Toch wel voor een stuk ze. Als die leuke ervaring komt aan de volle pot vind ik niet dat het daarmee in orde is.
Het hangt voor mij van echt alle zaken af.
Ik wil een FPS ook niet langer dan 20 uur spelen tenzij ze het altijd tijdens het spel vernieuwen. Leuke toevoeging daaraan is de MP uiteraard. Een RPG daarentegen moet dan weer wel langer dan 20uren meekunnen. enz.
Ik ga dus akkoord met uw stelling maar tis een stuk van wat ik vind :) Iedereen zijn idee ofc!
Beide zijn belangrijk voor mij. Het mag een toffe ervaring zijn, meeslepend, maar als het na 4 uur al gedaan is, dan verpest dat wat de ervaring door een schijnbaar abrupt einde.
Spellen met enkel singleplayer zoals Bioshock: Infinite moeten langer dan 10 uur zijn of ik koop ze niet.
Spellen met co-op mogelijkheden of user-added content kunnen wegkomen met minder uren gameplay :)
Ik denk dat het vooral van het genre afhangt. De meeste goede shooters hebben ook nog een uitgebreide multiplayer, dus dan heb je ook wel genoeg aan bijvoorbeeld 7-9 uur. Maar als je bijvoorbeeld een RPG-achtig spel speelt zoals The Elder Scrolls, vind ik dat de single player toch wel MINSTENS 20 uur mag bedragen (en liefst zelfs meer).
Hangt van het genre, en van de ervaring af.
Er wordt sowieso verwacht dat RPG's SPs langer zijn, en FPS SPs korter, dat past nu eenmaal meer bij de gameplay. Maar dat betekent niet altijd slechter, of omgekeerd, beter.
Neem nu ook bv Limbo, Machinarium, of Journey, daar zijn de 'campaigns' (hoewel dat woord niet echt gepast lijkt imo) bijzonder kort, maar het zijn goede games vind ik.
Als ik een game koop is het ook (bijna altijd) voor single player dus wil ik een spel waar ik me eens goed in kan verdiepen. Dat lukt niet echt met games die minder dan 15 uur lang zijn.
Hangt van het genre en je eigen voorkeur af. Shooters hebben meestal een kortere SP (bij de meest bekende shooters te kort) dan bvb adventure-RPG. Maar een ideale duur bestaat niet imo. Er zijn games met een SP van 6-7 uur maar die een speelduur hebben van 100+ (Skyrim bvb) en dan zijn er andere games die een SP hebben van 20+ uren maar die je nooit uitspeelt omdat het verhaal op niks trekt.
Het hangt er van af. Games die alleen een SP ervaring bieden mogen toch wel 10-20 uren duren. Ik heb wel liever een ijzersterke SP van 10 uur dan ééntje waar je je de laatste 10 uur moet doorsleuren.
MAAR. Aangezien ik zo goed als altijd enkel de SP speel vindt ik het wel belachelijk als ik een bepaalde game speel sinds het eerste deel en er komt een derde deel uit in die reeks en plots zit er een MP in. Gevolg: De SP is zodanig verwaarloost omdat ze er een MP ingepropt hebben.
I hate it.
Reactie aangepast door Elegy om 2013-02-13 om 22:32
Bioscoopkaartje: €8, zit je wel 2 uur zoet. Voor het gemak even €48 voor een game. (€48/8)*2=ik verwacht op z'n minst 12 uur gameplay, want ik lever in dit geval zelf ook de hardware (de bioscoop in deze vergelijking)
3D-films zijn afhankelijk van de zaal duurder. Bij de ene is het nog eens paar euro duurder voor het brilletje. Bij de andere is het even duur als een gewone film, omdat je bij je eerste bezoek een brilletje krijgt dat je vanaf dan mag houden.
Is puur genregericht imo, er werd niet geklaagd over de speelduur van Heavy Rain toen dat spel uitkwam, maar als je bijvoorbeeld Dragon Age even snel uitspeelt als Heavy Rain is er wel een probleem vind ik.
Het hangt om te beginnen af van welk genre het is. een RPG mag iets langer duren dan een shooter, omdat die veel meer gameplay aspecten bevat dan een gewone shooter. Een open world game duurt ook altijd een beetje langer, dan een linaire game.
Het hangt ook van de gameplay en story aspecten af. Een Shooter die je vele keuzes laat maken op het gameplay vlak mag iets langer zijn dan een game die veel keuzes geeft in het verhaal. Als je ze allebei kan hebben maakt het mij eigenlijk niet veel uit hoe lang ze duren (Het moet nu ook geen 5 minuten zijn he).
Er zijn meerdere aspecten die tot een succesvolle single player kunnen leiden dan alleen het aantal uur dat men nodig heeft om hem uit te spelen.
