Update verwijdert controversiële exploit uit For Honor
Afgelopen weekend nog was er heel wat om te doen, toen een For Honor speler zich tijdens een toernooi via een exploit richting de eerste plaats en 10.000 dollar wist te werken. De creative director die de speler zijn prijs overhandigde liet toen weten dat hij "soon" zijn speelstijl zou moeten veranderen en inmiddels heeft Ubisoft inderdaad een update uitgerold die de exploit in kwestie wegwerkt.
De exploit in kwestie betreft de zogenaamde unlock tech, waar spelers al maanden over klagen. Door in bepaalde situaties tijdens het uitvoeren van een aanval tijdig te unlocken, kan je er namelijk voor zorgen dat die aanval niet meer afgeslagen kan worden door de tegenstander. Je aanval zal dus sowieso de tegenstander raken en daar kan die tegenstander helemaal niets tegen beginnen. Ubisoft was al een tijd op de hoogte van deze exploit en stelde eerder al dat het werkte aan een oplossing, maar die kwam er dus net niet op tijd voor het toernooi.
Unlock tech zou nu dus niet meer misbruikt kunnen worden, maar dat is niet alles. De update zorgt er ook voor dat de game in zijn geheel minder defensief wordt. Een klacht van spelers was namelijk ook dat de game defensief gedrag meer beloonde dan agressieve, risicovolle acties. Daarom is beslist om de schade die wordt toegebracht wanneer een aanval wordt geblokkeerd te vergroten, zodat spelers niet constant kunnen blijven vertrouwen op het afslaan van aanvallen, omdat ze dan uiteindelijk toch nog aanzienlijk wat schade zullen ontvangen.
Ook zal de game voortaan traceren of iemand in een 1v1 gevecht wegloopt. Ook dat was namelijk een ergernis van de community. Wanneer een speler in een 1v1 gevecht aan het winnen was, kon die vaak gewoon gaan lopen om zo zelf geen schade meer te ontvangen, hetgeen bij sommige personages makkelijk was omdat ze veel mobieler zijn dan andere personages. De game zal nu detecteren wie wegloopt en wie achtervolgt, en afhankelijk van de exacte situatie zouden boosts of bestraffingen gegeven worden om de situatie weer gelijk te trekken, zodat effectief vechten en niet weglopen gepromoot wordt.