4gamers.be

Ghost Recon Wildlands krijgt loot boxes

Door Jay, 24-01-2018 16:59

Update: de nieuwe update is nu live, trailer hieronder.


Ghost Recon Wildlands krijgt binnenkort loot boxes, wat geen evidente beslissing is gezien de controverse die er de laatste tijd rond heerst. Ubisoft tracht spelers echter gerust te stellen en heeft een uitgebreide Q&A online gegooid om duidelijk te maken wat de loot boxes precies inhouden. Zo zal je bijvoorbeeld altijd nieuwe items uit loot crates krijgen en krijg je nooit iets wat je al hebt. Deze "Battle Crates" zouden bij de Extended Ops update worden geïntroduceerd. Die update zou deze maand nog verschijnen.

How to get Battle Crates

All players will receive a gifted Spec Ops Crate and a gifted Ghost War Crate, which are redeemable on the Ubisoft Club. Battle Crates can then be purchased from the Store for 400 Store Credits, with each Battle Crate containing three items that you do not already own.

Battle Crates Content

Battle Crate is the name of a collection of crates specifically designed for the Campaign and co-op mode (Spec Ops Crate) as well as for the Ghost War mode (Ghost War Crate). Spec Ops Crates contain Epic Weapons, Exotic Weapons, Vehicles and tons of cosmetic items for you to enjoy even more in the whole Campaign mode.

Ghost War Crates contain Exotic Weapons (re-skinned versions of weapons already available in the game – no impact on the weapon stats), customization items and an exclusive new line of skins for your character, called Icons.

Overall, all the cosmetic items you get can be used in both the Campaign and Ghost War modes. More than 200 items are available through the Battle Crates experience. All the items are also purchasable in the store through the various pack offers, except for the Icon skins that are exclusive to the Ghost War Crates.

You can consult the list of all the items you can obtain on a dedicated page on the Ghost Recon Network.

Duplicate management

There are no duplicates in the Battle Crate system. You will only get items you do not already own.

Item Rarity

All the items available from the Battle Crates have various levels of rarity, affecting their chance of dropping with each Crate:

  • Rare
  • Epic
  • Legendary

Reacties

  • Captain Witwicky

    Bestaan die dingen nu louter voor ons geld af te nemen? Want wat is het nut van random items te krijgen als ge toch geen dubbele kunt krijgen. Dan geeft ge ze toch gewoon in volgorde en allemaal, niet? Pfff vroeger was het toch makkelijker hoor, geen geld en ge kon alles unlocken door de game gewoon te spelen en geen kistjes te "kopen"...

    En als ge er niet voor hoeft te betalen met echt geld zijn het geen loot crates meer vind ik. Dan zijn het gewoon rewards op het einde van een level ofzo. Cash Crates zou een betere naam geweest zijn...

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 17:20
  • uzimaki Captain Witwicky

    +1 voor je comment, het begint inderdaad gewoonweg erg te worden. >,< Ik snap het deels wel bij een Free-to-Play games, maar bij een already full-paid games? Nope, not at all. >,

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 17:34
  • Hara-Kiri Captain Witwicky

    Het is gewoon niet leuk. Vroeger kon moest je bepaalde activiteiten doen om iets uniek te unlocken, of ze gaan zoeken. Dat zit soms nog in games, maar vaker moet je gewoon een smak geld uitgeven en daar heb je het.

    Je speelt het spel niet meer om iets te bereiken, je moet er geld achter gooien. Of in bepaalde gevallen, continu hetzelfde blijven doen voor om het even wat je maar wil unlocken (als gratis alternatief op direct kopen). Tja, dat verveelt, en ik begin die hele trend kotsbeu te worden. Het is teleurstelling na teleurstelling.

    Ik snap dat de productiekosten waarschijnlijk hoger liggen dan vroeger. En dat het op de één of andere manier moet gecompenseerd worden. Maar dit is het niet. En het is spijtig dat men er blijft intrappen, anders bestond dit niet meer.

    Reactie aangepast door Hara-Kiri om 2018-01-24 om 20:18

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 19:28
  • Howdy

    Alles draait om monetization / monetisation; Hoe verdienen we zoveel mogelijk geld aan games. Op deze manier wordt het laatste beetje liefde uit games verdreven.

    We hebben het ontzettend leuk gehad samen; games en ik. Ik ga voortaan ouderwets buitenspelen.

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 17:28
  • kiesmaarwa

    Het is toch enkel cosmetisch? In dat geval zeg ik: laat ze maar lekker hun gang gaan. Als mensen daar geld voor willen geven, des te beter. Men haalt er geen voordeel uit, dus ik zou niet weten waarom je hier moeite mee kunt hebben en de dev heeft weer extra centjes om aan zn volgende game te spenderen (of welverdiend zn eigen zakken te vullen).