Ik denk meerbepaald aan de afwisseling, graphics, en replay-value, door een grote replay-value kan men van een single player van 10uur een single player van gemakkelijk het dubbele maken.
Dan nog hangt het er allemaal nog vanaf welk soort game het is. Een first-person shooter heeft gewoonlijk geen lange single player omdat dat genre meer focust op online gameplay. Een RPG heeft dan weer nood aan een lange single player.
Alvorens je een reactie kan plaatsen, moet je eerst even inloggen of registreren. Heb je al een 4Gamers- of 4Tech-account? Log dan gewoon in, want beide sites gebruiken dezelfde account. Makkelijk toch?
De inhoud van deze website is gelicentieerd onder een 'Attribution - Noncommercial - No Derivative Works 2.0' Licentie. 4Gamers maakt deel uit van de 4Entertainment bvba. Copyright 2011 - 2019 door 4Entertainment bvba.
Pliqu3011
Gaat niet om lengte, maar om de ervaring en de immersie imo.
Fenumeher Pliqu3011
Toch wel voor een stuk ze. Als die leuke ervaring komt aan de volle pot vind ik niet dat het daarmee in orde is.
Het hangt voor mij van echt alle zaken af.
Ik wil een FPS ook niet langer dan 20 uur spelen tenzij ze het altijd tijdens het spel vernieuwen. Leuke toevoeging daaraan is de MP uiteraard. Een RPG daarentegen moet dan weer wel langer dan 20uren meekunnen. enz.
Ik ga dus akkoord met uw stelling maar tis een stuk van wat ik vind :) Iedereen zijn idee ofc!
Hara-Kiri Fenumeher
Beide zijn belangrijk voor mij. Het mag een toffe ervaring zijn, meeslepend, maar als het na 4 uur al gedaan is, dan verpest dat wat de ervaring door een schijnbaar abrupt einde.
Mexto Pliqu3011
@Pliqu3011: I bet that's what you say to all the girls.
Reactie aangepast door Mexto om 2013-02-14 om 15:13
ncl1p
Spellen met enkel singleplayer zoals Bioshock: Infinite moeten langer dan 10 uur zijn of ik koop ze niet.
Spellen met co-op mogelijkheden of user-added content kunnen wegkomen met minder uren gameplay :)
Vice
Ik denk dat het vooral van het genre afhangt. De meeste goede shooters hebben ook nog een uitgebreide multiplayer, dus dan heb je ook wel genoeg aan bijvoorbeeld 7-9 uur. Maar als je bijvoorbeeld een RPG-achtig spel speelt zoals The Elder Scrolls, vind ik dat de single player toch wel MINSTENS 20 uur mag bedragen (en liefst zelfs meer).
Tempest_at_dawn
Hangt van het genre, en van de ervaring af.
Er wordt sowieso verwacht dat RPG's SPs langer zijn, en FPS SPs korter, dat past nu eenmaal meer bij de gameplay. Maar dat betekent niet altijd slechter, of omgekeerd, beter.
Neem nu ook bv Limbo, Machinarium, of Journey, daar zijn de 'campaigns' (hoewel dat woord niet echt gepast lijkt imo) bijzonder kort, maar het zijn goede games vind ik.
Ge0force
8 tot 10 uur vind ik ideaal voor een shooter, RPG's mogen gerust langer.
remyquist
Ik speel liever 10 games van 2 uur met een ijzersterk verhaal dan 1 game van 20 die er doorheen baggert.
http://www.4gamers.be/profiel remyquist
Zolang ze geen 50 euro kosten per stuk
remyquist
Dat zeker!
Celldweller
voor de prijs van 50 euro is 10 euro ni meer dan normaal imo
ipv elke keer dlc aan te bieden van 20 minute voor 10 euro
Zobator
Ik speel nooit online. Vind ik persoonlijk niks aan... Singleplayers van bv. Call of Duty zijn IMO altijd veel te kort...
Sakurasou Zobator
Mijn gedachten.
Nik Zobator
Als ik een game koop is het ook (bijna altijd) voor single player dus wil ik een spel waar ik me eens goed in kan verdiepen. Dat lukt niet echt met games die minder dan 15 uur lang zijn.
Reactie aangepast door Nik om 2013-02-13 om 17:41
Enzime
Voor 50 eur = toch minstens 8 uur (en dan bedoel ik niet 5 uur cutscenes en 3 uur gameplay).
Heb toch op +10 uur gestemd :p
Reactie aangepast door Enzime om 2013-02-13 om 17:21
tomke009
Hangt van het genre en je eigen voorkeur af. Shooters hebben meestal een kortere SP (bij de meest bekende shooters te kort) dan bvb adventure-RPG. Maar een ideale duur bestaat niet imo. Er zijn games met een SP van 6-7 uur maar die een speelduur hebben van 100+ (Skyrim bvb) en dan zijn er andere games die een SP hebben van 20+ uren maar die je nooit uitspeelt omdat het verhaal op niks trekt.
Drogomir
Zo lang als het nodig is om een goed verhaal te vertellen. Inkorten of belachelijk lang uitrekken is onnodig.
metteko
100+ uur zoals bij Skyrim is een minimum :) LOL
m0i
Hangt af van het genre maar 10 uur toch minimum, daarna nog wat extra dingen zoals unlockables en ranks, beetje extra uitdagingen
Elegy
Het hangt er van af. Games die alleen een SP ervaring bieden mogen toch wel 10-20 uren duren. Ik heb wel liever een ijzersterke SP van 10 uur dan ééntje waar je je de laatste 10 uur moet doorsleuren.
MAAR. Aangezien ik zo goed als altijd enkel de SP speel vindt ik het wel belachelijk als ik een bepaalde game speel sinds het eerste deel en er komt een derde deel uit in die reeks en plots zit er een MP in. Gevolg: De SP is zodanig verwaarloost omdat ze er een MP ingepropt hebben.
I hate it.
Reactie aangepast door Elegy om 2013-02-13 om 22:32
Construct
Bioscoopkaartje: €8, zit je wel 2 uur zoet. Voor het gemak even €48 voor een game. (€48/8)*2=ik verwacht op z'n minst 12 uur gameplay, want ik lever in dit geval zelf ook de hardware (de bioscoop in deze vergelijking)
papfles Construct
8 euro? Naar welke bioscoop ga jij? Da's wel heel goedkoop, want een gewoon ticketje kost hier al richting 10 euro (Antwerpen)
Construct papfles
Echt? Hier in Eindhoven niet. Alleen 3d films zijn duurder.
papfles Construct
3D-films zijn afhankelijk van de zaal duurder. Bij de ene is het nog eens paar euro duurder voor het brilletje. Bij de andere is het even duur als een gewone film, omdat je bij je eerste bezoek een brilletje krijgt dat je vanaf dan mag houden.
agrash papfles
Maar je filmpje ben je kwijt terwijl je game kun je herinstalleren zoveel maal als je wil
wolferick agrash
Met mijn studentenkaart betaal ik iets minder als 8 euro in de kinepolis, en nog een stuk minder op maandag.
bjaar Construct
Beurt bij de kapper: €15, zit je wel 20 minuten zoet... Peren en appels. Lekker , maar niet vergelijkbaar.
Construct bjaar
Als jij naar de kapper gaat voor entertainment dan kun je beter aan een psychologisch onderzoek beginnen ipv een game.
bjaar Construct
En als jij een game speelt op dezelfde manier dat je een film bekijkt, mag je mee met mij.
skywarior
Liever langer dan 10uur maar dan wel goed genoeg om door te komen. =)
ytsejam
Hangt van genre af. Maar liever korter en goed, dan dat de helft filler is om de levensduur omhoog te krikken.
wolferick
Is puur genregericht imo, er werd niet geklaagd over de speelduur van Heavy Rain toen dat spel uitkwam, maar als je bijvoorbeeld Dragon Age even snel uitspeelt als Heavy Rain is er wel een probleem vind ik.
cravot
Het hangt om te beginnen af van welk genre het is. een RPG mag iets langer duren dan een shooter, omdat die veel meer gameplay aspecten bevat dan een gewone shooter. Een open world game duurt ook altijd een beetje langer, dan een linaire game.
Het hangt ook van de gameplay en story aspecten af. Een Shooter die je vele keuzes laat maken op het gameplay vlak mag iets langer zijn dan een game die veel keuzes geeft in het verhaal. Als je ze allebei kan hebben maakt het mij eigenlijk niet veel uit hoe lang ze duren (Het moet nu ook geen 5 minuten zijn he).
Eigenlijk hangt het af van game tot game.
EpicNameBro
Er zijn meerdere aspecten die tot een succesvolle single player kunnen leiden dan alleen het aantal uur dat men nodig heeft om hem uit te spelen.
Ik denk meerbepaald aan de afwisseling, graphics, en replay-value, door een grote replay-value kan men van een single player van 10uur een single player van gemakkelijk het dubbele maken.
Dan nog hangt het er allemaal nog vanaf welk soort game het is. Een first-person shooter heeft gewoonlijk geen lange single player omdat dat genre meer focust op online gameplay. Een RPG heeft dan weer nood aan een lange single player.
dwdw1998
Heel veel langer dan 10 uur