4gamers.be

De belastingsdienst van GTA Online is in een vrijgevige bui

Door Jay, 19-02-2018 10:08

De bevolking van San Andreas is in 2017 stevig gegroeid en dus is er een financiële meevaller, waardoor de belastingsdienst van de stad in een vrijgevige bui is. Wie tussen 16 en 26 februari inlogt op GTA Online krijgt om te beginnen al 250.000 GTA$ cadeau, en elke GTA$ die spelers uitgeven tussen 16 en 26 februari wordt voor 10% terugbetaald, al kunnen spelers in totaal wel maar 1 miljoen GTA$ terugkrijgen. Een goed moment dus om centjes uit te geven. Zowel de inlogbonus als de terugbetalingen worden tussen 27 februari en 6 maart gestort op de rekening van spelers.

Reacties

  • dapura

    Precies is eventjes inloggen xd

    • Geplaatst op 2018-02-19 om 11:43
  • jersy

    een goed moment om centen uit te geven?
    eerst hier weken liggen whinen over microtransacties/lootboxen en nu hier ffkes oproepen tot geld uitgeven in een AAA game die 1.5 miljard dollar verdient per jaar aan microtransacties...

    er staat natuurlijk geen EA in de titel, anders gingen de ridders van 4gamers wel wakker zijn
    maar ik weet nu al de antwoorden van diezelfde ridders : een microtransactie is OK, een lootbox is heel stout

    lal
    hypocrieten :')

    Reactie aangepast door jersy om 2018-02-19 om 18:35

    • Geplaatst op 2018-02-19 om 18:31
  • Technopatat jersy

    Euhm, ik lees nergens dat je uw zuurverdiende ECHTE centjes moet uitgeven. Ik interpreteerde het eerder als uw zuurverdiende GTA-Online centjes uitgeven eigenlijk. En nu dat alles met 10% korting is is het wel de moment eigenlijk om wat te doen met dat geld :)...

    Niets moraalridders dus, gewoon uitgaan van hard spelende 4gamers bezoekers.

    • Geplaatst op 2018-02-19 om 20:12
  • jersy Technopatat

    Hard spelende 4gamers bezoekers
    Hilarisch :’)

    • Geplaatst op 2018-02-20 om 00:13
  • Ledge jersy

    ksnap het probleem niet echt. Het gaat hier om ingame (GTA)dollars? we krijgen 250 000 dollars gratis door in te loggen en dan nog eens 10% refund op alle in-game purchases. Ik moet dus 0,0 centen betalen aan microtransacties ....

    • Geplaatst op 2018-02-20 om 02:25
  • Jay Ledge

    @Technopatat je kan natuurlijk ook GTA$ kopen met echt geld, dus misschien zijn er wel mensen die die 10% refund als goed moment zien om snel wat extra GTA$ te kopen zodat ze er nu hun voordeel mee doen, hetgeen ongetwijfeld ook de bedoeling is van Rockstar. Da's overal zo: strooien met kortingen etc. is uiteindelijk ook gewoon een manier om mensen meer te laten uitgeven. Wie nu alles uitgeeft omwille van deze promo heeft volgende week misschien geen geld meer voor een nieuw OMG WTF ZO COOL wapen en dan gaan ze er misschien echt geld voor bovenhalen, waardoor Rockstar uiteindelijk meer geld binnen krijgt dan zonder deze promotie. Is dat een probleem? I don't really care tbh, it's just how it works :p

    Los daarvan zie ik wel niet in waarom @jersy per se moet verkondigen dat we hier alleen maar liggen bashen op microtransacties en lootboxen van EA terwijl we die van anderen zouden aanprijzen. Denk dat er weinig websites zo genuanceerd en met duiding over berichten als wij.

    Berichtgeving komt er ook gewoon op basis van dingen die gebeuren. Als Hawaï wetgeving tegen lootboxen voorstelt na de controverse over Battlefront II, wat toevallig een EA-game is, dan kunnen we daar weinig aan veranderen he en berichten we daar gewoon over. Als we daar nog aan zouden toevoegen "natuurlijk gaat deze wet niet ver genoeg, ze zouden beter al die lootboxen van EA verbannen", dan zijn we partijdig bezig, maar dat is dus niet het geval. We hebben recent ook al bericht over controverse rond lootboxen van Rainbow Six Siege en da's een game van Ubisoft, maar misschien vindt Jersy ook dat we een kruistocht tegen Ubisoft ondernemen? En Microsoft zullen we dan waarschijnlijk ook wel voortrekken want we hebben bericht over de microtransacties van Sea of Thieves die wel lijken mee te vallen in die zijn dat ze cosmetisch zijn en dat je weet wat je krijgt.

