4gamers.be

Total War: Rome II krijgt 4 jaar na release nieuwe campaign

Door Jay, 08-11-2017 16:25

Eind deze maand, op 30 november, krijgt Total War: Rome II een nieuw, groot campaign pack, en dat 4 jaar na de release van de game. Empire Divided speelt zich af in 270 na Christus, wanneer het Romeinse Rijk zijn greep op de wereld verliest en heel wat vijanden te bestrijden heeft.

De nieuwe campaign zal 10 nieuwe speelbare factions bevatten, verspreid over 5 verschillende culturen. De helft van die factions zijn "heroic", wat inhoudt dat ze meer narratieve victory conditions hebben, evenals unieke faction leiders die niet kunnen sterven op het slagveld. Rome is een van die heroic factions.

Reacties

  • SirRobinII

    :o als mn game nu niet te veel zou crashen, ga ik het misschien kopen.

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 19:52
  • mortimer SirRobinII

    Speel je met mods? In dat geval eens alle mods uitschakelen en via steam je gamebestanden verifiƫren/valideren. Als je daarna ge-update mods opnieuw gebruikt, heb je vaak geen crashes meer, zelfs niet met save files.

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 21:55
  • eXistenZ

    Heb de stream bekeken van de free update die ze doen ivm politiek, maar was niet onder de indruk. op het eerste zicht weinig veranderd, en hoofdzakelijk features van Attila geimporteerd.

    Hannibal en Ceasar in Gaul waren 3 maand werk in hun eigen woorden, en deze zal niet veel verschillen. Dus daar kan je wel uit afleiden dat de historiche TW delen nog altijd onderaan het lijstje staan.... Binnen dit en 3 weken krijg je wss een aankondiging van een gigantische warhammer dlc.....

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 22:12
  • mortimer eXistenZ

    Als je hun blog posts mag geloven zit er wel degelijk een hoop historische content aan te komen. Persoonlijk heb ik geen probleem met deze dlc, het is een interessante periode in de Romeinse geschiedenis. De update is free-lc en is volgens mij een goedmaker voor de slechte implementatie van politiek en civil war. Veel zaken komen uit mods en ik denk dan ook dat men heeft samengewerkt met mensen zoals Radious en Darthmod. Er lijkt mss niet veel veranderd, maar dat hoeft ook niet. De Imperator Augustus update heeft al veel zaken opgepoetst, en dit is een leuk extraatje. Je kan zeggen dat ca dit doet om de history fans aan het lijntje te houden. Al vind ik dat wat kort door de bocht. Hun Saga spin-off game die er aan komt lijkt heel erg richting de vikings te gaan, wat ik niet slecht vind. Als het even goed geĆÆmplementeerd word als Fall of the Samurai heb ik goede hoop. En de nieuwe main game die er zit aan te komen, naar alle waarschijnlijkheid Renaissance Total War, is ook voor soonish. Wss, eind 2018, begin 2019. Al bij al toch veel om naar uit te kijken. En je kan het CA toch niet kwalijk nemen dat ze zich nu vooral focussen op warhammer, een spel dat nog maar een paar weken uit is, en met de mortal empires free-lc toch wel een schot in de roos is. Ik vind het zelf knap dat een developer nog resources besteed aan een game die 4 jaar geleden uitkwam, money grab of niet.
    https://www.totalwar.com/blog/update-on-historical-releases

    Reactie aangepast door mortimer om 2017-11-08 om 22:50

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 22:49
  • eXistenZ mortimer

    Als je het mag geloven ja. Voor veel historische fans zijn ze hun geloofwaardigheid al een tijdje kwijt. Als ze die willen terugwinnen zullen ze toch iets concreet moeten laten zien, ipv termen als "soonish, waarschijnlijk, hoop, lijkt" en dergelijke waar we niks aan hebben. Die blog geeft nul concrete informatie en is dezelfde vraag 5 keer verschillend geformuleerd, en is niet zo verschillend van "we are working on it" wat ze al maanden zeggen

    Ter illustratie, Anno 1800 is meer dan een jaar van release, en daar laten ze al trailers en gameplay van zien, met elke 2-3 weken een blogupdate. Saga of de andere TW waar ze zogezegd aan werken? noppes. En ondertussen wel al volle bak twee jaar WH content produceren aan een tempo dat nog aan geen enkele historische titel te beurt is gevallen...


    Ik ben nu zelf de beta aan het spelen van die free update, en de toegevoegde features heb je in twee minuten al uitgelegd. Het is duidelijk dat de werkverdeling 90/10 in het voordeel van Warhammer ligt. Dusja, ik vind dat idd aan het lijntje houden

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2017-11-08 om 23:05

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 22:59
  • mortimer eXistenZ

    Ik begrijp je standpunt, ik zou ook eerder vandaag dan morgen een nieuwe historische game zien, maar ik zie ook de realiteit. Warhammer brengt nu eenmaal veel geld binnen, en heeft daarom prioriteit. Moeten daarom de history fans minder bedeeld worden, nee, maar het houd wel steek. Daarnaast is Warhammer ook gewoon een goede game imo, toen warhammer 1 uitkwam heb ik lang getwijfeld of het mij lag. Maar de nieuwe features en combat engine zijn zeer goed uitgewerkt en hebben een positieve impact op de immersie. Misschien willen ze ervoor zorgen dat die systemen net zo goed tot hun recht komen in de nieuwe game, en dat er daardoor nog weinig is om te laten zien. Wat ze zeggen over de verdeling binnen het team geloof ik ook niet, twee aparte teams tegelijk laten werken aan een grote game kost te veel geld en werkkrachten. We kunnen alleen maar hopen dat wanneer er een nieuwe historische main game komt, deze evenveel aandacht krijgt als de warhammer serie nu. Daarbij hebben rome 2 en attila ook heel wat dlc gekregen, al dan niet succesvol ;).

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 23:22
  • eXistenZ mortimer

    Er is minder bedeeld worden, maar dit is de kruimels van het kerstdiner op de grond gooien voor de historische fans, terwijl de warhammer mensen volgevreten bijna een indigestie opdoen

    Ik gellof best dat warhammer een goeie game is, maar ik ga er nooit interesse in hebben. En zo zijn er nog veel. En dat dringt bij CA, en heel wat warhammer mensen, niet door.

    Het meeste wat me verbaast bij deze beta is hoe het mogelijk 1GB kon bedragen

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2017-11-08 om 23:59

    • Geplaatst op 2017-11-08 om 23:55
  • KenshiBEL

    Ik heb nog eens shogun 2 uit de kast gehaald en man die nog ene turn is echt kut. Nog ene turn en ik ga slapen, alle nog ene turn en zo is het 1 uur 's nachts

    • Geplaatst op 2017-11-09 om 08:05
  • Frigo

    Ik ken niks van Warhammer, toch in huis gehaald. Nu ook de tweede gekocht en echt content van beide games. Het is fun met genoeg nieuwe mechanics. (Jammer van de mercenaries in WH2, die sucken wel)

    • Geplaatst op 2017-11-09 om 10:54