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 19:37
  • eXistenZ

    Ik heb de campaign al lang uit en ik speel geen ghost War (vind R6 Siege veel leuke). Komt volgens mij veel te laat.En als ze de manier van Siege cosmetics doen, laat ze hun gang gaan, want dat heeft geen invloed op de gameplay. Als ik in siege door iemand wordt gedood, is dat niet omdat hij een skin op zijn wapen heeft die ik niet heb.


    Ik vind dat er veel nostalgisch gezeur is met weinig feitelijke inhoud. Inflatiewijs betaalde je evenveel voor Megaman 2 (dat je in 3u uithad) dan je nu betaalt voor een AAA game waar je 100u in kan steken of meer, terwijl ontwikkelingskosten geexplodeerd zijn.. En dan zwijg ik er nog over dat alleen idioten de volle pot betalen (buiten regelmatige sales, laat zelfs ubisoft je toe -20% van elke aankoop/preorder te halen met coupons). Maar dat hoor je dan niemand zeggen, omdat het niet in het "wij arme gamers die continu worden afgezet" liedje past.


    Tegen zo'n mensen zeg ik, of zoek een andere hobby, of bouw een tijdmachine waarmee je terug kunt naar "betere" tijden (toen er games zo slecht waren dat ze begraven moesten worden in de woestijn). Ja er zijn kwalijke praktijken bij sommige developpers. Stem met je portemonnee en steun degene die het goed aanpakken, en gooi zeker niet alles op dezelfde hoop. Zelfmedelijden gaat echt niets veranderen

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-24 om 20:00

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 19:59
  • neinneinnein eXistenZ

    Afzetmarkt is minstens vertienvoudigd terwijl hun distributiekosten sterk zijn afgenomen. Productprijzen van 20-40 euro zouden meer realistisch zijn.

    • Geplaatst op 2018-01-24 om 23:46
  • eXistenZ neinneinnein

    En dat vertienvoudigd is gebasseerd op?

    https://i1.wp.com/www.raphkoster.com/wp-content/uploads/2018/01/Slide30.png?ssl=1

    leuke grafiek: cost per mb is lichtjes gedaald voor de develloper, terwijl het geld dat ze per mb krijgen gewoon de dieperik is ingegaan.


    En minder distributiekosten (en ze zijn er nog altijd, want niet alles is digitaal) weegt absoluut niet op dat je van teams van 10 man naar studios van 100den bent gegaan. Distributiekosten zijn nooit significant geweest tegenover personeels en marketingsbudget


    20-40 euro voor een AAA game is gewoon pure hebzucht van jouw kant uit en geen respect voor het werk van de devellopers. (en ook geen begrip van de term inflatie blijkbaar). Alles wordt duurder, maar games zouden met 50% verminderd moeten worden? Alsjeblief zeg, wel serieus blijven. Om er nog maar van te zwijgen dat gamen uitgedrukt in euro per uur één van de goedkoopste media is. Een avondje biscoop voor een film van 3u kost je in verhouding veel meer dan een game waar je veel langer mee kan doen.

    De koude realiteit is dat games te goedkoop zijn, en lootboxes zoals dit een manierom dit op een of andere manier recht te trekken

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-25 om 00:35

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 00:10
  • neinneinnein eXistenZ

    Distributie:
    -groot deel digitaal
    -uitgebreide handleidingen zijn een zeldzaamheid geworden
    -testkosten gaan omlaag omdat iedereen internet heeft en ze achteraf patches kunnen doorsturen
    -betere productiemethoden + grotere hoeveelheden maken alles goedkoper

    Afzetmarkt:
    De laatste 5 jaar is er bijna een verdubbeling van omzet, dus dan zal het nie moeilijk zijn om een vertienvoudiging sinds 30 jaar geleden te hebben, toen kinderen nog buiten speelden en 80-90% van de mensen op deze planeet amper eten konden kopen?

    Oh ja, uwe "grafiek" is lachwekkend. Logaritmische y-as en geen correlatiecoëfficiënt. En over de bronnen en dataselectie zullen we maar zwijgen zeker.

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 14:23
  • eXistenZ neinneinnein

    ja , jouw grafiek en bronnen zijn onzichtbaar veel beter... "groot deel" verdubbeling", "vertienvoudiging" . goed gefundeerd hoor. btw, achteraf patches doorsturen, content maken en servers openhouden kost geen geld ofzo? denk je dat de tandenfee daarvoor zorgt?

    en 30jaar geleden (we spreken dan over 1988) zouden dus volgens jou ongeveer 3 miljard mensen (80% van de toenmalige wereldbevolking) tegelijkertijd ondervoed geweest zijn? Je hebt echt geen besef van cijfers of jaartallen blijkt daaruit. Bedankt voor het spelen, volgende keer beter. Argumenteer volgende keer met Trump, die hecht evenveel belang aan correcte cijfers dan jij

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-25 om 18:35

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 18:21
  • Howdy neinneinnein

    Een klein beetje kortzichtig. De productiekosten rijzen namelijk de pan uit.

