4gamers.be

Spider-Man krijgt het moeilijk

Door Jay, 12-06-2018 05:38

Marvel's Spider-Man, dat later dit jaar verschijnt voor PS4, kon natuurlijk niet weg blijven op de E3-presentatie van Sony en dus kwam de game uitgebreid aan bod. Meteen is duidelijk dat Spider-Man het zwaar te verduren zal krijgen, aangezien al zijn vijanden zijn ontsnapt uit de gevangenis. Meteen goed voor de nodige boss fights in de game dus.

Reacties

  • Hara-Kiri

    Ziet er mij echt een zalig spel uit. Spijtig van de exclusiviteit.

    • Geplaatst op 2018-06-12 om 09:16
  • Xtralecherus Hara-Kiri

    Vrij normaal waarom zou men anders een reden hebben om dat ander platform te gebruiken/kopen? Daarbij denk ik dat een PC+PS4 een ideale combinatie is voor de meeste all-round gamers toch met voorkeur voor de Sony exclusives..

    En eindelijk eens een deftige Spider-Man game. Deze komt hier sowieso binnen.


    PS: Ja, niet iedereen wilt persé op een PC gamen of op een console.

    Reactie aangepast door Xtralecherus om 2018-06-12 om 13:39

    • Geplaatst op 2018-06-12 om 13:38
  • Hara-Kiri Xtralecherus

    Deze komt enkel uit voor PS4, ik weet niet waar jij dat gedoe rond de pc vandaan haalt?

    Ik ga de discussie niet volledig openen hier, maar exclusiviteit heeft uiteraard zijn plaats, maar in de huidige generatie is de oubollige aanpak puur vergif voor gamers. De huidige architectuur van de consoles is zo gelijkaardig, waar dat vroeger niet was. De reden waarom sommige oude exclusives zo'n toppers waren (puur gemaakt rond de hardware), pakt niet deze generatie.

    • Geplaatst op 2018-06-12 om 21:27
  • Xtralecherus Hara-Kiri

    Ik veronderstelde dat je niet over een console beschikte :'). Of ben ik mis?

    Jammer genoeg is het nu zo en leven we in geen utopie wereld :/. Geen toppers deze gen?:p Ieder zijn mening maar denk dat deze gen wel een aantal toppers hebben gehad en dat er zeker nog zullen komen. Ik geloof niet in het feit dat puur de hardware was dat het toppers waren, is maar vreemd imo het hangt eerder gewoon af van wat je gespeeld hebt ook natuurlijk..

    Reactie aangepast door Xtralecherus om 2018-06-12 om 21:44

    • Geplaatst op 2018-06-12 om 21:43
  • Hara-Kiri Xtralecherus

    Je slaat de bal volledig mis, ik heb ze allebei, al is de ps4 momenteel maar even iets wat ik "leen" van een vriend, enkel om die GoW eens te spelen. De mijne 2 jaar geleden verkocht en geen spijt, vele exclusives zijn maar matige games. Xbox heb ik toen gehouden, want speelde nog graag een matchke Halo of Gears of War met een paar vrienden. Maar eigenlijk staat die gewoon stof te happen. Heb zelfs geupgrade naar de X, voor 4K. Prachtig, maar de laatste 3 maand niet opgestart, hoewel ik nog games heb om te spelen. Stream sneller eens een spel op mijn nvidia shield, kan ik ook zotte 1080p of zelfs 4k op halen.

    Ik zeg ook niet dat er geen toppers deze generatie zijn, je leest dat verkeerd. Die zijn er wel, er is gewoon geen andere reden nog dan geld om ze exclusive te houden. Vroeger was de architectuur van de consoles, bv vorige gen (PS3 vs Xbox 360) geheel anders. Nu schelen die weinig van elkaar.
    En opnieuw, het is niet puur de hardware die het toppers maakten, maar men moest specifiek rond een type hardware werken, haalde daar zo veel mogelijk uit en trok zich voor de rest van niets anders aan. Terwijl met een port voor beide versies iets gelijkaardig werd gebracht om het werk te reduceren.

    Maar door de huidige architectuur komt er geen bakken extra werk kijken en is er ook geen gigantisch verschil in het kunnen van beide consoles. Die lijn zal zelfs kleiner worden in een volgende generatie, althans, dat voorspel ik toch. De strijd zal eerder gaan over hoe de console games kan aanbieden, nieuwe services, gemakken,... net zoals we tv veel minder op de "oude" manier consumeren, zal dit bij games ook veranderen. Is al veel aan het veranderen (bv Nvidia Now, Steam streaming toestellen voor tv,...). PS Now heeft daar wel een sterk punt, omdat ze ook voor pc beschikbaar zijn, maar dat zijn vooral oude games. Wat Microsoft al heeft en de plannen die ze voor de toekomst hebben, zal hen op dat vlak een stuk vooruit zetten.
    In zo'n technologieën en vooruitgang zie ik veel meer nut dan in het spelletje van exclusiviteit. Exclusives zullen altijd een deel van het geheel blijven, maar eerder voor in-house IPs van die bedrijven, en geen third party deals meer.