    Als we onze persoonlijke mening over microtransacties en lootboxen kwijt willen dan doen we dat wel in de comments of een column of zo. Zijn denk ik ook al meerdere redactieleden geweest die hebben gezegd dat ze eigenlijk geen problemen hebben met microtransacties en lootboxen op zich, maar gewoon voor of tegen zijn in het algemeen is vaak te kort door de bocht. Veel hangt af van de concrete implementatie en werking en context ervan. Omgekeerd zijn er ook die vinden dat zo'n dingen helemaal niet thuis horen in een AAA-game waarvoor je sowieso al betaalt.

    Dus als Jersy het per se wil interpreteren dat we EA als hypocrieten willen bashen en de rest ongemoeid laten, fine, maar dat is eerlijk gezegd kritiek die ik erg snel van me af laat glijden omdat ik weet dat er niets van aan is, al hoop ik de persoon in kwestie daar dan ook wel van te kunnen overtuigen. Soms lukt dat, soms ook niet, omdat ze niet verder willen zien dan wat ze al in hun hoofd hebben zitten. Doet me denken aan vorige week, het bericht over de persoon die een tumor in zijn hand ontdekte dankzij de Nintendo Switch. "Man ontdekt tumor in hand dankzij Nintendo Switch" was de titel en dat werd zo ook op Facebook geplaatst. Sommigen noemden het clickbait omdat werd geïnsinueerd dat je van de Switch een tumor kan krijgen. Like whut? Als je dat uit die titel haalt, ben je gewoon niet zo heel taalvaardig of ben je gewoon zo gefixeerd op het aanwijzen van clickbait dat je omwille van je haat ervoor ook dingen gaat aanwijzen die helemaal geen clickbait zijn.

    Ik kan begrijpen dat 't Jersy misschien hoog zit dat in de gaming press er idd soms met twee maten en twee gewichten wordt gewerkt, zoals ik me ook vaak erger aan de berichtgeving van andere websites en media (onder meer omtrent de lootboxen van EA, want van VTM tot grote internationale websites werd toen serieus wat verkeerde informatie verspreid, terwijl wij als 4Gamers alle moeite van de wereld deden om met correcte informatie, nuance en duiding te komen), maar ik denk niet dat je ons veel kan verwijten als je naar onze berichtgeving kijkt. Natuurlijk maken ook wij fouten, maar die worden dan ook gecorrigeerd als ze er zijn en als we erop gewezen worden. Het zijn gewoon fouten die nu eenmaal kunnen gebeuren, niet meer dan dat, geen onderdeel van een bewust uitgekiemd plan om EA te bashen telkens we de kans krijgen.

    • Geplaatst op 2018-02-20 om 09:35
  • Technopatat Jay

    Ik weet ook wel dat het een manier is van echt geld doen uitgeven. Ik heb zelf een zaak en ken de trucjes, de mensen denken dat ze 2€ bespaard hebben maar eigenlijk hebben ze 8€ meer uitgegeven dan de bedoeling was :).

    Maar ik vond het bashen op 4gamers hier nu vrij onterecht ookal omdat het systeem in GTA V niet echt pay to win is, er zijn er die even ver geraken door gewoon lang te spelen... zoals ik het 20j geleden in een game moest doen :D!

    En als men zo dom is van nu alles uit te geven en volgende keer echt geld uit te geven voor een stom wapentje dan is het vediende loon zie dat ze echt geld kwijt zijn. Ze moeten er maar mee leren omgaan...

    • Geplaatst op 2018-02-20 om 10:22
  • szixxx jersy

    Ik zie hier het probleem niet zo. Ik heb in 5 jaar tijd nog geen sharkcard gekocht. Ja je zal moeten grinden maar
    als je dit doet met wat vrienden online gaat dat prima. Verder is het geen pay2win dus als mensen sharkcards willen kopen moeten ze dat vooral doen. Zo blijven de DLC updates gratis.

    Ik vind wel dat als je geld zou uitgeven aan sharkcards je daar in verhouding veel te weinig voor krijgt aan ingame $ maar goed. Dat is weer een ander verhaal.

    • Geplaatst op 2018-02-20 om 09:51
  • Darkom

    knwou dat dat hier in dat apenland ook eens gebeurde ^^