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 09:38
  • Enzime eXistenZ

    "AAA game waar je 100u in kan steken of meer"

    Haha, die kunde ook op 2 handen tellen.

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 08:33
  • eXistenZ Enzime

    Ik kan er nochtans aan genoeg denken, vooral strategy, sport en MP games. Als jouw €/ uur gespeeld te hoog ligt naar je zin, dan moet jezelf afvragen of het wel een goede investering is, dat is niet de taak van de develloper.

    Ik
    Research doen ( ook voor je iets koopt) is toch een verloren wetenschap precies..

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 09:54
  • Enzime eXistenZ

    Ken er een pak meer die amper aan de 10 uur geraken dus uw "100 uur AAA" games zijn eerder uitzondering dan regel.

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 10:04
  • eXistenZ Enzime

    Koop de games die dan maar 10u content hebben dan niet? En als je het wel doet, doe het dan in een sale?

    Niemand dwingt je. Als je een signaal wilt geven, stem met je portemonnee. Heimwee gaat echt niet helpen. Gewoon eens nadenken voor je koopt des te meer. Er zijn maar weinig games waar ik niet hun waarde heb uitgehaald, gewoon omdat ik mijn research doe. ( En ook niet aan volle pot koop)

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 11:43
  • Enzime eXistenZ

    Daar was ik niet over bezig. Ik zei gewoon hoe belachelijk "dan je nu betaalt voor een AAA game waar je 100u in kan steken of meer" zeggen wel niet klinkt terwijl dat een zeer kleine minderheid is.

    Reactie aangepast door Enzime om 2018-01-25 om 11:59

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 11:53
  • eXistenZ Enzime

    tja gemiddeldes trekken nu eenmaal scheve verhoudingen... Ik haal geen 100u in AC origins of Wildlands. Maar dat haal ik (en anderen) ruimschoots in Total War, Siege, Football Manager, Civilization, Xcom, Anno,(AC MP vroeger), of andere games zoals CS GO, TF2, overwatch, Rocket League, The Witcher,... en dan vergeet ik er een paar tientallen nog.


    Mijn punt is dat er veel onterecht gezeurd wordt in een tijd waar het aanbod nog nooit zo groot was en de prijzen relatief laag. Iedere econoom zal je zeggen dat games qua kostefficientie voor de consument met vingers in de neus winnen van andere media. http://metro.co.uk/2017/11/21/video-games-should-be-more-expensive-and-gamers-are-overreacting-to-battlefront-ii-says-analyst-7097695/ En dat is een inconvenient truth die je niet veel zal horen, maar toch wel eens gezegd mag worden.

    In plaats van dus altijd maar de devellopers met de vingers te wijzen als gierige eikels, mag de consument ook eens in de spiegel kijken en misschien wat betere research doen vooraleer hij elke bundel en preorder binnenhaalt? Ja er zijn slechte games en er zijn soms kwalijke praktijken. Et alors? Als je je daarop blind staart, best een ander tijdverdrijf zoeken

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-25 om 18:47

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 18:44
  • Marginal0 eXistenZ

    T'is nu wel waar dan je in deze tijden met gemak genoeg gratis (of voor een paar euro) games kunt krijgen die steengoed zijn en waarvoor je - op voorwaarde dat je er tijd in steekt - absoluut niets voor te betalen. Die lootcrates zijn een poging om u - terwijl ge het spel speelt - te verleiden om er alsnog wat meer geld voor neer te tellen, maar niemand verplicht u hoor. Als zo'n p2win-systeem me niet kan bekoren dan move ik gewoon naar het volgende item op mijn backlog en zijn we uitgepraat. Maar ze mogen gerust proberen...

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 22:16
  • Enzime eXistenZ

    Ale ge hebt de uitzonderingen kunnen opnoemen, congratz

    Nu degene zonder MP's waar je minder dan 8 uur over doet, kbetwijfel of de servers van deze site zo'n comment aankunnen. tldr: belachelijk om de uitzonderingen als voorbeeld te nemen. Mahja enkel idioten zouden F2P praktijken in AAA games verdedigen, ipv games als The Witcher 3 als voorbeeld te nemen.

    Reactie aangepast door Enzime om 2018-01-25 om 23:06

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 22:59
  • eXistenZ Enzime

    nou, die idioten weten tenminste dat F2p = free to play betekent. terwijl jij p2w= pay 2 win bedoelt..... congratz I guess?

    En ik zeg niet dat er geen AAA games zijn die de 60euro niet aan content en geen mp hebben, die bestaan. Maar waarom zou je er dan 60euro aan geven als ze het niet waard zijn? Wie dwingt je daartoe? Alleen idioten geven teveel geld uit, om jouw fijngesnaarde terminologie dan maar te gebruiken


    Maar bedankt om te illustreren wat ik bedoel met research. Steek misschien wat minder tijd in je Witcher 3 circlejerk? ;) Cosmetische items betalend maken is absoluut geen probleem en is de beste manier om niet tot een verhoging van de baseprice te komen. Natuurlijk, als je alles op een hoop gooit en boze youtubers kopieert zonder na te denken (en niet eens de acroniemen deftig onthoudt), ja, dan is het de moeite niet om maar een discussie te hebben.

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-25 om 23:23

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 23:20
  • Enzime eXistenZ

    No idea over wat je aan het zeveren bent maar ik bedoelde wel degelijk F2P praktijken. Microtransacties/lootboxes is zever dat in F2P's hoort, zelfs al zijn ze niet P2W.

    Nice woosh tho, met u deftig discussieren lijkt idd onmogelijk ;)

    Reactie aangepast door Enzime om 2018-01-25 om 23:57

    • Geplaatst op 2018-01-25 om 23:44
  • eXistenZ Enzime

    De bedoeling van microtransactions in F2P is dat je betaalt zodat je vooruitgang kan maken waar je anders zou moeten wachten of grinden. Dat is absoluut niet vergelijkbaar met het kopen van een cosmetische skin die geen gameplay waarde heeft. Als je dat verschil niet kan zien, dan heb je evenveel gevoel voor nuance en zelfstandig denken dan een droge olijf.

    Maar blijf je vooral boos maken over games die je niet speelt omdat ze niet op Witcher 3 lijken hoor. En blijf vooral vermijden om antwoorden te moeten geven en alles op 1 hoop gooien, mij niet gelaten. De enige reden dat hier spel van wordt gemaakt is omdat het ubisoft is en men graag de bandwagon volgt. psyonix doet al een jaar hetzelfde in rocket league met loot crates, maar heeft jim sterling daar een youtube video over gemaakt? tuurlijk niet, dat brengt geen clicks op

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-26 om 00:19

    • Geplaatst op 2018-01-26 om 00:18
  • Enzime eXistenZ

    Kzie het verschil goed genoeg maar maakt niet uit. Zeker als het over singleplayers gaat is het simpelweg schandalig.

    En waarom zou ik moeten antwoorden op random zever dat jij in uw rants zet? Moeste uw rants op iets trekken waren we hier nu niet maar dat heb je als je met belachelijke voorbeelden komt.

    En enkel Ubisoft? Waar hebde gij de laatste 2 jaar gezeten?

    Reactie aangepast door Enzime om 2018-01-26 om 00:28

    • Geplaatst op 2018-01-26 om 00:24
  • eXistenZ Enzime

    Lol schandalig. Er zit al zoveel customizatie in wildlands, en nu gaan ze er 10% van betalend maken. Ja, dat is echt wel de killer hoor.

    Ik ben hier de enige die bronnen post voor zijn "gezever". Als ik zeg dat games te goedkoop zijn voor de uren die je eruit haalt, mag je dat altijd contesteren. Zelfde met de stelling dat games inflatiewijs niet duurder zijn dan vroeger. Maar ja, dat kost moeite he...

    Een beetje slimme/kritische gamer geeft EA al lang geen aandacht meer. Alsof er een gebrek is aan star wars games...

    Dus blijf je maar focussen op het de paar rotte appels in de mand en je afrukken op 1 game in 5 jaar. Ik ga nog wat uren halen uit R6 Siege. En als iemand met een betalende skin me killt, zal ik aan je denken. En ik zal ook een traantje laten dat ik moet betalen om met een eenhoorn door Egypte te rijden, want dat is echt wel waarom iemand AC speelt...

    Man, gamers blinken er toch in uit om iets uit proportie te blazen

    Reactie aangepast door eXistenZ om 2018-01-26 om 01:01

    • Geplaatst op 2018-01-26 om 00:56
  • Enzime eXistenZ

    En weer ne rant dat er geen reet me heeft te maken, gj.

    • Geplaatst op 2018-01-26 om 10:04
  • indo1991

    Ik hoop dat lootboxes niet de nieuwe hype voor game ontwikkelaars/uitgever worden