    Reactie aangepast door Hara-Kiri om 2018-06-13 om 10:13

    • Geplaatst op 2018-06-13 om 10:10
  • Xtralecherus Hara-Kiri

    Je hebt ze allebei "maar de PS4 geleend", oké lol..

    Voor mijzelf zie ik weinig nut in om een X1(X) aan te schaffen want games zoals Gears, Halo zijn imo maar matige games.. Ik moet zelf Gears of War 3 nog spelen, die ik na het uitspelen van Gears of War 2 10 minuutjes gespeeld heb voordat ik ermee gestopt ben. Had mijzelf al door GeoW2 moeten sleuren en ik wilde het nog een 2de kans gegeven maar na 10min nope! De laatste Halo game dat ik uitgespeeld heb was Reach(de laatste topper in de reeks), Halo 4 heb ik zoals Gears ook maar een 5-10 min gespeeld en nooit meer aangeraakt, het boeide mij niet meer.

    "De reden waarom sommige oude exclusives zo'n toppers waren (puur gemaakt rond de hardware), pakt niet deze generatie." Dit las ik gewoon als in de zin van "deze gen heeft precies geen toppers" dus ja.. Maar het is eerder dat je nogal onduidelijk was.. Ik zie niet wat het te maken heeft met de hardware, het bracht eerder de onnodige moeilijkheid met zich mee vooral voor de 3rd party devs.

    De exclusives zijn er zodat je hun platform zou kopen en erop zou spelen niet meer niets minder. Vorige gen was behoorlijk moeilijker dan nu. Nu kunnen ze meer focussen op de games zelf dan zich bezig te houden om meer uit de hardware te persen(al lukt dat wel nog denk ik) door verschillende technieken/tools/etc toe te passen waardoor de ontwikkeling enigszins een probleem vormde en ze dus extra werk hadden. PS4/X1 was zoals het ware een reset en dat is wat de devs wilden.

    Wat jij wilt is dat je alle games via één dienst op één of meerdere platform kunt spelen of ben ik mis? Maar ik denk niet dat veel bedrijven daar happig op zijn om alles onder 1 bepaald platform/dienst te brengen. Dat is meer een utopie die niet haalbaar is.. Dus ja je zult moeten leren leven met die exclusiviteit op verschillende platforms punt. En wat de toekomst brengt weten we niet en dan zien we dan wel.

    Ik kan niet wachten op deze Spider-Man te spelen dus ik ga alvast veel plezier aan beleven het is zeker goed van wat ik al gezien heb :). Moest de X1 ook zo'n toppers hebben zou ik mij allicht eentje aangeschaft hebben maar de meeste exclusives tot nu toe op X1 zijn gewoon mijnen "dada" niet en het is het geld ook niet waard. Maar wel goed dat al hun games op PC beschikbaar zijn dus al bij al komt ik toe met mijn PS4+PC voor exclusives & multiplatform games.

    Reactie aangepast door Xtralecherus om 2018-06-13 om 15:58

    • Geplaatst op 2018-06-13 om 15:49
  • littlewolvie Hara-Kiri

    Tja, hetzelfde kan je ook zeggen over elke game die enkel op PC uitkomt.

    • Geplaatst op 2018-06-15 om 12:02
  • Hara-Kiri littlewolvie

    Zeker en vast. pc heeft het voordeel dat je om het even welk type besturing kan gebruiken (ik heb het over invoer, als toetsenbord, muis, controller,...) terwijl een console vooral met controller te bedienen valt. Toetsenbord/muis kan ook op consoles, maar de games ondersteunen die niet, en zullen ook niet zo eenvoudig te gebruiken zijn met een console als op pc.

    Soit, dat wijkt af. Natuurlijk valt pc ook onder die categorie als de games probleemloos op een console kunnen werken. pc games draaien al op ontelbaar veel verschillende combinaties van hardware, dus waarom niet een stapje verder en ook consoles in de mix gooien? Qua vernieuwing... Eh, pc's bieden zo veel meer features dan een console, ook op vlak van gaming. Deftige gamestreaming, tot zelfs 4k, van de ene pc naar de andere. Nvidia Now voor pc/mac is al in bèta en biedt veel recentere games aan dan iets als PS Now.

    En ja, pc en consoles kunnen exclusives houden. Er zullen altijd games zijn waar een pc meer voor dient. Het omgekeerde niet echt, maar fair is fair op dat gebied, het is ook makkelijker voor 2 consoles iets te maken, dan een game die op heel wat verschillende combinaties van hardware en drivers draait.

    • Geplaatst op 2018-06-15 om 20:16
  • PassionGamerHD

    Ik wacht wel op een review, Spiderman games stelden mij al geveel teleur.. Ben bang dat deze niet anders zal worden