroes 2

[gespeeld op PS4]


Na wat met blokjes gespeeld te hebben in Dragon Quest Builders mogen we terug onze zwaarden scherpen voor een nieuwe Warriors game van Omega Force. Opnieuw zorgt de Japanse studio voor een kleurvolle Action RPG die zowel charme als erg veel inhoud biedt. En zoals in de meeste games van Omega Force is deze sequel ook weer net iets beter afgewerkt dan zijn voorganger.

Om te beginnen is er het verhaal. Waar in de eerste game je van gevecht naar gevecht liep met weinig uitleg of plot, krijg je in dit vervolg een meer traditioneel verhaal vol intrige en een leuke party met tal van zij-personages, terwijl je het land doorkruist in opdracht van de koning. Het verhaal zit wel nog steeds vol clichémateriaal en eeuwenoude voorspellingen, maar het wordt als een mooi vertellend boek voorgesteld zoals je zou verwachten van een Dragon Quest game. Al bij al zorgt dit voor een plezierig, doch achterhaald verhaal voor deze hack & slash gameplay. Naar het einde toe wordt het ook allemaal wat langdradig.

Dragon Quest Heroes 2 screenshot

Het verhaal wordt nog het best ondersteund door de structuur van de game. Spelers zijn namelijk vrij om het hele land te verkennen. Natuurlijk is niet heel de map open zoals in bijvoorbeeld Skyrim, maar de zones zijn groot genoeg om je zin voor avontuur te botvieren. Doorheen woestijnen, bossen en winterse gebieden trekken met klassieke Dragon Quest muziek is iets dat fans van de serie perfect zal meeslepen in de game.

Op een manier is deze game alles wat een Dragon Quest fan verlangt. Je hebt bekende cameos die terugkeren en orkestrale muziek uit voorgaande games, plus nog een aantal verwijzingen en grapjes die terugslaan op oude games. Niet-fans worden ook niet in de steek gelaten, gezien deze game los staat van de vorige en de gameplay zo opgebouwd is dat iedereen het avontuur eenvoudig kan oppikken en naar volle kan beleven.

Dragon Quest Heroes 2 screenshot

Over eenvoudig gesproken. De combat blijft erg simpel om op te pikken en om combo’s mee te maken, terwijl special abilities en moves dan weer voor meer variteit in je speelwijze. zorgen. Naast de normale lichte en zware aanvallen kan ieder personage nog vier verrschillende technieken gebruiken. Zo gebruikt het personage Desdemona een zware bijl om veel zware slagen uit te delen aan meerdere tegenstanders, terwijl Torneko vreemde krachten gebruikt om mensen te helpen in combat, zoals genezen en boosts. Zo heb je genoeg variatie om je party te perfectioneren.

Het nieuwe klasse systeem voegt daar aan toe dat de twee hoofdpersonages Larazel en Teresa tussen gevechten in kunnen veranderen van klasse. Zo kunnen ze meer magiërs zijn als je ze een staf geeft of een echte ridder met twee zwaarden. Iedere klasse start wel op level 1, dus goed nadenken vooraleer je van klasse verandert als die nieuwe klasse veel zwakker is dan je huidige vijanden. Dit systeem zorgt er later in de game wel voor dat je flink wat moet grinden, als je van plan bent om last-minute van speelstijl te veranderen tijdens een gevecht. Natuurlijk kan je er ook altijd voor kiezen om je volledig te richten op één of twee speelstijlen.

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam