4gamers.be

No Man's Sky-baas praatte bewust niet met pers en fans

Door YoniVL, 10-07-2019 10:29, bron: https://www.gamespot.com/articles/no-mans-sky-dev-on-why-staying-silent-can-be-the-r/1100-6468323/

Dat No Man's Sky een moeilijke launch kende, is geen geheim. Ook Sean Murray, hoofd van ontwikkelaar Hello Games begreep dat en in plaats van vol in discussie te gaan met de pers en de fans besloot hij toen - bewust - een tijdje uit de aandacht te blijven. Hij beschrijft hoe andere ontwikkelaars dat wel probeerden, maar daar niet echt in slaagden. "Ik zie hoe EA, Microsoft en Bethesda probeerden om fans te paaien door met hen te praten, maar dat werkt gewoon niet", aldus Murray. "Je ziet steeds hoe grote uitgevers proberen om te praten met de community om hun problemen op te lossen en hoe ze steeds meer verwikkeld geraken.

"Daarom dat Hello Games twee jaar niet met de pers praatte en maanden niet met de fans. "Dat was echt moeilijk. Ik schreef meermaals een grote blogpost met een volledige uitleg rond de ontwikkeling en de roadmap, maar ik zag gewoon in dat het niet geloofwaardig was in relatie tot de staat van de game", zegt hij.

Met de release van de grote Next-update leek die strategie alvast te werken, want ondanks de moeilijke launch wordt No Man's Sky door heel wat mensen geappreciëerd nu.

No Man's Sky screenshot

Reacties

Reageren

Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?

Ik heb nog geen account

Registreren kan in minder dan 3 minuten! Klik hier om je te registreren.

Inloggen of registreren met een sociaal netwerk? Dat kan ook!

Inloggen met Steam

De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2019 door 4Entertainment bvba.