Jump wil Netflix voor indie-games zijn
De abonnementsdiensten voor games schieten de laatste tijd een beetje als paddestoelen uit de grond en met Jump komt er daar nu nog eentje bij. Jump stelt zichzelf voor als de 'Netflix voor indies'. Gebruikers zullen tien dollar per maand moeten betalen om toegang te krijgen tot een bibliotheek die momenteel bestaat uit een zestigtal games. Die worden net als bij Netflix verdeeld in verschillende categorieën, om het eenvoudiger te maken om een bepaald type game te vinden. Bovendien zijn er curators bezig met het platform, om zo een beperkt maar bevredigend aanbod te bieden.
Voor ontwikkelaars moet het een goede manier worden om hun games zichtbaar te maken en over een langere periode geld te verdienen. Er zal geen reclame te vinden zijn op het platform en er wordt ook geen DLC aangeboden. Om ontwikkelaars toch aan te zetten tot het creëren van nieuwe content, zullen games die iets nieuws toevoegen, bovenaan de lijst komen te staan.
Jump verschijnt officieel ergens aan het einde van de zomer, maar wie wil, die kan nu al aan de slag met de bèta. Daarvoor kan je hier terecht.