4gamers.be

WildStar houdt er eind november mee op

Door Jay, 02-10-2018 12:03, bron: https://www.wildstar-online.com/en/news/2018-09-26-wildstar-signing-off-november-28/

Vorige maand al werd duidelijk dat het einde van Carbine Studios en WildStar nabij was en nu is aangekondigd dat men er op 28 november echt mee ophoudt. Een verrassing is het niet meteen, aangezien de game eigenlijk al jaren problemen had. De lancering in 2014 als subscription-based MMORPG was veelbelovend, maar vervolgens ging het bergafwaarts. In september 2015 werd de game free-to-play en via verschillende grote updates probeerde men de game aantrekkelijker te maken, maar het mocht dus niet zijn.

WildStar screenshot

Reacties

  • Staticated

    Iemand dit gespeeld?
    Nagedachten over adhv eigen ervaring (waarom het niet mocht baten)?

    'k Weet alleen nog dat het met geweren was en initieel betalend.

    • Geplaatst op 2018-10-02 om 15:53
  • Noktum Staticated

    ik vond het een goede mmo. Het spel was niet zonder problemen, maar bijvoorbeeld de housing was ongezien voor een mmorpg en ook nooit nadien geëvenaard.

    Waarom het gefaald heeft, verschillende redenen.. Spel wou cateren naar de hardcore speler, maar die waren gewoon met te weinig. Attunements waren heel moeilijk, dus bijna niemand deed de raids die dan ook nog eens voor 40 man waren. Zelfs de gewone 5-man dungeons waren eigenlijk heel moeilijk zodat je er bijna voice comms voor nodig had.
    Spel had ook geen bestaande lore om een fanbase van aan te trekken zoals de meeste andere MMORPG's, de artstijl was niet heel populair en stootte veel mensen af.

    Deze game was zo'n beetje de laatste poging om te laten zien dat mensen wel degelijk nog geïnteresseerd waren in een (nieuwe) subscription mmorpg, maar het tegendeel bleek waar te zijn.

    • Geplaatst op 2018-10-02 om 16:02
  • Dannelor Noktum

    Kan Noktum alleen maar gelijk geven. Heb Wildstar enorm graag gespeeld. De artstijl was volledig mij ding en er zat tonnen humor in. De holiday events waren telkens heel leuk. Zowel visueel als de quests. De housing was 1 van de beste die ik ooit heb gehad in een MMO. Wat sommige uit hun plot wisten te toveren was ongelovelijk. Het telegraph systeem was uitdagend en fun. Maar het grote pijnpunt (en de reden waarom ik op max lvl amper/niet speelde) was inderdaad dat de end-game enorm de focus legde op de hardcore vanilla wow speler. Hardcore content waar een groot deel van de wow community zit om te schreeuwen maar de grote hoop eigenlijk niet wil. Want wie heeft daar nu nog tijd/zin voor..... Hadden ze meer focus gelegd op die "filthy" casuals hadden ze misschien meer succes gehad.

    • Geplaatst op 2018-10-02 om 18:53
  • Construct Dannelor

    Toevoegend: Ze predikten vooral de terugkeer naar uitdagende content (zoals van vanilla WoW onder andere). Dat klopte deels, maar waar niemand op zat te wachten is dat ook de uitdagingen met betrekking tot guilds, logistiek, reputation grinds en attunements weer terugkwamen. Die hadden ook voor WoW geen toegevoegde waarde en er is sindsdien flink op geïnnoveerd. Het spel schreeuwde om kleinschaligere content vlak na release, en ze waren nog bezig met ontoegankelijke raids.

    Als Wildstar op die gebieden mee was gegaan met de tijd, was het succesvol geweest. Zelfs met subscription. Op wat performance problemen na, was het solide.

    • Geplaatst op 2018-10-03 om 01:59
  • Staticated Construct

    Grappig, met Destiny 1 gelijkaardig :)
    Daar zijn de raids doorheen de twee jaren steeds makkelijker/toegankelijker geworden.
    (Met kritiek van fossielen als mezelf die [met plezier] gezwoegd hebben om wekelijks driemaal het einde te zien van elke raid :) )

    • Geplaatst op 2018-10-03 om 11:28

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2019 door 4Entertainment bvba.