4gamers.be

DreamLand van de partij op GameForce 2017

Door Jay, 03-07-2017 14:14

Op 30 september en 1 oktober is het weer tijd voor GameForce, het grootste gaming event van België. Net als vorig jaar vindt GameForce ook nu weer plaats in de Nekkerhal te Mechelen en voor het eerst zal dat met DreamLand zijn. De winkelketen, die een ruim gaming aanbod biedt, is een van de nieuwkomers op GameForce en verwelkomt gamers graag aan zijn stand.

Reacties

  • asgard0822

    Gameforce is de slechste conventie die ik ooit meegemaakt eb.
    Nooit meer

    • Geplaatst op 2017-07-03 om 19:40
  • asgard0822 skywarior

    meer het gevoel dat je in een kindertuin zit, aangezien het dr vol zit met kleine kinderen.
    eigenlijk niet veel te doen daar, heel beperkt qua merch of standen, waardoor de paar leuke dingen gwn immens lang wachten zijn.

    Maar hun betaalsysteem slaat wel alles, je moet daar een soort prepaidkaart nemen voor te betalen binnen de conventie, die laad je op voor een bepaald bedrag.
    MAAR, als de conventie gedaan is en je hebt er nog geld op staan, kunje dit niet gwn trg vragen.
    Neen, je moet online formulier invullen en dan storten ze het binnen x aantal weken terug.
    nog nooit gezien

    • Geplaatst op 2017-07-03 om 21:56
  • InFerNo asgard0822

    Belabberd excuus van die kaart. Op een ander koop je een drankkaart van x-euro en als je op het einde nog niet alles op hebt van je kaart ben je het openstaande bedrag ook kwijt. Ik vind het nog héél knap dat ze je na een aantal weken zelfs nog het overige bedrag terug storten. Dit is gewoon een moderne drank/eetkaart.

    • Geplaatst op 2017-07-03 om 23:29
  • asgard0822 InFerNo

    Das jouw mening.
    Mr als ze het daar kunnen opladen, kunne ze het ook trgbetaln daar.
    Period

    • Geplaatst op 2017-07-04 om 01:30
  • rafbanaan asgard0822

    Kan je weer klagen over de rijen om dit te doen, want hoe zou jij dat aanpakken?

    Wachten moet je altijd doen. Anders moet je eens afzakken naar Gamescom waar je op de koppen loopt en 4u aanschuift om een 5mins durende trailer te bekijken.

    Reactie aangepast door rafbanaan om 2017-07-04 om 06:25

    • Geplaatst op 2017-07-04 om 06:16
  • papfles asgard0822

    Tiens, ons vorig systeem was muntjes, waarbij je geen geld kon terugkrijgen als je nog muntjes op overschot had (zoals vele festivals ook doen en dan gewoon je geld incasseren).

    Nu kan je je geld nog wel terugkrijgen, iets wat ik heel belangrijk vond qua klantvriendelijkheid (en zijn we van kaartpartij overgeschakeld dit jaar, omdat de vorige een beperkte terugbetaalperiode toestond in plaats van "het hele jaar door", dus het systeem wordt zelfs nog uitgebreid in het voordeel van de klant) en dan is het plots een slechte zet? :-/ Er zijn tal van beurzen, evenementen en voetbalclubs die ook met een type prepaidkaart werken en die meteen na het seizoen of de beurs hetzelfde doen als bij muntjes, namelijk "merci voor uw niet-uitgegeven geld". De vertraging qua uitbetaling ligt bij de bank (en wij betalen nog om die terugbetalingen te kunnen uitvoeren).

    Qua leeftijd: dan is het toch omdat jij die kinderen ligt te zoeken om eerlijk te zijn, want de gemiddelde leeftijd ligt een stuk boven de 18 en het aandeel -18 vs +18 ligt beduidend in het voordeel van +18 (en door het toegenomen publiek in de afgelopen editie is dat aandeel zelfs véél groter richting +18 gegaan). Verder hebben we goede contacten bij andere gamebeurzen en blijkt ons aandeel -18 eigenlijk in dezelfde lijn te liggen als daar.

    Qua standen: het is misschien geen excuus, maar het is ook nog maar de vierde editie en dus is het elk jaar proberen om meer en meer partijen te overtuigen om langs te komen. Dat is een "kip of het ei"-verhaal natuurlijk, want er zijn meer standhouders bij meer volk en er is meer volk als er meer standhouders zijn.

    Als organisatie proberen wij de standhouders te overtuigen, maar meer kunnen wij ook niet doen. Het aantal speelpunten op een stand (zoals bij Sony) ligt niet in ons beslissingsrecht (net zoals Gamescom niet beslist over de aantallen speelpunten van de stand).

    Ik denk dat alle crew die komt helpen weet dat ik heel fel bezig ben om alle klachten weg te werken en het mij redelijk sterk bezighoudt als er iemand teleurgesteld is enz, maar ik vind het wel een beetje sneu om alle voordelen van zo'n prepaid kaart te negeren en te focussen op "ik word niet terugbetaald" terwijl ik vermoed dat je gewoon niks had gezegd over een muntjessysteem, terwijl dat véél minder klantvriendelijk is tbh.

    • Geplaatst op 2017-07-04 om 07:43
  • YoniVL asgard0822

    Je kan er natuurlijk ook voor zorgen dat je geen massa geld te veel op die kaart zet...