4gamers.be

Credits in Star Wars Battlefront II worden nog eens aangepakt

Door Jay, 13-11-2017 12:06

Update: de concrete aanpassingen zijn bekend. De kost van nieuwe Heroes wordt met 75% naar beneden gehaald. Darth Vader bijvoorbeeld kost nog maar 15.000 credits in plaats van 60.000 credits. Aan het aantal credits dat je verdient, verandert niets, met als enige uitzondering het einde van de campaign. Daar krijg je nog maar 5.000 credits in plaats van 20.000 credits. Dit is omdat die beloning qua design altijd bedoeld is geweest om één bepaald personage te unlocken. Aangezien de prijs van dat personage omlaag is gegaan, is ook het aantal credits dat je krijgt omlaag gehaald.


Deze week wordt Star Wars Battlefront II gelanceerd, maar in plaats van over de gameplay en dergelijke wordt enkel gesproken over de loot boxes en de grinding die integraal deel lijken uit te maken van de game, tot ergernis van velen. EA en DICE hadden na eerdere kritiek al aanpassingen doorgevoerd, maar dat kon nieuwe kritiek niet tegenhouden. DICE heeft laten weten dat nog meer veranderingen zullen worden doorgevoerd tegen de launch van de game.

De nieuwe kritiek draait grotendeels rond het feit dat nieuwe heroes ontgrendelen erg veel tijd kost. Via EA en Origin Access is de game namelijk al te spelen en blijkbaar kost een hero als Darth Vader bijvoorbeeld 60.000 credits. Om die bij elkaar gesprokkeld te krijgen, zou je ongeveer 40 uur moeten spelen, wat natuurlijk erg lang is. Het alternatief is dat je centjes uitgeeft aan loot boxes, zodat je sneller aan meer credits geraakt. Verdere kritiek hieromtrent wijst er ook op dat het aantal credits dat je krijgt na een match amper rekening houdt met je score, wat ook niet echt helpt.

Bij DICE hebben ze inmiddels weer gereageerd op de kritiek. De hele reactie kan je hieronder integraal terugvinden, maar samengevat komt het erop neer dat men nog veranderingen zal doorvoeren tegen de launch van de game. Ook stelt men dat men het systeem van credits en loot constant evalueert en bijstelt zodat men een goede balans kan bekomen, maar die balans zal waarschijnlijk pas echt bekomen kunnen worden wanneer de game effectief gelanceerd is en door iedereen gespeeld wordt.

Om welke aanpassingen het gaat, is voorlopig niet bekend. Mogelijk wordt het aantal credits dat je nodig hebt voor nieuwe personages verlaagd. Recent werd een review event gehouden voor de game. In die versie van het spel moesten slechts 10.000 credits neergeteld worden voor Darth Vader. Hoewel sommigen roepen dat dit met opzet werd gedaan om reviews te manipuleren, kan het net zo goed zijn dat de reviewversie al voorzien was van de aanpassingen die ook naar de consumentenversie komen. Wat dat betreft is het nog afwachten geblazen.

Star Wars Battlefront II screenshot

Hey all,

Apologies for not being more active these past weeks leading up to launch – as you know things get really hectic and you tend to spend whatever spare freetime you have recovering. I really regret not being here on the subreddit at the start of the early access. Hopefully some of these replies will bring some clarity and hope.

  • Performance during games will affect the amount of credits you get at the end of a match.
  • Matchmaking will take into account not only player skill, but also total gametime and rarity of star cards. This means that you will be matchmade with players with an average performance similar to you and (to the largest extent possible) not against players who are much better than you, whether by having higher rarity cards or by showing higher skill.
  • Heroes that are locked at launch will only be unlocked with credits, not crystals. The heroes, similar to the locked weapons for Troopers, are sidegrades instead of upgrades (Darth Vader should be on similar power level as Darth Maul, etc). The goal is to keep you playing for a long time and have something cool to look forward to as you earn credits.
  • Speaking of earning credits, we’re constantly evaluating and tweaking the earn rates versus the cost of crates and heroes. The current rates were based on open beta data, but you should expect us to constantly evolve these numbers as we hit launch and onwards. There will also be more milestones that award credits and crafting parts available, as well as star cards only unlockable through those milestones. If all you want to do is play and grind towards your next unlock that will be fully possible and we’ll continue to tweak the numbers until the requirements feel fun and achievable.

Working on a game with a live economy and without a premium content lineup is a new challenge for us at DICE. We had one progression system in the closed alpha and heard your feedback back then. We made another iteration for the open beta and heard your feedback then too. For launch, we’re having another iteration and there will definitely be more iterations as we evolve this game post launch.

Your continous feedback as you play the game is absolutely invaluable and I encourage you to keep sending it our way. There is really no reason to “rebel” against us – we want this game to be as great and enjoyable as it can be – we’re reading all your feedback and working as fast as we can to adjust the game to your liking.

The dev team will be around Battlefront II for a long time. I sincerely hope you’ll be here with us!

Thanks,
​Dennis

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam